Guest Buddha Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Witam Właśnie stałem się posiadaczem Micry z 98 roku 1.5D przebieg 159 tkm. W sumie auto jest fajne ale męczą mnie następujące problemy: 1. Przy zapalaniu silnika rano strasznie nierówno pracuje i do tego trochę dymi. Po zagrzaniu silnika pracuje równo. 2. Brak jest oświetlenia deski rozdzielczej oraz podświetlania pokręteł temperatury i nawiewu. 3. Po przekręceniu stacyjki i zapalaniu silnika (przekręcając kluczyk do oporu) rozłącza zapłon i nie można odpalić auta. Trzeba wyczuć pozycje i dosłownie leciutko przekręcić kluczyk po zapaleniu wszystkich wskaźników. Poza tym mam zamiar doprowadzić autko do stanu używalności i chciałbym powymieniać podstawowe elementy odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie. Dlatego proszę o poradę jakie wymienić płyny i na jakie. Bo prawde mówiąc nie mam pojęcia co wlać do niego. Liczę na zrozumienie wielce szanownych forumowiczów i pomoc we frapujących nie tematach. Pozdrawiam i dziękuje za wysłuchanie i pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Witek Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Witaj opisany twój problem ze stacyjką to zamek w stacyjce może być wytarty i dlatego coś tam nie łączy naprawa nie powinna być droga deska rozdzielcza i nawiewy to przepalone żarówki nie są one drogie ale nie podam ci dokładnej ceny z wymianą też nie powinno być problemu trzeba rozkręcić trochę kokpit i wymienić owe żarówki. Silnik diesla to jednostka citroena i peugeota stosowana w modelach AX i 106 (patrz allegro) powinieneś wymienić pasek rozrządu i wyregulować luz zaworowy przyczyny dymienia i nie równej pracy mogą być różne między innymi wtryskiwacze lub świece żarowe... Płyny to oczywiście olej płyn hamulcowy i chłodniczy najlepiej spytać mechanika na jakie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mariano_85 Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 No witam ...na początek radził bym wymienić: 1 rozrząd (paski napinacz ewentualnie pompe wody) 2 olej silnikowy + filtr oleju 3 filtr powietrza 4 filtr pyłkowy (jeżeli micra taki posiada) 5 sprawdz stan płynu w układzie hamulcowym 6 sprawdz stan tarcz, klocków. bębnów, szczęk 7 zmienić na zime płyn chłodniczy (jeżeli był letni) 8 dolac płynu do spryskiwaczy 9 jeżeli ma klime to musisz odgrzybic układ (przewody) no i ewentualnie dolac płyn 10 zaopatrzyć sie w plak i pieścić swoją nyskeeee !!! Baw się dobrze Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest polo987 Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Witam jak bys potrzebowal orginalna stacyjke lub inne czesci do Micry to zadzwon do mnie mam cale auta na czesci 511-041-133 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ABT Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 rozrząd ( zmienić na zime płyn chłodniczy (jeżeli był letni) 7)kto leje płyn do chłodnicy "letni" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Buddha Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Dziękuje serdecznie za zainteresowanie moim tematem. Czy jest gdzieś możliwość dostania jakichś schematów instrukcji obsługi do tego modelu?? Co do oleju i świec proszę o porade jaki model świec proponujecie oraz jaki olej (syntetyk, półsyntetyk, mineralny oraz producent) model paska rzorządu z rolkami i inne potrzebne do wymiany eksploatacyjnej?? Co do licznika to już sobie go obejrzałem z każdej strony, nawet udało mi sie go rozkręcić na wszystkie części ze wskazówkami i mechanizmami wskaźników włącznie. Ale nie wiem gdzi można dostać takie żaróweczki oraz o jaki typ pytać. Dziękuje ponownie za info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ABT Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 no niestety k11 w dieslu mało na tym forum, polskiej edycji np: książki obsługa micry są ale tylko dla modeli do 1998 