Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] problem w wycieraczkami przddniej szyby


Gość pawel778
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawel778

witam wszstkich

moj problem to wycieraczki przedniej szyby a mianowicie gdy wlanczam na czasowe wycieranie (co 3 sekundy przeciera szybe) to wycieraczki obacaja sie tylko do polowy szyby i staja i wtedy musze pomagac im (przytrzymac w gorze przelacznik i spuscic je na dol) tak samo jest gdy uruchamiam wycieraczki na jednorazowe przetarcie szyb staja w miejscu na srodku szyby ale gdy wlacze je na prace na caly czas to pracuja dobrze. w czym jest problem i co mam robic prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danielm24

Witaj

Parę dni temu stało się to samo w mojej P11. (dodatkowo od roku walczę z tulejami czpieni ramion). Jeszcze tego nie rozbierałem ale pewien jestem że uszkodzeniu uległ silnik wycieraczek. A dokładniej styki w silniku. Tam jest mechanizm, który pozwala na zatrzymywanie się silnika gdy wycieraczki "dojadą" na dół szyby. Nie wiem jak w nissanie on wygląda ale kiedyś robiłem to w Fiacie Tipo. Była tam ścieżka miedziana w kształcie niepełnego koła. Po niej ślizgała się blaszka, podając napięcie na silnik. Gdy blaszka zjedzie ze ścieżki silnik zatrzymuje się (początkowe położenie wycieraczek). Prawdopodobnie nie ma tam styku, lub owa miedziana ścieżka wytarła się. Postaram się to naprawić w tym tygodniu, jeżeli interesuje Cię to jeszcze to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to jest częsta wada u ojca w almerze a potem w primerze zapiekały się wycieraczki , rozbierałem podszybie i przesmarowałem całość bo inaczej silniczki szlag trafia,a teraz zauważyłem u siebie ten sam problem w k11 że zaczynają piszczeć na razie jedna strona ale pewnie jak ich nie przesmaruje to staną:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel778, W przekładni ślimakowej jest krańcówka,która powinna wyłączyć wycieraczkę po wykonaniu pełnego /obrotu/ jeśli ślizgacz tego przełącznika jest wytarty,to zatrzymuje się w innym położeniu.Jest to normalne że po przytrzymaniu dźwigni wykonuje pełny ruch ,bo wtedy napięcie jest podawane poza tym przełącznikiem ,tak jak przy pracy ciągłej.Należy rozebrać przekładnie i skontrolować stan tej krańcówki,ewentualnie jeśli się da to spowodować to by bardziej współpracowała z krzywką na kole ślimakowym,na przykład przed podklejenie lub podłożenie czegoś pod ślizgacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAK BY KTOS POTRZEBOWAL CZESCI DO WYCIERACZEK TZN.SILNICZEK,PRZELONCZNIK WYCIERACZEK,MECHANIZM WYCIERACZEK LUB COS INNEGO PROSZE O TEL 505-674-700 MAM WSZYSTKIE CZESCI DO MICRY K11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie podszybia - podnosimy takie plastikowe nakładki na ramionach wycieraczek, w miejscu zamontowania. Pod spodem są śruby. Odkręcamy, ściągamy wycieraczki - jak by nie chciały schodzić, to trzeba lekko poruszać ramieniem góra/dół i zejdzie. Od strony kierowcy mamy w podszybiu taką czarną śrubkę - wykręcamy/wyciągamy. Podnosimy maskę i zdejmujemy gumową uszczelkę, zamocowaną na podszybiu - jest na plastikowych spinkach na zatrzaski - można ostrożnie podważać płaskim śrubokrętem i powinna zejść bez szkód. Reszta podszybia jest na zatrzaskach - wyrywamy zatrzaski i wyciągamy podszybie (można też próbować nim z tych zatrzasków wyjechać, jak - można zgadnąć ze zdjęć poniżej, albo i nie można... :D ).

