Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail czujniki parkowania


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

interesuje mnie czy zakładaliście w Nowym IXIE czujnki cofania ? :

- czy może cie polecić jakiegoś producenta i model

- czy warto założyć wyświetlacz ( ja do tej pory miłem tylko dżwiękowy czujnik założony w fabryce)

- jeżeli z wyświetlaczem, to gdzie go umiejscowić

 

Liczę na porady użytkowników z doświadczeniem w tym temacie

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o Valeo , bo to znana firma i ma dobre wyroby. Trochę szukałem na forach i czytałem pozytywne opinie o Golden Eye - ale pierwszy raz słyszę tą nazwę , sprawdzałem ceny - na poziomie Valeo.

A przy okazji - gdzie zamawiałeś czujniki Valeo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyświetlacza to najlepiej gdzieś na konsoli przedniej.

Ja swój mam umiejscowiony po lewej stronie kierownicy.

Słyszałem o montowaniu nad lusterkiem,ale nie wiem jak to się sprawdza...

W almerze miałem zamontowany na tylnej szybie, co nie było najlepszym pomysłem, ciężko było go zobaczyć przez zagłówki i polegałem tylko na dzwiękowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem czujniki cofania na allegro.

Rowniez uwazam, ze umiejscowienie wyswietlacza z przodu na kokpicie to dobre rozwiazanie.

Mialem kiedys czujniki nieznanej firmy. Przede wszystkim byly wieksze i kazda z nich miala identyczna dlugosc kabla (przy umieszczeniu centralki sterujacej w lewym tylnym slupku.. przy pierwszych czujkach znajdujacych sie najblizej pozostawal naprawde spory zapas kabli)

Dodam, ze w Valeo ciagniemy tylko jeden kabel pod zderzak na ktorym to umieszczone sa wtyczki w odpowiednich od siebie odleglosciach (podone do tych w jakich chcemy umiescic czujki na zderzaku)

Ulatwia to montaz i nie ma plontaniny kabli.

 

widac to na : .zdjeciu . Sam wybralem model z bardziej kwadratowym wyswietlaczem, ktory jest zarazem kompatybilny z hakiem.

 

Kolejna zaleta Valeo to blaszki na bokach czujek, dzieki nim mamy pewnosc, ze nie wyleca podczas jazdy. W innych (nie koniecznie tanszych modelach) sa na bokach jedynie gumki i po prostu takie czujki montowane sa na wcisk, trzymaja sie slabo i bez klejenia sie nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Co do wyświetlacza to najlepiej gdzieś na konsoli przedniej.

Ja swój mam umiejscowiony po lewej stronie kierownicy.

Słyszałem o montowaniu nad lusterkiem,ale nie wiem jak to się sprawdza...

W almerze miałem zamontowany na tylnej szybie, co nie było najlepszym pomysłem, ciężko było go zobaczyć przez zagłówki i polegałem tylko na dzwiękowym.

 

