Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] zaslepienie EGR w 2.2 di, 2.2 dci


silver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

czy moga byc jakies negatywne skutki zaslepienia EGR w tych silniczkach ?

kolega na forum primery napisal, ze nawet wypinal wtyczke EGR w p12 i nic sie nie dzialo

 

czy jedynie same pozytywy ?

 

dzieki za nfo :D

 

i niech moc bedzie w Wami :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy tego EGR-a nie rozbieralem - pewnie brudny jest - na forum primery pisalem, ze kiedys mialem mula

ale okazalo sie, ze to nie wina EGR-a - teraz jest ok

poszukam na forum jak sie to rozbiera - ale chyba na kaciku primery nie bylo mowy o 2.2 p12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 5 miesięcy temu...

Ja mam zaślepiony i jedyny efekt taki. że auto raz na jakiś czas ma lekko odczuwalną czkawkę. Trzeba by wymazać jego istnienie w sterowniku silnika takie informacje otrzymałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 silnik i osprzęt jest ten sam co w n16....Róbcie tak dalej...rozwalicie tłoki. Brakuje mocy i Nm jedynie zostaje dobra hamownia, nie u Mareczka na wsi, co za szopą opornik wlutuje. Po 2 z zaślepionym egrem silnik inaczej pracuje i nie można go wystroić. Dementuje tutejszy mit o zawalonym kolektorze, w mojej padlince jakoś czyściutki dolot jest, a egr przy najmniejszym dodaniu gazu już zaczyna pracować. Przyznaje przerabiałem ten temat sam, a wyniki nic nie warte i jeszcze do tego gorzej mi odpalał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiki

 

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie[1].

 

Do optymalnej pracy układu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 °C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym do 50%, w wyniku czego temperatura jest ograniczana do 400–450 °C[potrzebne źródło] . W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ma za zadanie dopalic tlenki azotow obnizyc temperature ale raczej w benzyniakach dizle lubia pracowac w wiekszej ilosci powietrza egr montowano od 90lat a wczesniej nie montowano i tez autka jezdzily bardziej mialo to na celu zmiescic sie w normie emisji spalin

a na wolnych obrotach to watpie zeby i w benzyniaku powstala tak wysoka temperatura ktora przepali tłoki bardziej szkodliwe jest podniesienie cisnienia turbo bez zwiekszenia intercoolera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przerabiałem zaślepienie, wywala check engine po kilku kilometrach (nie od razu) nie zauważyłem wiekszych różnic. Aby się do tego jakoś przymierzyć trzeba powiercić otwory w blaszkach którymi zaślepiasz EGR. Mnie się nie chciało kombinować......

Pozdrawiam

Edytowane przez krzycho59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...