Guest himek Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Wielokrotnie na forum poruszaliście temat 4WD, jednak nie znalazłem interesującego mnie przypadku.Jak wracacie do bazowych ustawień 2WD lub 4WD?Sprzedawca w T&T powiedział,żeby każdorazowo po odłączeniu czegoś wykonać jeden pełny obrót kół do tyłu w celu rozpięcia się napędu,a z kolei instukcja mówi wyraźnie, że ''podczas załączania i rozłączania 4WDLO i blokady dyfra koła nie mogą się obracać a tym bardziej wstecz. Oto mój przypadek:Po zjechaniu z asfaltu w teren jadąc 40 km/h przełączyłem z 2WD na 4WD.Bezproblemowo.Błoto było coraz większe więc zatrzymałem Navkę i na neutralu(N) włączyłem 4WDLO.Głośny dzwięk i zaskoczył chociaż najpierw długo mrygał(właśnie ile to powinno trwać przy ciepłym silniku?).Dojechałem do strumienia, znowu automat na pozycję N i zapiąłem blokadę dyfra.Bezproblemowo.Po pokonaniu tego odcinka postanowiłem wrócic do ustawień 2WD bo zbliżałem się do asfaltu.Zatrzymałem Navkę, automat na pozycję N i wyłączam najpierw blokadę dyfra a następnie z 4WDLO na 4WD.Zaczyna piszczeć przez chwile,zapala się czerwona kontrolka ATP,znika cała ikonka napędów na lewym wyświetlaczu a automat na Drive stoi w miejscu.Co zrobiłem nieprawidłowo i jak wy powracacie do 2WD po wyjeździe z terenu?Dodam ,że był to mój pierwszy test tych napędów od wyjazdu z salonu.Po wyłączeniu silnika i odczekaniu wszysko wróciło do normy a napęd był w trybie 4WD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Jak wracacie do bazowych ustawień 2WD lub 4WD? Z 4LO na 4H to tylko poprzez zatrzymanie, inaczej się nie da. Tak samo w drugą stronę. z 4H na 2H: trochę zwalniam, puszczam lekko gaz i zwykle zaraz się rozpina. Z 2H na 4H w dowolnym momencie, aczkolwiek staram się żeby nie było to więcej niż 100km/h, tak dla spokoju sumienia. Aa, mam manuala, być może AT ma jeszcze jakieś uwarunkowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 himek i nie słuchaj panów w salonie. Jakbyś miał sprzęgiełka w piastach to trza cofnąc ale też niekoniecznie a w Navarze i tak elektryka zrobi co trzeba dopiero wtedy jak zaistnieją odpowiednie warunki. Więc możesz kręcić pokrętłem prawie dowolnie a samochód i tak podejmie decyzję za ciebie. Pierwsze włączenia i wyłączenia odbywają się z trudem. Z czasem wszystko zaczyna działać płynnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GRZEGORZ36 Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Z tego co mi mondrala z salonu mówił ( nie testowałem ) koła musisz miec do jazdy na wprost Przełączanie z 2WD NA 4WDLO testowałem jadę i przełączam w jedną i drugą strone bez problemu też mam automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpirat Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Wiem, że nie można zapiąć blokadę dyfra bez 4LO ale miałem przypadek, że po rozłączeniu napędów z 4LO i blokada dyfra skrzynia się przełączyła na 2 WD i dyfer został załączony. Przejechałem ok 30m i dalej kicha. Dopiero po cofnięciu most się rozłączył. :/ Miał już ktoś taki przypadek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Petroniusz001 Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Ja z kolei miałem kilkakrotnie takie zjawisko: po przełączeniu z 2D na 4H miałem bardzo duże opory przy jeździe do tyłu, do tego stopnia, że potrafił zgasnać silnik. Czy ktoś z was mial taki przypadek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest biernik Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 Dopiero po cofnięciu most się rozłączył. :/ Miał już ktoś taki przypadek? Z tego co słyszałem , że tak się zdaża to wtedy trzeba po prostu cofnąć kawąłeczek i się rozłacza, w starszych modelach, podobno jest to w instrukcji napisane, a w nowych już zapomnieli Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 Z 4LO na 4H to tylko poprzez zatrzymanie, inaczej się nie da. Tak samo w drugą stronę. Aa, mam manuala, być może AT ma jeszcze jakieś uwarunkowania.tu jeszcze na N trzeba skrzynie przerzucic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.