Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

luzy w kierownicy


Gość tera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czy jest jakas regulacjia luzów w kierownicy? , mam terrano II 94 rok, jak auto stoi ruszając kierownicą nie wyczuwam luzu, podczas jazdy nissan myszkuje po drodze, byłem u mechanika, on zas nie wykrył zadnych luzow.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej końcówki drążka - ja mam luz na prawej i mi myszkuje do pobocza. Luz jest wyczuwalny dopiero po przyłożeniu lewarka ale i tak znosi.

Takie wredne auto. Prosi się o dbanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Też mam podobny luz tu z góry dzięki za rady sprawdzę końcówki.

ALe drugie pytanie. Kierownica nie jest w idealnej pozycji. Jadąc na wprost jest delikatnie skręcona na lewo. Co to może być. CZy można np zdjąć kierownicę i założyć w innej pozycji. Auto ma dobrą zbierzność przy hamowaniu nie sciąga po drodze tez niewiadomo jak nie lata.. no chyba że koleiny to rzuca..

 

pozd.

\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też mam podobny luz tu z góry dzięki za rady sprawdzę końcówki.

ALe drugie pytanie. Kierownica nie jest w idealnej pozycji. Jadąc na wprost jest delikatnie skręcona na lewo. Co to może być. CZy można np zdjąć kierownicę i założyć w innej pozycji. Auto ma dobrą zbierzność przy hamowaniu nie sciąga po drodze tez niewiadomo jak nie lata.. no chyba że koleiny to rzuca..

 

pozd.

\

 

Witam,

 

 

Jeżeli kierownicy nikt nie przestawiał to nie ruszaj jej. Nieraz takie przestawienie ujawnia się po wymianie końcówek lub regulacji zbieżności kiedy to mechanik jedną końcówkę mocniej wkręcił a druga oczywiście jest mniej wkręcona. Możesz to prosto sprawdzić zwykłą taśmą zwijaną, pomierz obydwie strony. Jeżeli jest tak jak napisałem, to z uwagi na to, że układ kierowniczy jest układem trapezowym może być różnica przy skręcaniu w prawo lub w lewo.

 

Poza tym określ jaka jest wielkość tego przekrzywienia, może ustaw kierownice w tej pozycji i zrób zdjęcie, a może Ci się tylko tak wydaje. Jak ktoś jeszcze będzie odpowiadał będzie to pomocne.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arecki_28

Witam.

ALe drugie pytanie. Kierownica nie jest w idealnej pozycji. Jadąc na wprost jest delikatnie skręcona na lewo. Co to może być. CZy można np zdjąć kierownicę i założyć w innej pozycji. Auto ma dobrą zbierzność przy hamowaniu nie sciąga po drodze tez niewiadomo jak nie lata.. no chyba że koleiny to rzuca..

 

Jak była ustawiana zbieżność to widocznie kierownica nie była idealnie ustawiona i zablokowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość thetmanczyk

Witam

 

Ja mam podobnie kolego.

Podczas jazdy na wprost kierownica jest lekko skręcona w lewo.

Podczas ustawiania zbieżności miałem duży luz na kierownicy i dlatego tak wyszło.

Po zbieżności poszukałem na forum, zmniejszyłem luz ale nie mam ochoty póki co jechać i wydawać kaske na kolejną zbieżność.

Mnie to nie przeszkadza więc sam rozumiesz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. a ja mam taki kłopot ze muszę prawdopodobnie na regeneracje przekładni kierowniczej jechać. Tez na początku myślałem ze to końcówki drążków itd itp robilem kapitałkę zwieszenia wszystko jest cacy a luz jak był tak jest aż pewnego dnia chwyciłem sobie w komorze silnika za końcówkę kolumny kierowniczej tuz przed krzyżakiem i pokręciłem słychać stukanie a wyczuwalny luz osiąga po cm w obie strony. Zna ktoś dobry warsztat który wykonuje regeneracje przekładni kierowniczych w Bydgoszczy albo w okolicy? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też mam podobny luz tu z góry dzięki za rady sprawdzę końcówki.

ALe drugie pytanie. Kierownica nie jest w idealnej pozycji. Jadąc na wprost jest delikatnie skręcona na lewo. Co to może być. CZy można np zdjąć kierownicę i założyć w innej pozycji. Auto ma dobrą zbierzność przy hamowaniu nie sciąga po drodze tez niewiadomo jak nie lata.. no chyba że koleiny to rzuca..

 

pozd.

\

 

ustawiasz zbieżność - to jedno.

jest tam tez taka śruba rzymska do ustawienia położeni kierownicy. Dobry warsztat od zbieżności ustawi tak, że będzie prosto, nawet jak są lekki luzy.

Co do luzów.... czasami wymiana końcówek (najczęstsza przyczyna) nie pomaga. jest w układzie kierowniczym tez takie coś jak łącznik drążków ( po przeciwległej stronie przekładni) i jak tam są luzy to tylko wymiana pomoże . koszt coś kolo 200 pln....

Nie polecam zdejmowania kierownicy! jeśli jest poduszka to i tak niewiele zmienisz. Od ustawienia kierownicy jest właśnie ta śruba rzymska w układzie. Każdy mechanik wie o co chodzi tylko się im nie chce kręcić, czasami się nie dziwie, bo śruba potrafi być zapieczona....solidnie.

