Guest G_H_O_S_T Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Witam! Mam pytanie a mianowicie czy jak zapnę przód w mojej Navarce to czy dioda na desce 4WD ( żółta) powinna świecić, mrugać czy w ogóle nie zapalić się. Bo czasami mruga a czasami w ogóle się nie świeci i nie wiem czy jest to ustarka czy nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cieniu Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Nie powinna się ; ani świecić, ani mrugać - ona sygnalizuje nieprawidłowości ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Dokładnie. Ona zapala się tylko po włączeniu zapłonu żebyś mógł sprawdzić że istnieje, potem gaśnie i tak powinno zostać. Jeśli zapala się podczas pracy silnika, to może to oznaczać jakiś problem z napędem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest G_H_O_S_T Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Bo ja mam czasami tak, że gdy przełączę na 4x4 to czasami miga ale zazwyczaj zdarza się, że się nie świeci dlatego zadałem to pytanie. Teraz wiem, że coś jest nie tak i będę szukał nieprawidłowości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cieniu Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 A spróbuj przełączyć na odpuszczonym pedale gazu i nie naciskaj - póki nie zaskoczy.. Jeśli zamruga, spróbuj na luzie.. W przeciwnym razie chyba czeka Cię wizyta w serwisie ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cronos Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 W Navarze potwierdzeniem załączenia napędu na cztery koła jest ten symbol zaczernionych czterech kół na lewym ciekłokrystalicznym wyświetlaczu w zegarach. 4WD zapala się podczas włączenia silnika i musi zaraz zgasnąć. Jeśli zapala Ci się podczas przełączania napedów, to tak jak koledzy radzili - podjedź do serwisu. Może jakiś głupi czujnik zwariował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest G_H_O_S_T Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 No i właśnie mi się wydaje, że po załączeniu 4H nie ciągnie na 4 koła. A jeszcze jedno pytanko: Czy po załączeniu na 4H koła na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym na desce rozdzielczej powinny mrugać czy świecić? Bo u mnie mrugają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Powinien się na LCD zaświecić na stałe symbol przedniej osi (zwykle nie od razu, czasem po sekundzie albo dwóch) po przełączeniu na 4H, na 4LO również (wtedy dodatkowo napis 4LO). Prosty test czy masz dołączony przedni napęd: na suchym asfaltowym parkingu lub drodze skręć mocno w którąś stronę i jedź, jak będziesz czuł duże opory i kierownica będzie ciężko działać - napęd działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luk Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Prosty test czy masz dołączony przedni napęd: na suchym asfaltowym parkingu lub drodze skręć mocno w którąś stronę i jedź, jak będziesz czuł duże opory i kierownica będzie ciężko działać - napęd działa. Gdzieś czytałem (w jakiejś gazetce motoryzacyjnej), że można uszkodzić ten napęd jeżdżąc po asfalcie. 4H służy do jazdy na śliskim śniegu, błocie lub sypkim piasku. Jazda po twardej nawierzchni raczej niewskazana. Z własnych doświadczeń wiem, że nie da się manewrować np. przy parkowaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest G_H_O_S_T Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Ja nie jeździłem po asfalcie z zapiętym przodem nawet na śliskiej nawierzchni tylko w terenie. Jednak ostatnio nie miałem czasu, żeby sobie pojeździć. Teraz gdy chciałem zapiąć 4H zaczęło się tak dziać. Czeka mnie chyba wizyta u elektryka :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Prosty test czy masz dołączony przedni napęd: na suchym asfaltowym parkingu lub drodze skręć mocno w którąś stronę i jedź, jak będziesz czuł duże opory i kierownica będzie ciężko działać - napęd działa. Gdzieś czytałem (w jakiejś gazetce motoryzacyjnej), że można uszkodzić ten napęd jeżdżąc po asfalcie. 4H służy do jazdy na śliskim śniegu, błocie lub sypkim piasku. Jazda po twardej nawierzchni raczej niewskazana. Z własnych doświadczeń wiem, że nie da się manewrować np. przy parkowaniu. No to właśnie napisałem, żeby sprawdzić czy przy manewrach będzie ciężko czy nie: trzeba włączyć i sprawdzić. A od takiego sprawdzania to na pewno nic się nie popsuje, z plastiku te napędy nie są zrobione ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zajcew83 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 N apoczatek chcialbym powitac wszystkich posiadaczy NAVAR i nie tylko Mam pytanie odnosnie zalanczania reduktora oraz uzywania 4X4 przy cofaniu i w zakretach. Pomiewaz niemoge zprecyzowac poprawnie instrukcji. Czy 4X4 mozna uzywac przy cofaniu i w zakretach,po wczesniejszym zalaczeniu na postoju i z wyprostowanymi kolami :?: :?: :/ Czy wogole niemozna uzywac 4X4 Hi, LO przy cofaniu i na zakretach :?: ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jestem nowy wiec jesli bedzie krytyka to poprosze light na poczatek. :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 N apoczatek chcialbym powitac wszystkich posiadaczy NAVAR i nie tylko Mam pytanie odnosnie zalanczania reduktora oraz uzywania 4X4 przy cofaniu i w zakretach. Pomiewaz niemoge zprecyzowac poprawnie instrukcji. Czy 4X4 mozna uzywac przy cofaniu i w zakretach,po wczesniejszym zalaczeniu na postoju i z wyprostowanymi kolami :?: :?: :/ Czy wogole niemozna uzywac 4X4 Hi, LO przy cofaniu i na zakretach :?: Cześć, fajnie że do nas dołączyłeś! Co do korzystania z reduktora i/lub 4x4 w jeździe do tyłu to osobiście nie widzę przeciwwskazań. Nie raz trzeba po coś cofnąć, wyjechać z jakiegoś mokradła etc. i to wszystko z 4x4 i nie ma powodu żeby coś działało do tyłu inaczej niż do przodu. A z zakrętami to trzeba uważać z tej prostej przyczyny, że włączenie 4x4 w navarze to zblokowanie mostów ze sobą, 1:1, a więc koła przednie obracają się z taką samą prędkością jak koła tylne. Ja wiadomo jadąc np. w przód i skręcając powodujesz, że koła przednie mają do pokonania dłuższą drogę (po większym łuku) od kół tylnych, więc będzie występował efekt "jak gdyby" koła tylne kręciły się szybciej, co powoduje wypychanie przodu na zewnątrz łuku. Nie stanowi to problemu technicznego na powierzchni o słabej przyczepności (śnieg, żwir, ziemia, etc), natomiast na asfalcie i podobnych objawi się stukami, zgrzytaniem i innymi efektami naprężeń, dlatego nie jest zalecane korzystanie z 4x4 w takim przypadku. W skrajnych sytuacjach możesz doprowadzić do uszkodzenia mechanizmu napędowego. Spróbuj kiedyś na parkingu manewrować przy włączonym 4x4 to zrozumiesz w mig o co chodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zajcew83 Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Dzieki bardzo domadm. Juz probowalem wczesniej manewrowac z 4X4 na parkingu ale naszczescie zadnych zgrzytow niebylo. A wiec w instrukcji chodzilo o zakaz wlanczania 4X4 w czasie jazdy do tylu i w zakretach (ostrych) :?: :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cieniu Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Nie bardzo Was rozumiem :/ Staram się wyobrazić sobie sytuację, że jadę do tyłu i włączam 4x4 - po co ?? jakby przed ruszeniem do tyłu (czyli na postoju) nie można tego było zrobić... I wtedy mnie "wali" zastanawianie się, co autor instrukcji miał na myśli... Nieprawda :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 No właśnie: "włączania W CZASIE JAZDY" ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 z tego co wiem to w czasie jazdy tylko nowy mitsu l200 moze sobie pozwolic na zmiane napedow z 2 na 4 i odwrotnie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 z tego co wiem to w czasie jazdy tylko nowy mitsu l200 moze sobie pozwolic na zmiane napedow z 2 na 4 i odwrotnie... Nieprawda :kosci: W Navarze tak jak i w L200 można zapinać 4 łapy jak i odpinać przy prędkościach do 100 km/h. Czytać instrukcję i nie straszyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 zgadza się. A podejrzewam że w Mitsu reduktora podczas jazdy też nie da się załączyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Czytać instrukcję i nie straszyć wlasnie czytam i u mnie jak wol na suficie jest naklejka i instrukcja jak sie poslugiwac i przelaczac ustrojstwa 2H 4H 4L i jak wol jest napisane zatrzymac sie, przezucic na N (AT) i wtedy wajhlowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Czytać instrukcję i nie straszyć wlasnie czytam i u mnie jak wol na suficie jest naklejka i instrukcja jak sie poslugiwac i przelaczac ustrojstwa 2H 4H 4L i jak wol jest napisane zatrzymac sie, przezucic na N (AT) i wtedy wajhlowac Może w hamerykańskich jest inaczej. Tam gdzie są sprzegiełka trzeba się zatrzymać. Tam gdzie są zabieraki mozna podczas jazdy. Tu Nissan pisze o prędkości do 100 km/h. ( 2H na 4H i z powrotem) A tam gdzie są sprzegiełka ręczne to dodatkowo oprócz zatrzymania, trzeba drzwi otworzyć, wyjść na zewnątrz i kluczem do kół przerzucić wjachy w przednich kołach. :one: A z 4H na 4L i z powrotem trzeba się zatrzymać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 poczekajcie - polazlem do auta doczytac temat i jak wol to ja niedoczytalem 2H i 4H przelaczac ponizej 25 MPH - czyli 40 kmph, jedynie 4L tylko przy zatrzymaniu - sorki za zamieszanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 :one: Czytać i jescze raz czytać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 MKmario wnioskując, posiadasz osławione :diabel2: automaty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 MKmario wnioskując, posiadasz osławione :diabel2: automaty.sie znaczy ze co?? ano automat, daje rade poki co wszedzie jesli o teren chodzi - jak czegos nie wiem to chetnie przyjme DW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.