Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

sonda lambda pytanie


Guest fonkosz

Recommended Posts

Guest fonkosz

witam

mam pytanie czy można założyć 4 przewodową sąde zamiast 3 przewodowej czy istnieje taka możliwość a jak tak to jak to podłączyć ](*,)

Link to comment
Share on other sites

No nie sadze aby to dzialalo.

ewentulanie zorientuj sie do czego poszczegolny przewod sluzy i w tedy mozna pokambinowac. Czarny kabelek przy sadzie na 100% idzie do uziemienia.

Link to comment
Share on other sites

Guest Remoo

Podobno można ... jeden koleś mi proponował kupno 4żyłowej mówiąc że można łatwo przerobić. Ale najpierw mam zamiar podskoczyć do mechanika i spytać czy rzeczywiście jest taka możliwość.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

w 4przewodowej sondzie jeden jest masą, drugi sygnałowy dla kompa 3i4 podgrzewanie.

Pytanie:

Jakie jest napiecie zasilające podgrzewanie(wartość stała czy modulowana), oraz jaki prąd płynie przez podgrzewacz. (omomierzem jest 16ohm podłączyłem 12V z akumulatora i spaliłem[jest przerwa]). Muszę kupić drugą a nie chcę uszkodzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kosman

Z ekonomicznego punktu widzenia stosowanie dodatkowych układów do modulacji napięcia podgrzewania byłoby bez sensu. Wydaje mi się, że jest to 12V (może po drodze jest jakiś ogranicznik prądu, w co wątpię). Tak chyba jest w innych autach.

 

Może podłączyłeś 12V pod niewłaściwe zaciski...?

 

Na sondach się nie znam, więc mnie nie cytuj ;-)

Link to comment
Share on other sites

Gratuluje eksperymentów :lol:

panowie - żadne 12 V !!!

Jak podłączycie 12 V do grzałki, to zjaracie każdą sondę. 3,8 V - max 5 V.

Nie ma raczej modów tylko sama grzałka zmienia oporność pod wpływem temperatury.

a więc:

1. źle dobrana oporność grzałki wywali błąd ECU.

2. Sondy pracują (czujniki w zakresie napięć) zwykle 0-1V

czarny jest obwodem czujnika, szary jest jego masą (sonda 4 przewodowa), 2 pozostałe białe to grzałka.

Sonda z 3 przewodami różni sie w zasadzie (przy spełnionych w/w parametrach takich samych) tylko tym, że masa obwodu czujnika jest na masie samej sondy.

Teraz są sondy 4 przewodowe:

- które maja masę na szarym - a zatem taką można podłączyc pozostawiając kabel od masy czujki - wolny i będzie git.

- które takowej masy nie mają - teoretycznie podłączenie kabelka do masy sondy da pożądany efekt w takowej - ale tu jest problem albo kabelek sie przepali (przy samej sondzie), albo co niektórzy gaziarze robią - o zgrozo - ciągną ten szary kabelek do najbliższej niegorącej masy, masy odległej. Jaki jest tego efekt - pomyślcie sami.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kosman
Jak podłączycie 12 V do grzałki, to zjaracie każdą sondę. 3,8 V - max 5 V.

 

No więc od dzisiaj już nie jesteśmy TAAAKIMI leszczami ;-)

 

Skąd takie napięcie się bierze 3,8-5V? Z kompa gdzieś? NIe badałem schematu, nie wiem gdzie to jest podłączone.

Link to comment
Share on other sites

Guest lukas.nis
Gratuluje eksperymentów :lol:

panowie - żadne 12 V !!!

Jak podłączycie 12 V do grzałki, to zjaracie każdą sondę. 3,8 V - max 5 V.

Nie ma raczej modów tylko sama grzałka zmienia oporność pod wpływem temperatury.

a więc:

1. źle dobrana oporność grzałki wywali błąd ECU.

2. Sondy pracują (czujniki w zakresie napięć) zwykle 0-1V

czarny jest obwodem czujnika, szary jest jego masą (sonda 4 przewodowa), 2 pozostałe białe to grzałka.

Sonda z 3 przewodami różni sie w zasadzie (przy spełnionych w/w parametrach takich samych) tylko tym, że masa obwodu czujnika jest na masie samej sondy.

Teraz są sondy 4 przewodowe:

- które maja masę na szarym - a zatem taką można podłączyc pozostawiając kabel od masy czujki - wolny i będzie git.

- które takowej masy nie mają - teoretycznie podłączenie kabelka do masy sondy da pożądany efekt w takowej - ale tu jest problem albo kabelek sie przepali (przy samej sondzie), albo co niektórzy gaziarze robią - o zgrozo - ciągną ten szary kabelek do najbliższej niegorącej masy, masy odległej. Jaki jest tego efekt - pomyślcie sami.

 

Panowie padły stwierdzenia,że grzałka jest zasilana napięciem-ok. 5V,a tytaj jest coś innego

(z książki NISSAN ALMERA N15)

przepisane z tej książki:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sonda lambda

Ogrzewana elektrycznie sonda lambda jest wkręcona w kolektor wylotowy przed katalizatorami.Przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego silnika sygnał napięcia od 0,1 do 0,8V w zależności od zawartości tlenu w spalinach czyli pośrednio od składu mieszanki spalanej w cylindrach silnika.Na tej podstawie elektroniczne urządzenie sterujące silnika koryguje ilości paliwa dostarczanego przez wtryskiwacze,tak aby mieszanka w cylindrach silnika miała właściwy skład(stechiometryczny).Elektroniczne urządzenie sterujące silnika nie uwzględnia sygnałów sondy lambda jedynie podczas rozruchu i nagrzewania zimnego silnika oraz,gdy pedał przyspieszenia jest wciśnięty do oporu.

Napięcie zasilania:12V

Rezystancja przy temperaturze 25°C:

-między stykami "1" i "3" : 2,3 do 4,3 Ω

-między stykami "1" i "2" oraz "2" i "3" : nieskończenie wielka.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

W takim razie jak to jest :?:

POZDRO

 

ps.z terj ksiązki wynika właśnie,że napięciem 5V są zasilane niektóre czujniki min.:

przepustnicy,temp.cieczy chł.,włącznik ciśnieniowy obw. wspomag.,itp

 

najlepiej niech się wypowiedzą doświadczeni z tym tematem (zdaje mi się,że to jest dość ciekawa kwestia jakie napięcię grzały :-)))

Link to comment
Share on other sites

W przypadku braku sterowania podgrzewaniem sondy z CPU:

1. jak zrealizować zastępczo podgrzewanie?

2. jakie są objawy gdy sonda nie ma podgrzewania. (chodzi o błędne informacje z sondy, czy brak ich?).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...