Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] zaslepienie EGR w 2.2 di, 2.2 dci


silver
 Share

Recommended Posts

witam,

czy moga byc jakies negatywne skutki zaslepienia EGR w tych silniczkach ?

kolega na forum primery napisal, ze nawet wypinal wtyczke EGR w p12 i nic sie nie dzialo

 

czy jedynie same pozytywy ?

 

dzieki za nfo :D

 

i niech moc bedzie w Wami :diabel:

Link to comment
Share on other sites

nigdy tego EGR-a nie rozbieralem - pewnie brudny jest - na forum primery pisalem, ze kiedys mialem mula

ale okazalo sie, ze to nie wina EGR-a - teraz jest ok

poszukam na forum jak sie to rozbiera - ale chyba na kaciku primery nie bylo mowy o 2.2 p12

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 5 months later...

Ja mam zaślepiony i jedyny efekt taki. że auto raz na jakiś czas ma lekko odczuwalną czkawkę. Trzeba by wymazać jego istnienie w sterowniku silnika takie informacje otrzymałem

Link to comment
Share on other sites

Guest slaweq22

po 1 silnik i osprzęt jest ten sam co w n16....Róbcie tak dalej...rozwalicie tłoki. Brakuje mocy i Nm jedynie zostaje dobra hamownia, nie u Mareczka na wsi, co za szopą opornik wlutuje. Po 2 z zaślepionym egrem silnik inaczej pracuje i nie można go wystroić. Dementuje tutejszy mit o zawalonym kolektorze, w mojej padlince jakoś czyściutki dolot jest, a egr przy najmniejszym dodaniu gazu już zaczyna pracować. Przyznaje przerabiałem ten temat sam, a wyniki nic nie warte i jeszcze do tego gorzej mi odpalał

Link to comment
Share on other sites

Guest slaweq22

wiki

 

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie[1].

 

Do optymalnej pracy układu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 °C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym do 50%, w wyniku czego temperatura jest ograniczana do 400–450 °C[potrzebne źródło] . W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury.

Link to comment
Share on other sites

tak ma za zadanie dopalic tlenki azotow obnizyc temperature ale raczej w benzyniakach dizle lubia pracowac w wiekszej ilosci powietrza egr montowano od 90lat a wczesniej nie montowano i tez autka jezdzily bardziej mialo to na celu zmiescic sie w normie emisji spalin

a na wolnych obrotach to watpie zeby i w benzyniaku powstala tak wysoka temperatura ktora przepali tłoki bardziej szkodliwe jest podniesienie cisnienia turbo bez zwiekszenia intercoolera

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przerabiałem zaślepienie, wywala check engine po kilku kilometrach (nie od razu) nie zauważyłem wiekszych różnic. Aby się do tego jakoś przymierzyć trzeba powiercić otwory w blaszkach którymi zaślepiasz EGR. Mnie się nie chciało kombinować......

Pozdrawiam

Edited by krzycho59
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...