Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10] [k10] pytanie o aparat zapłonowy


Guest Alysee
 Share

Recommended Posts

Guest Alysee

Mam do wymiany aparat zapłonowy, znalazlam na allegro aparat do k10 1.2. Moje pytanie jest takie czy aparat z 1.2 bedzie pasowal do 1.0?


 

Tak właściwie to w warsztacie powiedzieli mi ze trzeba wymienic przerywacz. Czy ktos sie orientuje czy można to kupić osobno?czy jednak wymienic caly aparat?

Link to comment
Share on other sites

Części do K10 jest przecież od groma na Allegro ;) Ja bym się wstrzymał i dla pewności poszukał od 1.0...

Link to comment
Share on other sites

w K11 w silniku 1.0 jak i 1.3 jest ten sam aparat, ale w K10 kto wie, jesli nie masz jak sprawdzić to dla pewności kup od 1.2, choć pamiętaj, że zawsze możesz zwrócić do 10 dni przy transakcjach na odległość m.in. zawieranych przez internet ;) bez podania przyczyny

Link to comment
Share on other sites

ABT, Jest mi przykro,ale nie masz racji.Aparaty K10 i K11 różnią się między sobą.

Alysee, Jeśli masz aparat z przerywaczem bo i ja takowy kiediś miałem proponuję przerywacz od poloneza.Młoteczek po rozwierceniu tulejki osi o 0,5 mm pasuje idealnie,natomiast platynkę kowadełka należy delikatnie przenitować.45 minut zabawy i masz nóweczkę przerywacz.

Potrzebny jest Tobie ktoś ,kto lubi majsterkować.

Najlepszym jednak rozwiązaniem jest przejście na aparat bezstykowy z dwoma przewodami na wyjściu i siłownikiem przyspieszacza podciśnieniowego.Po małej przeróbce w kabelkach chodzi idealnie nawet na okrągłej cewce zapłonowej,a myślę,że taką masz skoro masz aparat z przerywaczem.

Były trzy wersje aparatów w K10tce.Późniejsze wersje pokrywają się ze sobą i 1,0 i 1,2 mają te same aparaty.

Więcej konkretów mogę podać jeśli miałbym fotki Twojego aparatu.

 

[ Dodano: Pią 04 Sty, 2008 22:43 ]

ABT, sorki za negację ,nie zrozumiałem co masz na myśli.Oczywiście jest tak jak mówisz.A w K10 pasują one równierz między 1,0 i 1,2.

Link to comment
Share on other sites

mariannek, Dobrze gadasz,a z tymi stykami od majoneza to kombinowałem parę lat temu.Ale z tym to masz całkowitą rację.Najprostrze rozwiązania zawsze są pod ręką ,tylko wszyscy szukają ich dalej niż trzeba :P

Link to comment
Share on other sites

Snafu, Były trzy wersje:z przerywaczem,czujnikiem optycznym i magnetycznym.

 

Przerywaczowy i magnetyczny miały siłownik podciśnieniowy przyspieszacza a optyk miał mapsensor i sterownik pod siedzeniem pasażera.

 

Ja pierwotnie miałem przerywacz (niedoskonały),a obecnie przeszedłem na magnetyczny.

 

Nie było większych problemów ,ale musiałem zmienić cewkę bo stara okrągła miała inny opór na wejściu.

 

Bez rozbierania łatwo zidentyfikować poszczególne modele.Z przerywaczem ma 1 przewód,magnetyczny ma 2,a optyk chyba 4 i nie ma puszki siłownika.

Link to comment
Share on other sites

Guest mariannek

Rozpoznać jaki się ma aparat nie jest trudne. Ale Alysee chciała kupić aparat z 1.2 do 1.0 to oprócz kosztów aparatu wiąże się z wymianą cewki. Ja nie kombinowałbym z żadnymi "majonezami" :P ani nie pakowałbym się w koszty, tylko wymieniłbym te styki przerywacza. Powinny być dostępne w każdym jednym sklepie z częściami na zamówienie. Chyba że komuś bardzo zależy na wymianie tego mniej doskonałego aparatu to proszę bardzo :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Alysee

Dziekuje za wszystkie wskazowki.Chyba na razie faktycznie wstymam sie z tym aparatem i bede sukcesywnie sledzic allegro moze pojawi sie wlasciwy... Udalo mi sie znalezc sam przerywacz w jednej hurtowni i jutro jade go kupic. Chyba jednak sa roznice w tych aparatach, sprzedawca powiedzial ze maja na stanie przerywacz do 1.0, a do 1.2 nie.

