Gość beton188 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Witam posiadaczy tegoż cudownego samochodu. Mam z nim taki problem: 1) Bierze olej... kupiłem go i poprzedni właściciel stwierdził i pokazał faktury że ok pół roku temu był wymieniany wałek rozrządy, planowana głowica i wymienione uszczelki... pojeździłem z 200km, zaświeciła mi sie lampka oleju.. dolałem 0,5l pojeździłem z 100 km i znowu mi sie zapaliła... Jutro sprawdzę bagnetem ale i tak poprzednio było w normie a po 200 km mi sie zapaliła... 2) Jak już sie sanie wyłączy (co nieraz trwa bardzo długo), to jak stanę sobie na światłach to moja mikrusia zaczyna sie cała trząść i mruga lampka oleju... wcześniej jak dolałem oleju też sie trzęsła (tzn kierownica i cała deska) ale nie zapalała sie lampka oleju. Mam obawy że w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy jest olej silnikowy... czy to oznacza jednoznacznie walnięta uszczelkę pod głowicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 jednoznacznie walnięta uszczelka pod głowicą. i przez to Ci sie trzęsie bo nie pali równo na wszystkie cylindry wykręć świece i zobacz elektrody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beton188 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 To porażka... a czy przy każdej wymianie uszczelki trzeba planować głowice? dałoby rade wymienić uszczelkę samemu? A co do świec to czego szukać? mogą być wypalone? czy może tylko ustawić przerwę iskrową i oczyścić jakąś szczotką drucianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 moim zdaniem musisz zdejmowac głowice i na pierwszy rzut wymieniac uszczelke ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 i lepiej za dużo nie jeździj, bo w najgorszym przypadku zakatrupisz motorek :/ Jedź do mechanika i niech to zdiagnozuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beton188 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 A trzeba planować głowice? bo tak to bym może sam wymienił tą nieszczęsną uszczelkę.... :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 jak ma Ci ktoś odpowiadać czy trzeba czy nie, jak nie widzi głowicy... jeżeli będzie ewidentnie widać że wina uszczelki tzn puszcza olej do wody - przerwa czy szczelina w uszczelce to masz problem rozwiązany a jeżeli uszczelka będzie ok, to po głowicy peknieta. pisałeś że niedawno była wymieniana, może za słabo głowice przykręcili, albo założyli uszkodzoną głowice bez sprawdzania. planuje sie wtedy gdy ma wyżłobienia po uszczelce albo jest zwichrowana - w dopuszczalnych granicach. Tą drugą wade jest w stanie stwierdzić zakład. szlif 50-60zł sprawdzanie na szczelność płaszcza wodnego też chyba 50zł najdroższy jest cały remont -spawanie naprawa gniazd zaworowych uszczelniaczy jakieś 500-600zł w benzynie nie planuje sie głowić przy każdej wymianie uszczelki co innego diesel. wymiana uszczelki w małym silniku i do tego 8V to zabawa ważne: klucz dynamometryczny + schemat dokręcania śrub lub umiejętność spiralki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 może za słabo głowice przykręcili, no właśnie...mało osób wie, że w K10 głowę dociąga się na dwa razy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beton188 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 to moze sprobowac dokręcic ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 zobacz najpierw czy uszczelka jest cala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beton188 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Czyli mam zdjąć głowice? Innymi słowy mam odkręcić śruby i podnieść głowicę i zobaczyć czy jest cala uszczelka tak? a olej trzeba spuszczać przed tym zabiegiem? ps. jak powinien wyglądać korek oleju? bo u mnie jest taki jakiś dziwny wpychany na sile i nieszczelny.. wygląda jak nie od micry.... Czy korek powinien być szczelny? i może to coś mieć wspólnego z w/w objawami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Oleju nie musisz,ale płyn chłodniczy i trzeba zdjąć pasek rozrządu,ale na ten temat to gdzieś już pisałem ZDEJMOWANIE GŁOWICY ,w razie pytań pisz czego nie wiesz to poradzimy [ Dodano: Nie 16 Mar, 2008 14:38 ] Korek jest wciskany,ale powinien być raczej szczelny,musisz poszukać gdzieś na szrocie bo nowy w serwisie będzie trochę kosztował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blazej Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Korek jest wciskany,ale powinien być raczej szczelny,musisz poszukać gdzieś na szrocie bo nowy w serwisie będzie trochę kosztował. Nowy z aso kosztuje ok 50-60 złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Nowy z aso kosztuje ok 50-60 złotych. No to za to ma już uszczelkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 a jeżeli uszczelka będzie ok, to po głowicy peknieta. niesądzę zeby odrazu już tak głowice pękały ,głowica mogła niebyc drugi raz dociągana i stąd efekty . uszczelki nie ma co najtanszej kupowac tylko jakąś dobrą, zebys później niemusiał drugi raz wymieniać , odrazy uszczelki pod kolektory musisz kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beton188 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ehhh i znowu wydatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 no taki urok starych aut....jedno zrobisz drugie sie rozleci dlatego jestem za kupnem nowszego ale stukniętego, a nie starych, bo jeżeli ktoś sprzedaje jeżdżący to znaczy że coś jest nie tak i tak jest w 90% przypadków. wiem, bo to przerabiałem ze swoją K11 masz jeszcze zawieszenie przód, wydech i tył więc jakby co to lista sie wydłuży czego oczywiści Ci nie życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 beton188, jak potrzebujesz gratów do K10 to pisz ,bo mam silnik na części,tylko nie wiem czy masz MA10 czy MA12,bo ja mam od MA10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beton188 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 dzięki... będę potrzebował to nie omieszkam sie odezwać [ Dodano: Nie 01 Cze, 2008 17:43 ] Jeszcze jedno pytanie.. może nie jedno : - Czy, żeby odkręcić głowicę trzeba zdjąć pokrywę zaworów? - Jaki jest klucz( bo taki niezbyt chyba standardowy) do głowicy? - Gdzie są śruby od strony gaźnika bo nie widzę ich z góry? - Czy trzeba zdjąć kolektor dolotowy przy zdejmowaniu głowicy, czy można zdjąć razem z nim? Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.