r i silników benzynowych, używaj wyszukiwarki i popatrz do innych działów tego forum jak np: "porady eksploatacyjne" i tam zadawaj też pytania co do żarówek znajdziesz je w każdym elektronicznym czy motoryzacyjnym sklepie oznaczenie T5 a kontrolka rezerwy i ciśnienia oleju mają żarówki 5w5 takie same jak do świateł postojowych. Zresztą jak już mówiłem wyszukiwarka się kłania z na pewno znajdziesz interesujące Cię tematy i tam możesz też zadawać pytania by nie zakładać nowych wątków http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...r%F3wki+licznik pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Buddha Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 W sprawie żarówek i licznika już wiem wszystko, ale nadal nie wiem czym zalać silnik i jaki założyć pasek klinowy z rolką oraz świece żarowe. Proszę o pilną pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siinski Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Pasek nie klinowy ale rozrządu wraz z rolką i napinaczem powinieneś wymienić.Symboli Ci nie podam bo nie pamiętam ale wystarczy że w każdym porządnym sklepie mot.poprosisz o rozrząd do Citroena Saxo 1.5 d,bądź Peugeota 106 1.5 d i powinni Tobie dobrać.W tych autach oraz w Twojej mikrze występuje silnik TUD 5 i do tego silnika kupujesz rozrząd.Oczywiście pasek klinowy też wymień przy okazji,mimo że jego pęknięcie nie zdemoluje Ci silnika to na pewno przerwie podróż w najmniej oczekiwanym momencie.Paski najlepiej Gates lub Contitech,rolka i napinacz INA bądź SKF.Co do nierównej pracy zaraz po odpaleniu na zimno i związanemu z tym kopceniem to przyczyną jest najprawdopodobniej spalona jedna świeca żarowa.Miałem to samo i przez półtora roku myślałem że taka jest uroda tego silnika ( bo palił na strzała nawet przy -29 ' C) i dopiero kiedy żonka któregoś dnia nie mogła odpalić auta ( był lekki przymrozek ) i sprawdziłem świece okazało się że dwie są spalone.Przy okazji rada.Nie kupuj świec Kashijama ( czy jakoś tak-czyta się kaszijama) proponowanych przez Japan Cars.Niby japońskie a g.... straszne.Ja w swojej chęci zrobienia wszystkiego na cacy kupiłem i założyłem żonce w mikrze cały komplet .Pierwsza spaliła się po dwóch miesiącach a druga po trzech.Dobrze że miałem dwie dobre stare świece bo miałem co założyć w miejsce tych felernych.Niestety po kolejnych dwóch miesiącach padły dwie pozostałe w miejsce których kupiłem jakieś włoskie które jak na razie się sprawują.Z reklamacją owych gównianych Kashijam jest problem bowiem Japan Cars jako warunek rozpatrzenia reklamacji stawia nadesłanie wraz z reklamowanymi świecami i dowodem zakupu oświadczenia mechanika wraz z pieczątką warsztatu że świece zamontował.Nie rozpatrują reklamacji jeżeli ktoś założył je ( tak jak ja ) sam.Radzę dobrze trzymać się od tego gówna z daleka.A dwie świece Boscha które są w aucie od nowości grzeją nadal. Pozdrawiam siinski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Sola Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Dziękuje serdecznie za zainteresowanie moim tematem. Czy jest gdzieś możliwość dostania jakichś schematów instrukcji obsługi do tego modelu?? Co do oleju i świec proszę o porade jaki model świec proponujecie oraz jaki olej (syntetyk, półsyntetyk, mineralny oraz producent) model paska rzorządu z rolkami i inne potrzebne do wymiany eksploatacyjnej?? Co do licznika to już sobie go obejrzałem z każdej strony, nawet udało mi sie go rozkręcić na wszystkie części ze wskazówkami i mechanizmami wskaźników włącznie. Ale nie wiem gdzi można dostać takie żaróweczki oraz o jaki typ pytać. Dziękuje ponownie za info. Widziałem kiedyś w księgarni technicznej "naprawa nissan micra" wydawnictwa komunikacji i łączności, to dobre wydawnictwo, może się przydać. [ Dodano: Sob 12 Kwi, 2008 22:53 ] Paski Gates polecam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.