silver Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 witam, czy moga byc jakies negatywne skutki zaslepienia EGR w tych silniczkach ? kolega na forum primery napisal, ze nawet wypinal wtyczke EGR w p12 i nic sie nie dzialo czy jedynie same pozytywy ? dzieki za nfo i niech moc bedzie w Wami :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 jak znam zycie to wywali checka- tam pewnie jest czujnik temperatury recylkurowanych spalin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 daje efekt psychologiczny- tylko bo i tak egr się zamyka przy obciążeniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted January 23, 2008 Author Share Posted January 23, 2008 nigdy tego EGR-a nie rozbieralem - pewnie brudny jest - na forum primery pisalem, ze kiedys mialem mula ale okazalo sie, ze to nie wina EGR-a - teraz jest ok poszukam na forum jak sie to rozbiera - ale chyba na kaciku primery nie bylo mowy o 2.2 p12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Ale chyba powinna byc lepsza reakcja na gaz. Np jak na chwile poscimy noge z gazu a potem damu gazu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 odświeżam temat, ktoś zaślepiał EGR? Jakie efekty? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilot9314 Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Ja mam zaślepiony i jedyny efekt taki. że auto raz na jakiś czas ma lekko odczuwalną czkawkę. Trzeba by wymazać jego istnienie w sterowniku silnika takie informacje otrzymałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slaweq22 Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 po 1 silnik i osprzęt jest ten sam co w n16....Róbcie tak dalej...rozwalicie tłoki. Brakuje mocy i Nm jedynie zostaje dobra hamownia, nie u Mareczka na wsi, co za szopą opornik wlutuje. Po 2 z zaślepionym egrem silnik inaczej pracuje i nie można go wystroić. Dementuje tutejszy mit o zawalonym kolektorze, w mojej padlince jakoś czyściutki dolot jest, a egr przy najmniejszym dodaniu gazu już zaczyna pracować. Przyznaje przerabiałem ten temat sam, a wyniki nic nie warte i jeszcze do tego gorzej mi odpalał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 rozwalimy tłoki a czemu pierwsze słysze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slaweq22 Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 wiki Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie[1]. Do optymalnej pracy układu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 °C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym do 50%, w wyniku czego temperatura jest ograniczana do 400–450 °C[potrzebne źródło] . W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 tak ma za zadanie dopalic tlenki azotow obnizyc temperature ale raczej w benzyniakach dizle lubia pracowac w wiekszej ilosci powietrza egr montowano od 90lat a wczesniej nie montowano i tez autka jezdzily bardziej mialo to na celu zmiescic sie w normie emisji spalin a na wolnych obrotach to watpie zeby i w benzyniaku powstala tak wysoka temperatura ktora przepali tłoki bardziej szkodliwe jest podniesienie cisnienia turbo bez zwiekszenia intercoolera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzycho59 Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 (edited) Przerabiałem zaślepienie, wywala check engine po kilku kilometrach (nie od razu) nie zauważyłem wiekszych różnic. Aby się do tego jakoś przymierzyć trzeba powiercić otwory w blaszkach którymi zaślepiasz EGR. Mnie się nie chciało kombinować...... Pozdrawiam Edited January 26, 2013 by krzycho59 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 bo masz pewnie dci to trzeba w koputerze tez usunac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.