Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

HAK - przepisy polskie i UE


Guest jack182
 Share

Recommended Posts

Guest jack182

Poproszę o wypowiedź na temat HAKa, który zwiększa funkcjonalność, ale nie wiem czy i gdzie mozna jeździć z hakiem nie ciągnąc w tym momencie przyczepy. Proponuję rozgraniczyć wypowiedzi na Polskę i inne kraje UE. Na poczatek proszę o odpowiedź tych, którzy znają przepisy w tej kwestii.

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

Sprawa jest prosta Polska wazne zeby hak mial homologacje (moze byc na stale)

UE hak musi byc zdejmowany i jak nie ciagniemy to zdejmujemy

Nie cytuje artykulow ustaw, bo nie mam ich pod reka

Link to comment
Share on other sites

Guest Ptasiek

jezdze po europie dosc duzo .. i tylko raz sciaglem hak jezdzac jeszcze zafira przy wjezdzie do zachodnich sasiadow

... a teraz nie sciagam ... nikt mi na granicy nie kazal, nie zasugerowal, ani nie wlepil mandatu ... pomimo wielu kontroli,

a mowie tu o kontroli na niemieckiej dunskiej, szweckiej i norweskiej granicy.

 

a tak wogole wydaje mi sie ze to jest taka brednia zaslyszana , ktora jest powtarzana bez sprawdzenia ...

jak bedziesz mial owe ustawy pod reka to zacytuj .. !!! bo chetnie bym sie wkoncu doksztalcil ...

Link to comment
Share on other sites

Moja praktyka potwierdza słowa Ptaśka: Polska, Czechy, Austria - zero problemów. Czeski policmajster to nawet przez lornetkę raz mnie wypatrzył na autostradzie, oblookał auto i papa.

Też zaczynam się przekonywać że z tym ściąganiem to mit.

 

Na początku jak głupek leśny odkręcałem raz czy dwa jadąc na czechy a teraz mam to gdzieś.

A poza tym, mój hak wprawdzie jest odkręcany, ale to nie to samo co haki z opcją szybkiego

demontażu jakie widuję w niektórych autach - tam to się można przyczepić, ale w navce to jak element mocowany na stałe.

Haka do holowania z przodu też nie odkręcasz jak nikt cię nie holuje!

Link to comment
Share on other sites

Sprawa jest prosta Polska wazne zeby hak mial homologacje (moze byc na stale)

UE hak musi byc zdejmowany i jak nie ciagniemy to zdejmujemy

Nie cytuje artykulow ustaw, bo nie mam ich pod reka

 

To jest prawda :!: :!: - a to, że "jeżdziłem i nikt się nie czepiał" - jak dla mnie możecie jeżdzić z dwoma hakami z tyłu i czterema z przodu..

Pytanie było o przepisy - chyba :<

 

 

[ Dodano: Wto 15 Sty, 2008 23:43 ]

ale w navce to jak element mocowany na stałe.

 

Odkręca się - chyba, że masz inaczej - ale ja takiego nie widziałem :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ptasiek

jak to jest prawda to zacytuj przepis ..!!! hehehhe

a na zdrowy rozsadek ... skoro przepisy UE to reguluja a my jestesmy w UE to tez nie wolno jezdzic z hakiem, a jezeli jest to regulacja kazdego panstwa z osobna ..to wydaje mi sie ze bedzie trudno Ci znalesc USTAWE ... bo co kraj to obyczaj ....

 

a z drugiej strony .. przepisy przepisami a praktyka czyni mistrza ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Ryży Koń

Wszystko jestesmy w stanie odkręcić. Ale pamiętajcie, że Navara to LKW w Niemczech czyli samochód cięzarny ;) Czy jeśli ciężarówka nie ciągnie przyczepy to kierowca musi odkręcić zaczep?

Ja śmigałem w Niemczech Navarą i nikt sie nie czepiał haka. A była jeszcze granica wtedy

Oczywiście nie mówię o przepisach tylko sie mądrzę jak każdy :D

Link to comment
Share on other sites

Wszystko jestesmy w stanie odkręcić. Ale pamiętajcie, że Navara to LKW w Niemczech czyli samochód cięzarny :D

 

To też prawda - zapomniałem :oops:

Link to comment
Share on other sites

Guest Ryży Koń

Ale podkreslam jeszcze raz. Napisałem to, nie w oparciu o niemieckie przepisy tylkoo własna imaginację. O przypadkach nakazu demontażu haka słyszałem natomiast do mnei sie nikt nie czepiał. Rozumiem, żemożna nakazać zdjęcie haka z systemem szybkiego montażu ale w Navarze trza miec dwa fest klucze, których do haka nikt nie dokłada. W zestawie fabrycznym też ich nikt nie widział... to troche tak jakby w Navarze kazali nam cała poprzeczna belkę odkrecać.

Link to comment
Share on other sites

Guest jack182

No tak...tylko jakby niemiaszki zatrzymali Navare na autostradzie i czepneli się do haka i kazali go odkręcić to może być spory problem i koszt w dodatku. Na autostradzie naprawiać nie pozwolą tylko trzeba wezwać holownik autostradowy, który odholuje auto na pierwszy parking lub stację, jeśli tam nie będzie narzędzi to holowanie do pierwszej stacji lub sklepu z kluczami, a dowód rejestracyjny zatrzymują polizei. Koszt spory bo oprócz holowania dochodzi mandat. Taka sama sytuacja jest z apteczką, która w Polsce jest nieobowiązkowa, a w niemczech oprócz tego że musi być to jeszcze musi zawierać odpowiednie duperele, czyli taka za 10 pln z marketu nie przejdzie w czasie kontroli.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ryży Koń

No stary Navara nie jest wyposazona w hak do szybkiego demontażu. Jest dopuszczona do ruchu z takim hakiem na terenie naszego kraju. Polska jest w UE. No to wybacz ale nie przesadzajmy...... Samochód spełnia warunki techniczne i koniec. Ma badanie techniczne i wszystko w porządku. Apteczka to co innego. tak jak kamizelki odblaskowe i trójkaty ostrzegawcze. Nie znam nikogo kto by miał probelmy przez hak. Słyszałem tylko legendy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...