Dobrze sie sprawdza, ja mam zamontowany na/nad lusterkiem, montaz przez dealera Nissana, bez zarzutu - bardzo przydatny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Przy odbiorze mojego X-sa w salonie w Szczecinie zamontowano mi "gartisowo" dwa czujniki cofania z sygnalizatorem dźwiękowym przy obudowie tylnej tablicy rejestracyjnej. Po pewnym czasie zorientowałem się że to mało przydatny gadżet, ponieważ są umieszczone za wysoko i na dodatek mają dużą bezwładność. Próbowałem zamówić w salonie w Gdyni montaż czujników w tylnym zderzaku ale to nie takie proste i tanie. Za najzwyklejsze 4 tylne czujniki z sygnalizatorem dźwiękowym chcą 300zł(w sklepach z akcesoriami od 70zł) + 300zł za montaż. O ile cena montażu jest typowa jak na salon to cena zwykłych czujników jest przynajmniej czterokrotnie zawyżona. Monter z salonu twierdzi że są to "krótkie" fordowskie czujniki bo tylko takie wejdą w plastikową osłonę tylnego zderzaka(podobno muszą być do 12 mm głębokości), nie można ponoć przewiercać tylnej belki. Czy ktoś z Was ma czujniki zamontowane własnoręcznie, czy jest to dopuszczalne w czasie gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odbiorze mojego X-sa w salonie w Szczecinie zamontowano mi "gartisowo" dwa czujniki cofania z sygnalizatorem dźwiękowym przy obudowie tylnej tablicy rejestracyjnej. Po pewnym czasie zorientowałem się że to mało przydatny gadżet, ponieważ są umieszczone za wysoko i na dodatek mają dużą bezwładność. Próbowałem zamówić w salonie w Gdyni montaż czujników w tylnym zderzaku ale to nie takie proste i tanie. Za najzwyklejsze 4 tylne czujniki z sygnalizatorem dźwiękowym chcą 300zł(w sklepach z akcesoriami od 70zł) + 300zł za montaż. O ile cena montażu jest typowa jak na salon to cena zwykłych czujników jest przynajmniej czterokrotnie zawyżona. Monter z salonu twierdzi że są to "krótkie" fordowskie czujniki bo tylko takie wejdą w plastikową osłonę tylnego zderzaka(podobno muszą być do 12 mm głębokości), nie można ponoć przewiercać tylnej belki. Czy ktoś z Was ma czujniki zamontowane własnoręcznie, czy jest to dopuszczalne w czasie gwarancji?

 

w moim zamontowano w salonie czujniki, tak, ze wylapuja hak, ktory rowniez jest zamontowany. Natomiast jesli go zdemontuje, to czujniki ustawione sa pod takim kontem, ze wylapuja nawet najdrobniejsze kamyczki na ziemi i pokazuja glupoty. Zachowuja sie cicho na naprawde rownej i czystej nawierzchni. W salonie mowia, ze to normlaka - bo czujniki przeciez dzialaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim zamontowano w salonie czujniki, tak, ze wylapuja hak, ktory rowniez jest zamontowany. Natomiast jesli go zdemontuje, to czujniki ustawione sa pod takim kontem, ze wylapuja nawet najdrobniejsze kamyczki na ziemi i pokazuja glupoty. Zachowuja sie cicho na naprawde rownej i czystej nawierzchni. W salonie mowia, ze to normlaka - bo czujniki przeciez dzialaja.

 

 

Ja miałem podobną sytuację z jednym czujnikiem z czterech, wyłapywał wszystko, nawet podłoże. Jak cofałem z jakiegoś krawężnika to już pikał, a pozostałe były cicho, a z tyłu nie było żadnego samochodu. Pojechałem z reklamacją i się okazało, że źle go założyli. Należało go obrócić o 180 stopni. W mojej wersji podobno każdy czujnik ma oznaczenie jak go montować, ale spotkali się z sytuacjami, że te oznaczenia są czasami błędnie umieszczone i tak było u mnie.

Sposób zamontowania czujnika ma znaczenia, bo taki czujnik może mieć inne pole pokrycia (np większe do góry niż do dołu). Teraz mam prawidłową sytuację i jak podjeżdżam pod wejście do domu, które ma wysokość dwóch schodków to wykrywa je dopiero jak został metr, a samochody dużo wcześniej.

Edytowane przez gkowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobną sytuację z jednym czujnikiem z czterech, wyłapywał wszystko, nawet podłoże. Jak cofałem z jakiegoś krawężnika to już pikał, a pozostałe były cicho, a z tyłu nie buło żadnego samochodu. Pojechałem z reklamacją i się okazało, że źle go założyli. Należało go obrócić o 180 stopni. W mojej wersji podobno każdy czujnik ma oznaczenie jak go montować, ale spotkali się z sytuacjami, że te oznaczenia są czasami błędnie umieszczone i tak było u mnie.

Sposób zamontowania czujnika ma znaczenia, bo taki czujnik może mieć inne pole pokrycia (np większe do góry niż do dołu). Teraz mam prawidłową sytuację i jak podjeżdżam pod wejście do domu, które ma wysokość dwóch schodków to wykrywa je dopiero jak został metr, a samochody dużo wcześniej.

