Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zamarzające spryskiwacze


em
 Share

Recommended Posts

Witam,

czy w Waszych navarkach zamarzają spryskiwacze przedniej szyb i lamp ? zauważyłem, że przy mrozach ok -5 przestają działać spryskiwacze.

Macie jakieś pomysły co może być powodem ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ash_One
Witam,

czy w Waszych navarkach zamarzają spryskiwacze przedniej szyb i lamp ? zauważyłem, że przy mrozach ok -5 przestają działać spryskiwacze.

Macie jakieś pomysły co może być powodem ?

 

a moze zmienic plyn do spryskiwaczy ? ja kupuje shella do -22 i nie zauwazylem problemu. ;)

Link to comment
Share on other sites

Masz słaby płyn w zbiorniku. Wlej koncentrat - są takie do -80 st.C.

 

Obniży Ci temperaturę zamarzania całego płynu w zbiorniku.

 

Albo denaturat :D

Link to comment
Share on other sites

no wlaśnie ja też to zauważyłem , tzn spryskiwacze szyby spokojnie pryskają ale te od lamp , to raczej nie ..... teoretycznie owinno jeśli już zamarznąć tu i tu a nei tylko w jednych.... A temperatury bywały w ok -20 , i te przy szybie działają ...

a używam tych najtańszych z markietu... teraz wlałem orlenowski ... nie widzę różnicy :) no może nuta zapachowa jakaś inna ;)

Link to comment
Share on other sites

Denaturatu nie polecam, w którymś z poprzednich samochodów rozpuścił mi klej przedniej szyby :<

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że w wersji LE spryskiwacze i lusterka powinny być podgrzewane. Jeśli tak, to jak to włączyć ?

 

Ostatnio na trasie przy mrozie -5 C także zamarzły mi spryskiwacze. Zmienię płyn na lepszy.

Link to comment
Share on other sites

Denaturatu nie polecam, w którymś z poprzednich samochodów rozpuścił mi klej przedniej szyby :<

 

Nikt nie mówi , żeby jeździć na czystym :D

 

A czy się różni etanol z płynu do spryskiwacza od tego w denaturacie???

Link to comment
Share on other sites

A czy się różni etanol z płynu do spryskiwacza od tego w denaturacie???

 

Jest smaczniejszy? :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że w wersji LE spryskiwacze i lusterka powinny być podgrzewane. Jeśli tak, to jak to włączyć ?

 

Ostatnio na trasie przy mrozie -5 C także zamarzły mi spryskiwacze. Zmienię płyn na lepszy.

 

Mam takie wrażenie, że podgrzewanie spryskiwaczy jest uruchamiane wraz z podgrzewaniem tylniej szyby.

 

Miłego dnia

Vratko

Link to comment
Share on other sites

Domadm - ze spryskiwaczy to trudniej przepuścić przez chlebek :D

 

Byli kiedyś u mnie w miasteczku tacy, którzy ludziom Borygo z chodnic spuszczali jak nie mieli spirytu.

Starszemu kiedyś z UAZ-a opróżnili - zabrali też 5l zapasu :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

Przeczytałem w instrukcji, że podgrzewane są tylko lusterka (ta opcja włącza sie przy grzaniu tylnej szyby). Niestety nie ma podgrzewanych dyszy spryskiwaczy.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

To jakiś koszmar. Jak mi zamarzły przy pierwszym mrozie to myślałem że pomyliłem płyn z letnim, wlałem koncentrat, nic nie dało, zamarzał podczas jazdy. Dzisiaj zalałem pusty zbiorniczek płynem z Orlenu do -22stn na stacji spryskałem szyby - chwilę działało i przy -4 na zewnątrz spryskiwacze zamarzły podczas jazdy. Już nie daję rady - szyby brudne, nic nie widać, ledwo z trasy wróciłem - czy ktoś jeszcze tak ma?

Link to comment
Share on other sites

Kup inny płyn, nie oszczędzaj. Zauważyłem, że w sklepach jest dużo szajsu podpisane jako zimowy, co potrafi zamarzać i tworzyć szron na szybie przy -8.

