Gość macmaja Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Przymierzam się do montażu klimy w swoim wozie (N14 95r 1,4 16V LPG) wersja holiday. Mam prośbę o udostępnienie, jeżeli ktoś jeszcze ma książki Jak zalozyc klimatyzacje w Nissanie Sunny - krok po kroku. Kiedyś baronmokotowa udostępnił ją na rapidshare ale już nie ma. Przy okazji - ile może mnie ta impreza kosztować? Być może na montaż porwę się osobiście z kumplem mechaniorem od subaraków, tylko czy mi później ktoś napełni instalację? Wdzięczny będę za każdą uwagę i opinię a najbardziej za listę elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foster Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Jakiś czas temu, w sieci wykukałem takie fotostory: KLIMA N14/B13 SWAP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ja zakładałem do primery - całośc nie przekroczyła 1500zl. Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie była przygotowana juz fabrycznie instalacja elektryczna, oraz dodatkowe koło pasowe na pasek. To co trzeba było zdobyc (allegro gute freunde ) Kompresor - 1.6 jest inny od 2.0 - W sunny jest taki sam jak w Primerze 1.6 Dalej już niestety nie wiem nic co do roznic N14 a P10, ale zapewne brakuje Ci tego samego: Wnętrze: Pstryczek elektryczek do włączania klimy (Jesli masz poprowadzoną instalację to po ptokach, jak nie to troche roboty Cie czeka - wtedy moim zdaniem to nie opłacalne) Parownik - montuje sie go między nagrzewnicą a dmuchawą, masz tam teraz pusty tunel - u mnie ten tunel był na stałe złączony z silnikiem dmuchawy - trzeba było go po prostu wyciac Dalej pod maską (w nadwoziu masz zapewne zaślepione otwory na klime - wycinasz dziurki w gumkach żeby wyszły rurki od parownika. W miejscu na przekaźniki (u mnie było już gotowe, brakowało tylko przekaźnika - jeśli nie masz to pech będzie, bo trzeba całą instalacje elektryczną ciągnąc) Wstawiasz przekaznik. Ja jakis wydłubałem od forda jakiegos, nie wiem od czego. Miał jedną noge ze duzo to ja utytrałem i działa montujesz kompresor i zarzucasz pasek - jesli nie masz koła pasowego na kompresor od klimy to musisz wymienic to co masz, czyli paski od alternatora itd tez zrzucasz. Podlaczasz kompresor (jesli masz instalacje fabryczna pod klime to gdzies za reflektorem bedzie fabrycznie zwinięty kebelek z wtyczką która wskoczy w kompresor. Dalej chłodnica - skraplacz - musi byc szczelna - jest w niej wysokie cisnienie - gaz podczas sprezania w kompresorze sie bardzo grzeje, w chlodnicy jest chlodzony co powoduje jego skroplenie. montujesz ją w miejsca w nadwoziu przed chlodnica silnika - wiec przy montazu musisz tamta wychylic. Kolejna rzecz to osuszacz - jest przymontowany do chlodnicy - skraplacza. Mala metalowa bańka - przy zakupie uwazaj aby była na odpowiedni gaz, starsze instalacje mają skraplacz na gaz którego sie juz nie uzywa. No i zostało najgorsze - rurki wysokiego i niskiego ciśnienia Rurka niskiego idzie od parownika w srodku samochodu do kompresora. Druga podobnej grubosci, ale juz wysokiego cisnienia miedzy kompresorem a chlodnica - krociutka. Wysokiego (cienka ) idzie od skraplacza na chlodnicy (osuszacz jest polaczony z chlodnica tez rurka, ale ona z tego co pamietam jest na stale w chlodnice juz wmontowana) do parownika we wnętrzu auta. Nie da sie niczego źle podłączyc - ale z prowadzeniem rurki wysokiego cisnienie bedzie duzo pracy bo ona szła nisko pod akumulatorem, po kolumnie amortyzatora itd. Teoretycznei sporo rzeczy by trzeba unieśc zeby ja tam wlozyc, ja sie nie mordowalem i puscilem górą, wygląda obciachowo ale działa. napełni Ci to każdy, w razie czego zakłady montujące klime też Ci to mogą po podłączac Czy to gra warta swieczki? Ja jestem bardzo zadowolony ale i tak musze przyznac, ze tanio kupilem czesci. I od tego zalezy oplacalnosc tego. Plus od tego czy masz instalacje elektryczna . Jesli nie to raczej nie warto sie w to bawic. To nie samochod za 30tys ktory koszt dodatkowego 1,5 zl wchlonie i nie beknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macmaja Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Piękne dzięki za obszerny opis