Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przestroga dla użytkowników Nissana Vanette


Guest Scyzor
 Share

Recommended Posts

Guest Scyzor

Dostałem dziś maila w którym właściciel Nissana Vanette opisał swoją niezbyt miłą historię. Przeczytajcie sami:

 

Jestem fanem marki NISSAN, lecz to co mnie spotkało wprost mnie poraziło. Użytkowuję model NISSAN VANETTE, rok produkcji 1998, pierwsza rejestracja wrzesień 1999, przebieg 164000 km. Samochód jest serwisowany w autoryzowanej stacji. Mimo tego w czasie jazdy urwał się wał napędowy i w efekcie cudem uniknąłem kalectwa lub utraty życia.

Wszystko z powodu braku wyobrażni konstruktora pojazdu, który nie przewidział takiej możliwości i nie zastosował żadnego zabezpieczenia np. w postaci wspornika, czy zwykłej opaski na wypadek takiego zdarzenia.

Efekt był taki, że wał uderzył w asfalt, częściowo się w niego wbijając, co spowodowało uniesienie tyłu podwozia i utratę kontroli nad sterowaniem pojazdu.

Cudem udało mi się wyjść cało z opisanego zdarzenia.

Obecnie pojazd jest po naprawie (wymianie wału), lecz ja ciągle mam w pamięci to co mnie spotkało i wprost boję się nim jeżdzić.

Efekt jest taki, że nie przekraczam prędkości 60 km/h.

Mimo, że zgłosiłem zdarzenie do importera zostałem totalnie oblany.

Moje pytanie brzmi: czemu tak znana i ceniona firma jak NISSAN nie potrafi się przyznać jak inne dominujące firmy samochodowe do uchybienia względem użytkowania tego pojazdu, zapraszając jednocześnie do swojego serwisu w celu usunięcia tak poważnego zagrożenia nie tylko dla jego użytkownika ale również dla wszystkich innych samochodziarzy jak i dla pieszych ?

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest kazek

to jest motyw dobry do sprawy sadowej z powództwa cywilnego, jest do wygrania,w tej kwestii auto nie było rzecza bezpieczną jak można było się spodziewać w codziennym uzytkowaniu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest primeraW10

tak czy siak przykrec sobie kawalek plaskownika do tunelu pod walem to nic takiego ci sie nie stanie i bedziesz jezdzic spokojnie, przynajmniej w tej kwestii

pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Zetek

Dlaczego tak się stało, że klienta oblali

Odp. Bo mieszkamy w Polsce:

a) i nasze serwisy mają klienta "przeważnie" w du...

B) i u nas zawsze ktoś coś przerabia kombinuje

 

Ale skoro auto zawsze było serwisowane to bym porządny procesik zrobił temu serwisowi bo wał tak od razu się nie urywa nie jest z waty.

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

mój znajomy jeżdził jaikś czas Vanettą :) i mósze z przykroscią przyznać że takiego wynalazku to już dawno nie wiedziałem sam silnik to jedna wielka zagadka :/ 8 świec 4 cylindry 2 wtryskiwacze 2 cewki zapłnowe i mase problemów z częściami zamiennymi :/

Ps. wymiana żarówek w tym autku trwała coś koło 4 godzin :/ i bez wiertarki sie nie obyło :/

Link to comment
Share on other sites

Guest czopochrup

btw to jest skopiownae z autocentrum jedna z opinii o serenie;) :> zreszta wiele zalezy od urzytkowaina jak sie non stop garuje itp to maja sie prawo dziac rozne rzeczy zreszta nic nie jest wolne od wad.. w nowym mercu ci sie moze speir%$^$ silnik chociaz nic nie bedzie robic... :) niestety;p ;) a urwanie wału moj ojciec przezyl w starym STAR-ze procz tego zajechal pare skrzyni itp i jakos zyje :D hyhy :>

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jak sie nie jezdzi na przeglady to tak jest,wal w vanetkach zanim sie urwie przewaznie dlugi czas mocno wibruje i jest to powod do niepokoju.Gosc sam sobie jest winien i niech sie tutaj nie rzuca...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

odkopię temat, niestety takie rzeczy się zdarzają nawet na Discovery to testowali, niektóre auta z nie zabezpieczonym wałem potrafią wylecieć w kosmos :kosci: Tak więc uważajcie :/

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie. Urwał mi się kiedyś tłumnik w Renault Megan 1 wersja. przepalił się tuż za katalizatorem i pomimo że, na pierwszym tłumiku był przyspawany uchwyt, w podwoziu niestety takiego nie przewidziano. Efekt wiadomy na szczęście jechałem powoli i udało się ominąć większe problemy. Po raz drugi taki przypadek miało moja żona w Pugocie 206. Tu z kolei przepaliła się rura tuż przed katlizatorem. Szczęśliwie jechała powoli i mimo iż było to na Puławskiej obeszło się bez kłopotu. W pierwszym i drugim przypadku producent temat olał jak widać. W vanetce najprawdopodobniej zrobię taki uchwyt, na wszelki wypadek.

Link to comment
Share on other sites

Andyg, tłumik to co innego niż wał, nawet gdyby urwał się przy wyższej prędkości to by go urwało i zgięło - no może w jakiś dziwnych warunkach mogło by dojść do tragedii, zresztą chyba słychać że z tłumikiem jest coś nie tak??? To po prostu zlekceważenie, a wał to co innego, nie ma objawów najczęściej przed urwaniem, no i jest o wiele lepiej zamocowany do auta, jak się urwie przy wyższej prędkości to dachowanko murowane.

Link to comment
Share on other sites

Akurat w przypadku Peugota nie masz racji. Jak napisałem układ wydechowy urwał się razem z katalizatorem. Całość miała taką długość że wydech pakował się pod koło. Wystarczyło by jechać trochę szybciej. Na szczęście wyszło tak jak wyszło. A co do wcześniejszych odgłosów to ich nie było. Całość od katalizatora do końca tydzień wcześniej została wymieniona. Ten felerny łącznik był opukany wymacany itd. Był OK. A urwał się tak jakby ktoś go odkroił. Prawdopodobnie zmieniły się naprężenia. A wystarczyło by dodać jedno mocowanie i nigdy by do tego nie doszło. I o to mi chodziło.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...