Pozdrawiam

Maciej

 

Witam. a ja mam taki kłopot ze muszę prawdopodobnie na regeneracje przekładni kierowniczej jechać. Tez na początku myślałem ze to końcówki drążków itd itp robilem kapitałkę zwieszenia wszystko jest cacy a luz jak był tak jest aż pewnego dnia chwyciłem sobie w komorze silnika za końcówkę kolumny kierowniczej tuz przed krzyżakiem i pokręciłem słychać stukanie a wyczuwalny luz osiąga po cm w obie strony. Zna ktoś dobry warsztat który wykonuje regeneracje przekładni kierowniczych w Bydgoszczy albo w okolicy? Pozdrawiam

 

Sprawdź ten łącznik o którym pisałem wyżej.

Luz na przekładni przy wyłączonym aucie ma prawo być i ma prawo lekko postukiwać.

Regenerację robią dobrze np tu: www.maglownice.pl ale to jest zabieg na 5-8 miesięcy i jeśli jest rzeczywiście zużyta to wróci.... Taniej kupisz używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeszcze może się zdarzyć, że auto miszkuje przy dodawaniu i puszczaniu gazu, jak są zepsute tuleje na tylnych drążkach (wzdłużnych mocowaniach tylnego mostu) . W zależności po której stronie jest zniszczony, przy przyspieszaniu znosi lekko w jedną stronę, a jak się puści gaz odbija w drugą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam DUŻY luz na prawym kole w miejscu zazn. czerwoną strzałką:

 

 

 

jak ten element się nazywa, czy to moze jest ten łącznik? i czy da się w nim wymienić samą tulejkę czy co tam jest

i jeszcze jedno: czy wszystkie końcówki drążków (całe 6 szt.) są takie same?niby nie ma na nich widocznych luzów bo wybiera je to "coś" , ale po wymianie może się okazać że końcówki też padły...

zauważyłem też , że nie mam amort. skrętu , ale bez tego da się żyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam DUŻY luz na prawym kole w miejscu zazn. czerwoną strzałką:

 

 

 

jak ten element się nazywa,

 

Witam

To sie nazywa wspornik drążka kierowniczego prawego (czy jakoś tak), ponoc regeneracja na długo nie pomaga, tylko wymiana, ale jest to drogie, cos ok 250 zł (tyle ja płaciłem), nie pamiętam jakiej firmy kupiłem, ale był problem, bo minimalnie nie zgadzał się rozstaw otworów pod sruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a pamiętasz może , jak to to w środku wygląda? jakieś łożyska czy tulejka z tworzywa? nie mogę rozebrać w tej chwili , bo auto jest mi potrzebne , a luz choć duży na oko po zdjęciu koła to w czasie jazdy właściwie jest minimalny...przy hamowaniu trochę znosi i to wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a pamiętasz może , jak to to w środku wygląda? jakieś łożyska czy tulejka z tworzywa? nie mogę rozebrać w tej chwili , bo auto jest mi potrzebne , a luz choć duży na oko po zdjęciu koła to w czasie jazdy właściwie jest minimalny...przy hamowaniu trochę znosi i to wszystko...

 

Niestety ale nie wiem jak to jest zbudowane (nie rozbierałem), ale ten temat był poruszany na forum, wpisz w wyszukiwarke "wspornik" to znajdziesz troche na ten temat, konkretnie temat pt "luzy na łapie (wspornik drążka kierowniczego)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemmy69 : wsporniki z T1 i T2 minimalnie różnią się rozstawem otworów śrób mocujących (są 3 otwory). Ja do swojego T2 minimalnie rozwierciłem jeden, czy dwa otwory (tak aby nowy był pod tym samym kątem co stary), wspornika od T1. Kupiłem taki dlatego, że cena była o 1/2 mniejsza (ten sam producent). Z tego co wiem takich wsporników się nie regeneruje (szkoda pracy)

 

chomik : Jeszcze może się zdarzyć, że auto miszkuje przy dodawaniu i puszczaniu gazu, jak są zepsute tuleje na tylnych drążkach (wzdłużnych mocowaniach tylnego mostu) . W zależności po której stronie jest zniszczony, przy przyspieszaniu znosi lekko w jedną stronę, a jak się puści gaz odbija w drugą

 

Potwierdzam, przy wytłuczonych tylnych drążkach wzdłużnych myszkuje, tłucze, dodajesz gazu ściąga w jedną , odejmujesz ściąga w drugą, jazda jest fatalna. Ja wymieniłem wszystkie tuleje (koszt po rabatach 34 zł za sztukę), parę złotych za robociznę i jest OK. Teraz jeszcze wymienię amorki na nowe i cały tył będę miał nowy.

Pozdrawliaju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z opisu wynika , że ten jest do T1; sam wspornik jest pewnie dobry , a zużyła się pewnie jakaś tulejka w tym "łączniku" , no zobaczę jutro bo nawet nie mam takiego ściągacza żeby to rozpiąć od drążka...dzięki za radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspornik ludziska wzmacniają w różne sposoby:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/a2szLdP4k1MLAzGIQqTR3Q?feat=directlink

http://picasaweb.google.com/lh/photo/fhagSgE9Zwj_N4K6FbGDsg?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/clubterrano/TerranoReenvioConjunto

 

Czy to pomaga-nie wiem. Przymierzam się do tego zespawując 2 kątowniki ale jeszcze godzina próby nie wybiła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak , tyle że u mnie "wyrobiły" się tylko te tulejki z tworzywa a całe żelastwo jest dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak , tyle że u mnie "wyrobiły" się tylko te tulejki z tworzywa a całe żelastwo jest dobre

- bo to własnie te tulejki sie wyrabiają. Jak sobie wspawasz te wszystkie blaszki to tulejkom to zapewne nie pomoże :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego właśnie zmierzam , ale takie "wsporniki wsporników" na pewno nie zaszkodzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...