Link to comment
Share on other sites

Niestety alkohol w dyszach szybko odparowuje. Zostaje sama woda.. Też z tym walczę. Trzeba wymienić dysze na podgrzewane :ball:

Edited by dzemik
Link to comment
Share on other sites

Ja zapomnialem w tym roku zmienic na plyn zimowy i oczywiscie przy pierwszym mrozie wszystko zamarzlo. Przez pewien czas po zmianie na zimowy nadal przymarzaly, ale teraz juz jest OK, no moze poza tym, ze spryskiwacze lamp nadal nie dzialaja - mam nadzieje, ze to tylko bezpiecznik sie przepalil.

Edited by bravo_
Link to comment
Share on other sites

Nie ma podgrzewanych dysz jest tak jak kolega wyżej napisał alkohol odparowywuje i ta woda co zostaje zamarza jedyna rada to lać koncentrat

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam Pata. Zamarzl mi plyn, teraz przy odwilzy wymienilem go na zimowy , a ze pompka nie podawała na szyby, zmienilem tez bezpiecznik. Teraz szyba jest ok, ale xenony nie sa spryskiwane. Czy pompka od nich tez ma oddzielny bezpiecznik, czy chodza obie na jednym?

Link to comment
Share on other sites

Spryskiwacze lamp mają oddzielny

 

Dzieki, znalazlem w skrzynce pod maską.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany - zrobiło sie ciepłej i nie zamarza ;-)

a tak powaznie to nie jest to normalne zjawisko - w innych autach czegoś takiego nie doświadczyłem - sprawdziłem płyny z orlenu i bp - różnicy nie było - zamarzały podczas jazdy przy -5, ciepły płyn przyniesiony na stacji z zaplecza zamarzł po kilkunastu kilometrach

Znajimy proponował zalać alkoholem ale nie jestem aż tak zdesperowany...

Może nie doczytałem instrukcji w której producent zakazuje eksploatacji Smoka przy ujemnych temp.

Smok jest zwierzęciem ciepłolubnym...

Link to comment
Share on other sites

Teraz się troche pomądrze. W Nawarce i Pacie gdzie zamontowane są spryskiwacze reflektorów zbiornik na płyn ma dwie pompki. Jedna od szyb jest nisko przy dnie zbiornika, druga od lamp jest nad nią, tym samym nie ma niebezpieczeństwa "wypstrykania" plynu na lampy bez dbalosci o szyby, bo gdy stan plynu opadnie to tylko ta od szyb go zasysa. Bezpieczniki, ktore "palą" sie gdy plyn przymarznie zlokalizowane są: od spryskiwacza szyby w schowku pasażera w kabinie aura, od lamp w duzej skrzynce z bezpiecznikami pod maska samochodu. Oba maja moce 10 A, ale roznia sie konstrukcyjnie. Spryskiwacze lamp dzialają tylko gdy auto jest w ruchu i gdy sa zapalone oczywiscie. I ostatnia mądrość-lejemy na zime płyn zimowy i mamy spokojną głowę.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś w Was ma możliwość przymierzyć dysze sprykiwaczy z Opla Vivaro albo Renault Trafic/Master ?

Są w wersji podgrzewanej i na pierwszy .... rzut oka wyglądają podobnie.

Edited by dzemik
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

U mnie podobnie - przy minus 4, w trakcie jazdy, spryskiwacze szyby odmawiają posłuszeństwa. Co ciekawe, przy lampach działają cały czas. Kupiłem auto do jazdy w "trudnych" warunkach - nie spodziewałem się, że lekki przymrozek sprawi, że co kilkanaście kilometrów trzeba stanąć by samodzielnie przetrzeć szybę ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest rootmaster

Gdy jedzie się z prędkością powiedzmy 100 km/h opór wiatru potęguję temperaturę dość znacznie. Ja też miałem taki problem podczas większych mrozów i w końcu kupiłem płyn do spryskiwaczy - koncentrat na -80 stopni. Wlewam do każdego dolewania trochę tego płynu na oko 100 ml i problem już nie występuje. Polecam raczej taką metodę niż wlewanie innych specyfików.

 

Pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zima sie kończy ale podzielę się spostrzeżeniami - problem występował przy mieszaniu płynów różnych producentów. Moje rozwiązanie - wypryskiwałem płyn do zera,i zalewałem kolejny i przy -15 nie było problemów

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...