 

Przerywacz ma byc odpowiedzialny za cale szarpanie, o ktorym pisalam w watku " o dziwnym zachowniu silnika"

Dam znac co z tego wyszlo.

Link to comment
Share on other sites

Alysee, po pierwsze powiedz jaki jest rocznik Twojej micrusi i powiedz wogole jaki masz ten aparat zaplonowy.. czy idzie do neigo jakis wezyk podcisnienia czy tylko kabelki jakies?

Link to comment
Share on other sites

Guest Wojciech Mrucze

Jakiś czas temu padł mi aparat zapłonowy.Uszukałem się na wszystkich szrotach na południu Polski.W końcu trafiłem do Krakowa,gdzie spoko gość kazał mi go przywiżć.I okazała się,że go "po prostu" naprawił.Wystaje teraz z tego aparatu jakaś cewka,ale autko chodzi na cacy.Może lepiej spróbować od tej strony,czyli próba naprawienia,w poprzednich postach czytam że jest to dopuszczalna praktyka.Pamiętam jakw przypływie desperacji zadzwoniłem do serwisu i miła pani powiedziała mi,że może mi ściągnąć aparat na życzenie za ok.1450 zł.padłem z wrażenia

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest Fragles88

Witam :) Może odświeże trochę temat aparatu zapłonowego. Padł mój stary aparat zapłonowy i zamówiłem używkę na allegro, okazało się jednak, że mój był na przerywaczu a ten jest magnetyczny, stwierdziłem zatem że przełoże na ten magnetyczny, ponieważ uznałem że jest to lepsze rozwiązanie. Dokupiłem też cewkę z modułem do tego aparatu magnetycznego. Pytanie mam teraz takie: jakie przewody podpinam do cewki? Wiem, że napewno jeden z plusem, drugi to masa, no i właśnie jaki ten trzeci? (dwa przewody które idą do osobnego gniazda od aparatu pomijam, wiem że trzeba je tam podłączyć) chodzi mi tylko o ten trzeci kabel?

 

Autko to micra k10 '88

 

Dzieki za odpowiedź :)

 

To jeszcze raz ja, w sumie to prosiłbym o cały schemat podpięcia aparatu zapłonowego magnetycznego i cewki z modułem, dwa kable wychodzą z aparatu a cewka ma jedną wtyczkę z dwoma pinami i jedną wtyczkę z 3 pinami

 

Snafu, Były trzy wersje:z przerywaczem,czujnikiem optycznym i magnetycznym.

 

Przerywaczowy i magnetyczny miały siłownik podciśnieniowy przyspieszacza a optyk miał mapsensor i sterownik pod siedzeniem pasażera.

 

Ja pierwotnie miałem przerywacz (niedoskonały),a obecnie przeszedłem na magnetyczny.

 

Nie było większych problemów ,ale musiałem zmienić cewkę bo stara okrągła miała inny opór na wejściu.

 

Bez rozbierania łatwo zidentyfikować poszczególne modele.Z przerywaczem ma 1 przewód,magnetyczny ma 2,a optyk chyba 4 i nie ma puszki siłownika.

 

 

Hej, odświeże temat, chce zrobić w mojej k10 tak samo jak Ty, mam aparat z przrywaczem i chce przerobić na magnetyczny, czy mógłbys mi napisać jak to zrobić, gdzie podpiąć przewody, jakiś schemat, zdjęcia? zakupiłem używke aparat magnetyczny i do niego cewke z modułem (wtyczka 2 pin + wtyczka 3 pin) i jak teraz to podpiąć żeby było dobrze?

 

SNAFU napisz jak podpiąłeś magnetyczny, co potrzebowałeś (oprócz aparatu zapłonowego, cewki z modułem) itp

Edited by Fragles88
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...