 

o widzisz, u mnie tez wylapuje "za duzo" tylko jedna strona. Musze sie pobawic, i sam je sprobowac poprzekladac, bo jak pojade do salonu, to oni wyjezdzaja na idelanie rowna nawierzchnie i mowia, ze nic sie nie dzieje... zreszta to ASO Lublin, wiec nie musze spacjanie sie rozpisywac o ich "fachowosci" bo na forum tego pelno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witaj.

 

Jeżeli temet jeszcze otwarty to odpowiem krótko:

 

1. Montowałem czujniki sam - nie jest to skomplikowane (+) do świała wstecznego.

2. Czujniki zwykłe z giełdy za 130zł (2 lata temu) faktycznie mają około 15mm głębokości.

3. Działają idealnie w zakresie 1.8m-0m gdzie wskazanie 0.0= 0.3m do przeszkody.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, podłączenie czujników do instalacji elektrycznej nie jest problemem. Problemem dla mnie jest montaż mechaniczny czujników. Jak to zrobić samodzielnie? Czy jest to mocno skomplikowane zakładając że trzeba zdjąć cały zderzak, i jak się ma do tego gwarancja? Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Szanownych Użytkowników swoim pierwszym postem na forum.

Mam problem z czujnikiem cofania / parkowania w x-trail'u.

Sterownik (delta electronics) daje dźwięk ciągły - chyba awaryjny - po wrzuceniu wstecznego - a więc wtedy jak dostaje prąd.

Sytuacja nie zmiania się po odpięciu wszytkich czterech kabli czujników od sterownika - być może odpięcie jest równoznaczne z awarją - sterwonik nie ma informacji o jednym z 4 czujników więc nie moze dzialac poprawnie - i wysyła dzwięk ciągly na głośnik.

Może ktoś miał jakieś doświedczenie w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik (delta electronics) daje dźwięk ciągły - chyba awaryjny - po wrzuceniu wstecznego - a więc wtedy jak dostaje prąd.

być może odpięcie jest równoznaczne z awarją - sterwonik nie ma informacji o jednym z 4 czujników więc nie moze dzialac poprawnie - i wysyła dzwięk ciągly na głośnik.

I prawdopodobnie tak jest, że uszkodzony jest czujnik lub przewód. A centralka sygnalizuje brak połączenia z czujnikiem ciągłym dzwiękiem. Sprawdż może oporność każdego czujnika (jeśli się da).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I prawdopodobnie tak jest, że uszkodzony jest czujnik lub przewód. A centralka sygnalizuje brak połączenia z czujnikiem ciągłym dzwiękiem. Sprawdż może oporność każdego czujnika (jeśli się da).

to jest myśl - sprawdzić każdy kabel czujnika miernikiem by znaleźć ten zepsuty- tylko że na prądzie słabo się znam i upraszając: jak ustawić miernik by znaleźć ten zepsuty czujnik - na chłopski rozum - będzie odbiegał od normy pozostałych pomiarów - no chyba że ma na to wpływ długość kabli..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. 

Zabieram się dzisiaj do montażu czujników przód/tył.

Macie jakiś pomysł którędy poprowadzić przewody z przedniego zderzaka do kabiny? O ile tył to nie problem to nie mogę znaleźć rozsądnej dziury, którą poprowadzę przewody z frontowego zderzaka. Pomocy! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zdaje się otwór technologiczny z gumową przelotką po stronie pasażera na grodzi


jakie zakładasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam STIGa. Poczytałem. Podobno dają radę. Jak mnie wkurzą, wyjmę, wymienię :)

Bez wyświetlacza bo podobno wyświetlacze są do d..y. Poza tym w 3 poprzednich autach nie miałem wyświetlaczy i było si

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałem bo już kupiłem. Mam nadzieję, że się zmieszczą na tył. Centralkę już założyłem. Jutro robię dziury i zakładam czujniki. Zrobię fotorelację i opis na jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki założone. Przód i tył. W wolnej chwili zrobię opis i zdjęcia. Wszystko działa jak należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na fotki :)

Fotorelację proszę wrzucić też tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/196-x-trail/ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...