Guest jack182 Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Poproszę o wypowiedź na temat HAKa, który zwiększa funkcjonalność, ale nie wiem czy i gdzie mozna jeździć z hakiem nie ciągnąc w tym momencie przyczepy. Proponuję rozgraniczyć wypowiedzi na Polskę i inne kraje UE. Na poczatek proszę o odpowiedź tych, którzy znają przepisy w tej kwestii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcin101 Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Sprawa jest prosta Polska wazne zeby hak mial homologacje (moze byc na stale) UE hak musi byc zdejmowany i jak nie ciagniemy to zdejmujemy Nie cytuje artykulow ustaw, bo nie mam ich pod reka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ptasiek Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 jezdze po europie dosc duzo .. i tylko raz sciaglem hak jezdzac jeszcze zafira przy wjezdzie do zachodnich sasiadow ... a teraz nie sciagam ... nikt mi na granicy nie kazal, nie zasugerowal, ani nie wlepil mandatu ... pomimo wielu kontroli, a mowie tu o kontroli na niemieckiej dunskiej, szweckiej i norweskiej granicy. a tak wogole wydaje mi sie ze to jest taka brednia zaslyszana , ktora jest powtarzana bez sprawdzenia ... jak bedziesz mial owe ustawy pod reka to zacytuj .. !!! bo chetnie bym sie wkoncu doksztalcil ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Moja praktyka potwierdza słowa Ptaśka: Polska, Czechy, Austria - zero problemów. Czeski policmajster to nawet przez lornetkę raz mnie wypatrzył na autostradzie, oblookał auto i papa. Też zaczynam się przekonywać że z tym ściąganiem to mit. Na początku jak głupek leśny odkręcałem raz czy dwa jadąc na czechy a teraz mam to gdzieś. A poza tym, mój hak wprawdzie jest odkręcany, ale to nie to samo co haki z opcją szybkiego demontażu jakie widuję w niektórych autach - tam to się można przyczepić, ale w navce to jak element mocowany na stałe. Haka do holowania z przodu też nie odkręcasz jak nikt cię nie holuje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cieniu Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Sprawa jest prosta Polska wazne zeby hak mial homologacje (moze byc na stale)UE hak musi byc zdejmowany i jak nie ciagniemy to zdejmujemy Nie cytuje artykulow ustaw, bo nie mam ich pod reka To jest prawda :!: :!: - a to, że "jeżdziłem i nikt się nie czepiał" - jak dla mnie możecie jeżdzić z dwoma hakami z tyłu i czterema z przodu.. Pytanie było o przepisy - chyba :< [ Dodano: Wto 15 Sty, 2008 23:43 ] ale w navce to jak element mocowany na stałe. Odkręca się - chyba, że masz inaczej - ale ja takiego nie widziałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ptasiek Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 jak to jest prawda to zacytuj przepis ..!!! hehehhe a na zdrowy rozsadek ... skoro przepisy UE to reguluja a my jestesmy w UE to tez nie wolno jezdzic z hakiem, a jezeli jest to regulacja kazdego panstwa z osobna ..to wydaje mi sie ze bedzie trudno Ci znalesc USTAWE ... bo co kraj to obyczaj .... a z drugiej strony .. przepisy przepisami a praktyka czyni mistrza ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Wszystko jestesmy w stanie odkręcić. Ale pamiętajcie, że Navara to LKW w Niemczech czyli samochód cięzarny Czy jeśli ciężarówka nie ciągnie przyczepy to kierowca musi odkręcić zaczep? Ja śmigałem w Niemczech Navarą i nikt sie nie czepiał haka. A była jeszcze granica wtedy Oczywiście nie mówię o przepisach tylko sie mądrzę jak każdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cieniu Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Wszystko jestesmy w stanie odkręcić. Ale pamiętajcie, że Navara to LKW w Niemczech czyli samochód cięzarny To też prawda - zapomniałem :oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Ale podkreslam jeszcze raz. Napisałem to, nie w oparciu o niemieckie przepisy tylkoo własna imaginację. O przypadkach nakazu demontażu haka słyszałem natomiast do mnei sie nikt nie czepiał. Rozumiem, żemożna nakazać zdjęcie haka z systemem szybkiego montażu ale w Navarze trza miec dwa fest klucze, których do haka nikt nie dokłada. W zestawie fabrycznym też ich nikt nie widział... to troche tak jakby w Navarze kazali nam cała poprzeczna belkę odkrecać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack182 Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 No tak...tylko jakby niemiaszki zatrzymali Navare na autostradzie i czepneli się do haka i kazali go odkręcić to może być spory problem i koszt w dodatku. Na autostradzie naprawiać nie pozwolą tylko trzeba wezwać holownik autostradowy, który odholuje auto na pierwszy parking lub stację, jeśli tam nie będzie narzędzi to holowanie do pierwszej stacji lub sklepu z kluczami, a dowód rejestracyjny zatrzymują polizei. Koszt spory bo oprócz holowania dochodzi mandat. Taka sama sytuacja jest z apteczką, która w Polsce jest nieobowiązkowa, a w niemczech oprócz tego że musi być to jeszcze musi zawierać odpowiednie duperele, czyli taka za 10 pln z marketu nie przejdzie w czasie kontroli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Coś zaczynasz kombinować.... i nawet powiedziałbym ... konfabulujesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Niezależnie od wszystkiego, mam 2 odpowiednie klucze zapakowane - jakby co Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack182 Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Ryży, a czemu tak uważasz. Taka sytuacja spotkała mojego znajomego z apteczka i cała sprawa wyszła mu 4000 euro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 No stary Navara nie jest wyposazona w hak do szybkiego demontażu. Jest dopuszczona do ruchu z takim hakiem na terenie naszego kraju. Polska jest w UE. No to wybacz ale nie przesadzajmy...... Samochód spełnia warunki techniczne i koniec. Ma badanie techniczne i wszystko w porządku. Apteczka to co innego. tak jak kamizelki odblaskowe i trójkaty ostrzegawcze. Nie znam nikogo kto by miał probelmy przez hak. Słyszałem tylko legendy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack182 Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 No chyba, że tak. Ale chyba klucze wtedy warto zabrać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.