Gość tera Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Witam! Czy jest jakas regulacjia luzów w kierownicy? , mam terrano II 94 rok, jak auto stoi ruszając kierownicą nie wyczuwam luzu, podczas jazdy nissan myszkuje po drodze, byłem u mechanika, on zas nie wykrył zadnych luzow. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek_nx Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 końcówki drążków, krzyżak kolumny kierowniczej, niedokręocne koła, powodów moze być mnóśtwo:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wodzu101 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 mialem podobnie i wtedy wymienilem 2 koncowki drazka i lewy swozen, jedz do innego mechanika moze drugi lepiej sprawdzi, i sprawdz zbieznosc kol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Najprawdopodobniej końcówki drążka - ja mam luz na prawej i mi myszkuje do pobocza. Luz jest wyczuwalny dopiero po przyłożeniu lewarka ale i tak znosi. Takie wredne auto. Prosi się o dbanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam. Też mam podobny luz tu z góry dzięki za rady sprawdzę końcówki. ALe drugie pytanie. Kierownica nie jest w idealnej pozycji. Jadąc na wprost jest delikatnie skręcona na lewo. Co to może być. CZy można np zdjąć kierownicę i założyć w innej pozycji. Auto ma dobrą zbierzność przy hamowaniu nie sciąga po drodze tez niewiadomo jak nie lata.. no chyba że koleiny to rzuca.. pozd. \ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam. Też mam podobny luz tu z góry dzięki za rady sprawdzę końcówki. ALe drugie pytanie. Kierownica nie jest w idealnej pozycji. Jadąc na wprost jest delikatnie skręcona na lewo. Co to może być. CZy można np zdjąć kierownicę i założyć w innej pozycji. Auto ma dobrą zbierzność przy hamowaniu nie sciąga po drodze tez niewiadomo jak nie lata.. no chyba że koleiny to rzuca.. pozd. \ Witam, Jeżeli kierownicy nikt nie przestawiał to nie ruszaj jej. Nieraz takie przestawienie ujawnia się po wymianie końcówek lub regulacji zbieżności kiedy to mechanik jedną końcówkę mocniej wkręcił a druga oczywiście jest mniej wkręcona. Możesz to prosto sprawdzić zwykłą taśmą zwijaną, pomierz obydwie strony. Jeżeli jest tak jak napisałem, to z uwagi na to, że układ kierowniczy jest układem trapezowym może być różnica przy skręcaniu w prawo lub w lewo. Poza tym określ jaka jest wielkość tego przekrzywienia, może ustaw kierownice w tej pozycji i zrób zdjęcie, a może Ci się tylko tak wydaje. Jak ktoś jeszcze będzie odpowiadał będzie to pomocne. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arecki_28 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam. ALe drugie pytanie. Kierownica nie jest w idealnej pozycji. Jadąc na wprost jest delikatnie skręcona na lewo. Co to może być. CZy można np zdjąć kierownicę i założyć w innej pozycji. Auto ma dobrą zbierzność przy hamowaniu nie sciąga po drodze tez niewiadomo jak nie lata.. no chyba że koleiny to rzuca.. Jak była ustawiana zbieżność to widocznie kierownica nie była idealnie ustawiona i zablokowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thetmanczyk Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Witam Ja mam podobnie kolego. Podczas jazdy na wprost kierownica jest lekko skręcona w lewo. Podczas ustawiania zbieżności miałem duży luz na kierownicy i dlatego tak wyszło. Po zbieżności poszukałem na forum, zmniejszyłem luz ale nie mam ochoty póki co jechać i wydawać kaske na kolejną zbieżność. Mnie to nie przeszkadza więc sam rozumiesz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Witam. a ja mam taki kłopot ze muszę prawdopodobnie na regeneracje przekładni kierowniczej jechać. Tez na początku myślałem ze to końcówki drążków itd itp robilem kapitałkę zwieszenia wszystko jest cacy a luz jak był tak jest aż pewnego dnia chwyciłem sobie w komorze silnika za końcówkę kolumny kierowniczej tuz przed krzyżakiem i pokręciłem słychać stukanie a wyczuwalny luz osiąga po cm w obie strony. Zna ktoś dobry warsztat który wykonuje regeneracje przekładni kierowniczych w Bydgoszczy albo w okolicy? