Guest CichyBart Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 Witam Jak to po sylwestrze... na kacu ma się dziwne pomysły Zaczynajmy założenie: o wszystkim mowa przy benzynie: pytania: 1) ile jest spalanych litrów(?) paliwa na biegu jałowym na ssaniu/bez ssania? oraz drugie, trochę dziwniejsze 2) każdy wie, że hamowanie silnikiem jest zalecane... i tu zaczynają się schody: jadę z górki i samochód spowalnia tak więc jest bieg IV, następnie III, następnie II... gdyż jeśli obroty zejdą do ok 1200, to silnik sam napędza... Czy tak robić? Redukować i "wkręcać" go na kolejne biegi? 2.1) podpytanie do poprzedniego: czy też redukować tak biegi, jeśli ma się instalację gazową IIgen.? konkluzja: eh, ten sylwester... Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
vazaha Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 WitamJak to po sylwestrze... na kacu ma się dziwne pomysły Zaczynajmy założenie: o wszystkim mowa przy benzynie: pytania: 1) ile jest spalanych litrów(?) paliwa na biegu jałowym na ssaniu/bez ssania? oraz drugie, trochę dziwniejsze 2) każdy wie, że hamowanie silnikiem jest zalecane... i tu zaczynają się schody: jadę z górki i samochód spowalnia tak więc jest bieg IV, następnie III, następnie II... gdyż jeśli obroty zejdą do ok 1200, to silnik sam napędza... Czy tak robić? Redukować i "wkręcać" go na kolejne biegi? 2.1) podpytanie do poprzedniego: czy też redukować tak biegi, jeśli ma się instalację gazową IIgen.? konkluzja: eh, ten sylwester... Pozdrawiam Czesc, ad.1 na ssaniu zawsze pali wiecej ad.2 hamujesz silnikiem na takim biegu jaka szybkosc zjezdzajac wybierasz, jesli nie naciskasz gazu to silnik hamuje na kazdym, z tym ze chcac redukowac szybkosc w tedy musisz redukowac. tak sie robi w gorach na b. stromych zjazdach. Przy takim hamowaniu spalanie jest minimalne, nawet wskaznik zuzycia jest pokazuje zero ad.2.1 - nie wiem co do gazu mam malo doswiadczenia, wydaje sie ze powinno byc taksamo jak na bezynie czy dieslu Pozdro Vazaha [ Dodano: Pią 04 Sty, 2008 12:01 ] WitamJak to po sylwestrze... na kacu ma się dziwne pomysły Zaczynajmy założenie: o wszystkim mowa przy benzynie: pytania: 1) ile jest spalanych litrów(?) paliwa na biegu jałowym na ssaniu/bez ssania? oraz drugie, trochę dziwniejsze 2) każdy wie, że hamowanie silnikiem jest zalecane... i tu zaczynają się schody: jadę z górki i samochód spowalnia tak więc jest bieg IV, następnie III, następnie II... gdyż jeśli obroty zejdą do ok 1200, to silnik sam napędza... Czy tak robić? Redukować i "wkręcać" go na kolejne biegi? 2.1) podpytanie do poprzedniego: czy też redukować tak biegi, jeśli ma się instalację gazową IIgen.? konkluzja: eh, ten sylwester... Pozdrawiam Czesc, ad.1 na ssaniu zawsze pali wiecej ad.2 hamujesz silnikiem na takim biegu jaka szybkosc zjezdzajac wybierasz, jesli nie naciskasz gazu to silnik hamuje na kazdym, z tym ze chcac redukowac szybkosc w tedy musisz redukowac. tak sie robi w gorach na b. stromych zjazdach. Przy takim hamowaniu spalanie jest minimalne, nawet wskaznik zuzycia jest pokazuje zero ad.2.1 - nie wiem co do gazu mam malo doswiadczenia, wydaje sie ze powinno byc taksamo jak na bezynie czy dieslu Pozdro Vazaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
smeru Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 1. No właśnie czy nissan w swoich sterownikach do silnika dał opcję cut off (odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem) i do jakich obrotów? 2. Czy takie redukcje nie przyniosą większych szkód niż pożytku tzn. większe zużycie sprzęgła, skrzyni biegów i silnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CichyBart Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Funkcja cut-off jest tylko w gazie. Natomiast wiem, że hamując silnikiem spalanie jest bliskie zeru. Nie ma nadal odp. na najbardziej nurtujące mnie pytanie... Sytuacja: zalewam litr benzyny, silnik jest ciepły (90 stopni), stoję w miejscu, nie dotykam gazu... jak długo tak pochodzi? Godzinkę? (czyli zużyje litr/godzinę?). Jak to jest przy ssaniu? Ile pochodzi? 30 minut? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Przy hamowaniu silnikiem ECU włącza wtryski dopiero poniżej 2000obr/min. Powyżej 2000obr/min zdjęcie nogi z gazu powoduje odłączenie wtrysków. Na forum było o tym pisane. Co do spalania na biegu jałowym to podobno przyjmuje się - 1h=50km Na ssaniu, nie wiem ale pewnie ze 30% więcej pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.