Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] spalanie na jałowym; sposób redukcji biegów


Guest CichyBart

Recommended Posts

Guest CichyBart

Witam

Jak to po sylwestrze... na kacu ma się dziwne pomysły :) Zaczynajmy :D

 

założenie:

o wszystkim mowa przy benzynie:

 

pytania:

1) ile jest spalanych litrów(?) paliwa na biegu jałowym na ssaniu/bez ssania?

 

oraz drugie, trochę dziwniejsze

 

2) każdy wie, że hamowanie silnikiem jest zalecane... i tu zaczynają się schody:

jadę z górki i samochód spowalnia :D tak więc jest bieg IV, następnie III, następnie II... gdyż jeśli obroty zejdą do ok 1200, to silnik sam napędza... Czy tak robić? Redukować i "wkręcać" go na kolejne biegi?

 

2.1) podpytanie do poprzedniego: czy też redukować tak biegi, jeśli ma się instalację gazową IIgen.?

 

konkluzja:

eh, ten sylwester...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jak to po sylwestrze... na kacu ma się dziwne pomysły :) Zaczynajmy :D

 

założenie:

o wszystkim mowa przy benzynie:

 

pytania:

1) ile jest spalanych litrów(?) paliwa na biegu jałowym na ssaniu/bez ssania?

 

oraz drugie, trochę dziwniejsze

 

2) każdy wie, że hamowanie silnikiem jest zalecane... i tu zaczynają się schody:

jadę z górki i samochód spowalnia :D tak więc jest bieg IV, następnie III, następnie II... gdyż jeśli obroty zejdą do ok 1200, to silnik sam napędza... Czy tak robić? Redukować i "wkręcać" go na kolejne biegi?

 

2.1) podpytanie do poprzedniego: czy też redukować tak biegi, jeśli ma się instalację gazową IIgen.?

 

konkluzja:

eh, ten sylwester...

 

Pozdrawiam

 

 

Czesc,

ad.1 na ssaniu zawsze pali wiecej

ad.2 hamujesz silnikiem na takim biegu jaka szybkosc zjezdzajac wybierasz, jesli nie naciskasz gazu to silnik hamuje na kazdym, z tym ze chcac redukowac szybkosc w tedy musisz redukowac. tak sie robi w gorach na b. stromych zjazdach.

Przy takim hamowaniu spalanie jest minimalne, nawet wskaznik zuzycia jest pokazuje zero

ad.2.1 - nie wiem co do gazu mam malo doswiadczenia, wydaje sie ze powinno byc taksamo jak na bezynie czy dieslu

Pozdro

Vazaha

 

[ Dodano: Pią 04 Sty, 2008 12:01 ]

Witam

Jak to po sylwestrze... na kacu ma się dziwne pomysły :) Zaczynajmy :D

 

założenie:

o wszystkim mowa przy benzynie:

 

pytania:

1) ile jest spalanych litrów(?) paliwa na biegu jałowym na ssaniu/bez ssania?

 

oraz drugie, trochę dziwniejsze

 

2) każdy wie, że hamowanie silnikiem jest zalecane... i tu zaczynają się schody:

jadę z górki i samochód spowalnia :D tak więc jest bieg IV, następnie III, następnie II... gdyż jeśli obroty zejdą do ok 1200, to silnik sam napędza... Czy tak robić? Redukować i "wkręcać" go na kolejne biegi?

 

2.1) podpytanie do poprzedniego: czy też redukować tak biegi, jeśli ma się instalację gazową IIgen.?

 

konkluzja:

eh, ten sylwester...

 

Pozdrawiam

 

 

Czesc,

ad.1 na ssaniu zawsze pali wiecej

ad.2 hamujesz silnikiem na takim biegu jaka szybkosc zjezdzajac wybierasz, jesli nie naciskasz gazu to silnik hamuje na kazdym, z tym ze chcac redukowac szybkosc w tedy musisz redukowac. tak sie robi w gorach na b. stromych zjazdach.

Przy takim hamowaniu spalanie jest minimalne, nawet wskaznik zuzycia jest pokazuje zero

ad.2.1 - nie wiem co do gazu mam malo doswiadczenia, wydaje sie ze powinno byc taksamo jak na bezynie czy dieslu

Pozdro

Vazaha

Link to comment
Share on other sites

1. No właśnie czy nissan w swoich sterownikach do silnika dał opcję cut off (odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem) i do jakich obrotów?

2. Czy takie redukcje nie przyniosą większych szkód niż pożytku tzn. większe zużycie sprzęgła, skrzyni biegów i silnika?

Link to comment
Share on other sites

Guest CichyBart

Funkcja cut-off jest tylko w gazie. Natomiast wiem, że hamując silnikiem spalanie jest bliskie zeru.

Nie ma nadal odp. na najbardziej nurtujące mnie pytanie...

Sytuacja: zalewam litr benzyny, silnik jest ciepły (90 stopni), stoję w miejscu, nie dotykam gazu... jak długo tak pochodzi? Godzinkę? (czyli zużyje litr/godzinę?). Jak to jest przy ssaniu? Ile pochodzi? 30 minut?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przy hamowaniu silnikiem ECU włącza wtryski dopiero poniżej 2000obr/min. Powyżej 2000obr/min zdjęcie nogi z gazu powoduje odłączenie wtrysków.

Na forum było o tym pisane.

 

Co do spalania na biegu jałowym to podobno przyjmuje się - 1h=50km

Na ssaniu, nie wiem ale pewnie ze 30% więcej

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...