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Witam. Też mam podobny luz tu z góry dzięki za rady sprawdzę końcówki. ALe drugie pytanie. Kierownica nie jest w idealnej pozycji. Jadąc na wprost jest delikatnie skręcona na lewo. Co to może być. CZy można np zdjąć kierownicę i założyć w innej pozycji. Auto ma dobrą zbierzność przy hamowaniu nie sciąga po drodze tez niewiadomo jak nie lata.. no chyba że koleiny to rzuca.. pozd. \ ustawiasz zbieżność - to jedno. jest tam tez taka śruba rzymska do ustawienia położeni kierownicy. Dobry warsztat od zbieżności ustawi tak, że będzie prosto, nawet jak są lekki luzy. Co do luzów.... czasami wymiana końcówek (najczęstsza przyczyna) nie pomaga. jest w układzie kierowniczym tez takie coś jak łącznik drążków ( po przeciwległej stronie przekładni) i jak tam są luzy to tylko wymiana pomoże . koszt coś kolo 200 pln.... Nie polecam zdejmowania kierownicy! jeśli jest poduszka to i tak niewiele zmienisz. Od ustawienia kierownicy jest właśnie ta śruba rzymska w układzie. Każdy mechanik wie o co chodzi tylko się im nie chce kręcić, czasami się nie dziwie, bo śruba potrafi być zapieczona....solidnie. Pozdrawiam Maciej Witam. a ja mam taki kłopot ze muszę prawdopodobnie na regeneracje przekładni kierowniczej jechać. Tez na początku myślałem ze to końcówki drążków itd itp robilem kapitałkę zwieszenia wszystko jest cacy a luz jak był tak jest aż pewnego dnia chwyciłem sobie w komorze silnika za końcówkę kolumny kierowniczej tuz przed krzyżakiem i pokręciłem słychać stukanie a wyczuwalny luz osiąga po cm w obie strony. Zna ktoś dobry warsztat który wykonuje regeneracje przekładni kierowniczych w Bydgoszczy albo w okolicy? Pozdrawiam Sprawdź ten łącznik o którym pisałem wyżej. Luz na przekładni przy wyłączonym aucie ma prawo być i ma prawo lekko postukiwać. Regenerację robią dobrze np tu: www.maglownice.pl ale to jest zabieg na 5-8 miesięcy i jeśli jest rzeczywiście zużyta to wróci.... Taniej kupisz używkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shreku00 Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 maglownica tez ma kasownik luzu u mnie pod akumulatorem łatwo sie kasuje i autko przestaje myszkować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik. Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Jeszcze może się zdarzyć, że auto miszkuje przy dodawaniu i puszczaniu gazu, jak są zepsute tuleje na tylnych drążkach (wzdłużnych mocowaniach tylnego mostu) . W zależności po której stronie jest zniszczony, przy przyspieszaniu znosi lekko w jedną stronę, a jak się puści gaz odbija w drugą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 mam DUŻY luz na prawym kole w miejscu zazn. czerwoną strzałką: jak ten element się nazywa, czy to moze jest ten łącznik? i czy da się w nim wymienić samą tulejkę czy co tam jest i jeszcze jedno: czy wszystkie końcówki drążków (całe 6 szt.) są takie same?niby nie ma na nich widocznych luzów bo wybiera je to "coś" , ale po wymianie może się okazać że końcówki też padły... zauważyłem też , że nie mam amort. skrętu , ale bez tego da się żyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cww Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 mam DUŻY luz na prawym kole w miejscu zazn. czerwoną strzałką: jak ten element się nazywa, Witam To sie nazywa wspornik drążka kierowniczego prawego (czy jakoś tak), ponoc regeneracja na długo nie pomaga, tylko wymiana, ale jest to drogie, cos ok 250 zł (tyle ja płaciłem), nie pamiętam