Dalszą naprawę pozostawiam jako proste ćwiczenie dla uważnego czytelnika :diabel: (a serio - dalej nie robiłem bo nie musiałem - ściągałem kiedyś podszybie w innym celu - wskazówka - warto mieć silikon samochodowy i uszczelnić sobie te spinki, które "podpierają" szybę z dołu).

pict2393.jpg

pict2398.jpg

pict2399.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość litrowy micrus

Fotki i instrukcja demontazu podszybia bardzo mi pomogly. Niestety nie poszlo bardzo latwo. Mialem problem ze zdjeciem ramion wycieraczek ( sa one zamocowane na pokarbowanym stozku i przez 12 lat polaczenie troche sie zapieklo), udalo sie dopiero kiedy podwazylem od spodu ramie w okolicy trzpienia na ktorym jest zamocowane i jednoczesnie uderzylem lekko w poluzowana nakretke mocujaca. Nie bylo sie o co zaprzec, podszybie zrobione jest z dosc delikatnego plastiku, szyba tez niebezpiecznie blisko - przydalby sie maly dwuramienny sciagacz.

 

Okazalo sie ze plastiki lozyskujace trzpienie sa bardzo zuzyte. Luz jest tak duzy, ze ramie unosi sie na tyle wysoko, ze dotyka krawedzi maski. Zdaje sie, ze system ciegien, dzwigni i osi wraz plastikami lozyskujaco-mocujacymi tworzy jeden nierozbieralny mechanizm i bede musial go wymienic w calosci.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witaj

Parę dni temu stało się to samo w mojej P11. (dodatkowo od roku walczę z tulejami czpieni ramion). Jeszcze tego nie rozbierałem ale pewien jestem że uszkodzeniu uległ silnik wycieraczek. A dokładniej styki w silniku. Tam jest mechanizm, który pozwala na zatrzymywanie się silnika gdy wycieraczki "dojadą" na dół szyby. Nie wiem jak w nissanie on wygląda ale kiedyś robiłem to w Fiacie Tipo. Była tam ścieżka miedziana w kształcie niepełnego koła. Po niej ślizgała się blaszka, podając napięcie na silnik. Gdy blaszka zjedzie ze ścieżki silnik zatrzymuje się (początkowe położenie wycieraczek). Prawdopodobnie nie ma tam styku, lub owa miedziana ścieżka wytarła się. Postaram się to naprawić w tym tygodniu, jeżeli interesuje Cię to jeszcze to dam znać.

 

dziś zauważyłem u siebei taki własnia problem. Popryskałem trochę po trzpeniach nie odkrecajac ramioni zobaczę po południu co będzie. Ale z waszego doświadczenia, wystarczy to, czy trzeba rozkręcać wycieraczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winne sa styki w silniczku..raz polutowalem to z elektrykiem metoda domową..ale podzialalo miesiac i znow zdechalo..a wiec przyzwyczailem sie juz ze jak maly deszcz to wycieraczki gora dol trzeba obslugiwac recznie. 2 I 3 Bieg na szczescie bez zmian :) W aso zazadali 1000 zl za nowy silnik..podziekowalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aso zazadali 1000 zl za nowy silnik..podziekowalem :)

No oni chyba kurdę, żartują!!!! Niech się pukną w głowę. Na allegro pewnie za groszę się kupi. To ja dodam że mi w ASO za rolkę napinającą pasek alternatora zaśpiewali 250zł. A ja sobie sprytnie wymieniłem tylko łożysko za 20 :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po naprawie. I wyszło tak, że styki były powypalane dośc sporo. Ale troche sirpliwości i gościu mi tak powyczyszczał, ż edziąłają. Ale jak odpiął silniczek to zobaczył, ze ramiona cieżko chodzą więc tuleje trz przeczyścił i nasmarował.

Podsumowujac, styki się przepalają jak tuleje sa zabrudzone, bo więcej pradu ciagnie i styki isę nagrzewają. wiec profilaktycznie warto raz na rok przeczyścić tuleje i silniczek nie bedzie wymagał naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok, zmierze :) swoja droga-u ciebie tylna wycieraczka jest w takim polezeniu, jak masz a avatarze? moja jest skierowana do gory, po lewej, nawet kiedys pomyslalam, ze to jakis deffekt, ale widze, ze micry tak maja /malo pomyslowe, przyznam ;) /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...