Lisku . Co do elektryki do klimy to wszystko u mnie jest (nawet żarówka w pstryczku-elektryczku ) i kółko pasowe też. Problemem jest zakup sprawnej instalacji - ale już się zdecydowałem i zaczynam szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 podpowiem ,że parownik wraz z obudową pasuje z P10 ale tylko z wersji bez filtra przeciw pyłkowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baronmokotowa Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 czołem! napewno mam jeszcze wersję papierową tego manuala o zakładaniu klimy do n14. z rapidshare rzeczywiscie zniknęło. może jeszcze raz zeskanuję. sprawdzę i podeślę w najbliższych dniach. a swoją drogą tak - klima ! - ciepłe lato przed nami! pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foster Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Piękne dzięki za obszerny opis Lisku . Co do elektryki do klimy to wszystko u mnie jest (nawet żarówka w pstryczku-elektryczku ) i kółko pasowe też. Problemem jest zakup sprawnej instalacji - ale już się zdecydowałem i zaczynam szukać. Dokładnie, elektryka pod klimę już w wiązce N14/B13, brak jedynie dodatkowego przekaźnika wentylatora, ale to raczej nie problem. Trzeba mieć też na uwadze odczuwalny spadek mocy przy silniku 1.4, ale coś za coś. Btw. oryginalną sprawną instalację mam w swoim 100NX, sprzedaj sunny i zapraszam , po mojego nx'a. Pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 aha - zapomnialem , do mnie jeszze poszedl drugi wentlator na chlodnice, jeden ten od chlodnicy w upal przy wlaczonej klimie i staniu w korku nie wyrabial i raz mocno temperatura mi sie wzniosła, nie wiem jak bedzie u Ciebie ale mozliwe ze tez bedziesz musial miec dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macmaja Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Pojawił się problem. Mam dostęp do działającej klimy od N15 '97 tyle że od anglika. Już wiem, że sprężarka, chłodnica i parownik pasują, ale mam obawę, że nagrzewnica może nie być kompatybilna :/ . Czy ma ktoś z Was jakieś podpowiedzi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 parownik też jest odwrotnie- termostat jest z drugiej strony.- z angola tylko chłodnica , wiatrak, sprężarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macmaja Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 I cały misterny plan psu... na budę :< . Okazało się, że klima w angielskim N15 jest made in france, jak cały wóz z resztą. Sprężarka jest inna, łapa do niej też, napędzana jest kółkiem wewnętrznym a nie zewnętrznym. Tak więc zaczynam poszukiwanie instalacji od początku. I tu gorąca prośba do baronamokotowa - przy kupowaniu klimy na raty (po kawałku) Twój manual staje się nieodzowny. Cierpliwie poczekam aż trafi do sieci, zassam, poczytam, pooglądam obrazki, zrobię sobie listę klamotów do kupienia i wtedy wznowię działania. Bez niego pewnie sobie odpuszczę. A przy okazji z innej beczki - kolega patrząc w okno powiedział, że czyjaś prośba o śnieg na święta została wysłana do Św. Mikołaja Pocztą Polską i stąd mamy to co mamy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baronmokotowa Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Witam, no w takim wpadku rzeczywiscie ksiazeczka moze sie przydac. Tylko ona byla jak pamietam nie w jezyku polskim - chyba po niemiecku. Obiecuje ze po swietach bedzie. Potrzebuje zajac tylko w pracy skaner na pol godziny. Pozdrawiam i zycze wszystkim smacznej i przyczepnej Wielkanocy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 klima super sprawa co prawda po załączeniu w N15 1,4 to tak jakby z dobrą przyczepą na haku jechać przy wyprzedzaniu trzeba wyłączać żeby się nie stresować mimo wszystko polecam sam zakładałem i to był najlepszy tuning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baronmokotowa Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 no bez przesady moze z ta przyczepa ale faktycznie, czuc wyrazny spadek mocy gdy sie załącza. choc i przyspieszac i wyrzedzac nadal sie da. macmaja, jakos juz przejrzales ta instrukcje i podjąłeś decyzje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.