jakiej firmy kupiłem, ale był problem, bo minimalnie nie zgadzał się rozstaw otworów pod sruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 ...a pamiętasz może , jak to to w środku wygląda? jakieś łożyska czy tulejka z tworzywa? nie mogę rozebrać w tej chwili , bo auto jest mi potrzebne , a luz choć duży na oko po zdjęciu koła to w czasie jazdy właściwie jest minimalny...przy hamowaniu trochę znosi i to wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cww Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 ...a pamiętasz może , jak to to w środku wygląda? jakieś łożyska czy tulejka z tworzywa? nie mogę rozebrać w tej chwili , bo auto jest mi potrzebne , a luz choć duży na oko po zdjęciu koła to w czasie jazdy właściwie jest minimalny...przy hamowaniu trochę znosi i to wszystko... Niestety ale nie wiem jak to jest zbudowane (nie rozbierałem), ale ten temat był poruszany na forum, wpisz w wyszukiwarke "wspornik" to znajdziesz troche na ten temat, konkretnie temat pt "luzy na łapie (wspornik drążka kierowniczego)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/wspornik-drazka-kierowniczego-nissan-terrano-japan-i1974212315.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 lemmy69 : wsporniki z T1 i T2 minimalnie różnią się rozstawem otworów śrób mocujących (są 3 otwory). Ja do swojego T2 minimalnie rozwierciłem jeden, czy dwa otwory (tak aby nowy był pod tym samym kątem co stary), wspornika od T1. Kupiłem taki dlatego, że cena była o 1/2 mniejsza (ten sam producent). Z tego co wiem takich wsporników się nie regeneruje (szkoda pracy) chomik : Jeszcze może się zdarzyć, że auto miszkuje przy dodawaniu i puszczaniu gazu, jak są zepsute tuleje na tylnych drążkach (wzdłużnych mocowaniach tylnego mostu) . W zależności po której stronie jest zniszczony, przy przyspieszaniu znosi lekko w jedną stronę, a jak się puści gaz odbija w drugą Potwierdzam, przy wytłuczonych tylnych drążkach wzdłużnych myszkuje, tłucze, dodajesz gazu ściąga w jedną , odejmujesz ściąga w drugą, jazda jest fatalna. Ja wymieniłem wszystkie tuleje (koszt po rabatach 34 zł za sztukę), parę złotych za robociznę i jest OK. Teraz jeszcze wymienię amorki na nowe i cały tył będę miał nowy. Pozdrawliaju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 z opisu wynika , że ten jest do T1; sam wspornik jest pewnie dobry , a zużyła się pewnie jakaś tulejka w tym "łączniku" , no zobaczę jutro bo nawet nie mam takiego ściągacza żeby to rozpiąć od drążka...dzięki za radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 U mnie drążek "wyszedł" bez problemu. Może miałem szczęście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Wspornik ludziska wzmacniają w różne sposoby: http://picasaweb.google.com/lh/photo/a2szLdP4k1MLAzGIQqTR3Q?feat=directlink http://picasaweb.google.com/lh/photo/fhagSgE9Zwj_N4K6FbGDsg?feat=directlink https://picasaweb.google.com/clubterrano/TerranoReenvioConjunto Czy to pomaga-nie wiem. Przymierzam się do tego zespawując 2 kątowniki ale jeszcze godzina próby nie wybiła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 no tak , tyle że u mnie "wyrobiły" się tylko te tulejki z tworzywa a całe żelastwo jest dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Dżem: potrzeba matką wynalazków... a swoja drogą ciekawe dlaczego producent takich wzmocnień nie robi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 no tak , tyle że u mnie "wyrobiły" się tylko te tulejki z tworzywa a całe żelastwo jest dobre - bo to własnie te tulejki sie wyrabiają. Jak sobie wspawasz te wszystkie blaszki to tulejkom to zapewne nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 do tego właśnie zmierzam , ale takie "wsporniki wsporników" na pewno nie zaszkodzą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.