Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 17" i obcieranie na wybojach - Kto cos wie???


Guest TWIN
 Share

Recommended Posts

Mam takie pytanko. Czy ktos z was ma moze 17" i czy ma problemy z obcieraniem na wybojach?

 

Mam u siebie 17" na 7.5" do tego gumy 215/45/17 przy zawiasie H&R -45mm i teraz sparawa wygląda tak. Gdy wjade w jakaś wieksza dziure lub gdy auto podskoczy a potem "zanurkuje" bo lekko przyciera mi przednie prawe koło. Czy ktos tez tak miał??

 

 

Jakie są na to lekarstwa? Tzn co trzeba poprawic , przyciac , lub przestawic?

 

Myslalem tez nad zmiana opon na profil 40 ale narazie niema $ wiec prosze o jakies porady.

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

mozesz np podjechac na ustawianie geometrii i zmienic lekko kąt kola jesli jest jeszcze jakis margines tolerancji albo wlozyc gumy miedzy zwoje ktore usztywnia troche sprezyne i nie bedzie sie tak giac.

Link to comment
Share on other sites

Gumy w sprężyny nie wchodzą w gre. To dośc niebezpieczne rozwiazanie.

 

Co do geometrii to tą opcje juz zaliczyłem :(

 

Może ktos ma jeszcze jakies pomysły??

Link to comment
Share on other sites

Guest Pron!

Węższe opony by załatwiły sprawę tak myslę. Przy okazji bardziej się naciągną na feldze i też będą niższe.

Ew. felgi zmienić na jakieś z większym ET, tylko zaś jak za duze będzie, to będzie tarło wewnątrz nadkola.

Gumy w sprężyny to nie jest rozwiązanie do Nissana...w Nexii za to mam :D tzn. nie wiem czy tam jeszcze są czy juz wypadły albo się rozpadły... okaże się przy zmianie na alu ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
Mam takie pytanko. Czy ktos z was ma moze 17" i czy ma problemy z obcieraniem na wybojach?

 

Mam u siebie 17" na 7.5" do tego gumy 215/45/17 przy zawiasie H&R -45mm i teraz sparawa wygląda tak. Gdy wjade w jakaś wieksza dziure lub gdy auto podskoczy a potem "zanurkuje" bo lekko przyciera mi przednie prawe koło. Czy ktos tez tak miał??

Pozdrawiam

hmmm tylko jedna gume przyciera??To dziwne...patrzyles czy oba kola rowno wystaja spod nadkoli??

 

Masz wyjscie albo jeszcze sztywniejsze zawiasznie albo zmiana profilu opon :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

 

Tez mnie to dziwi ze tylko jedno kolo rzyciera.

 

Wystaja równo.

 

Twardszego zawiasu nie bede wsadzal. Juz to przerabialem. Wczesniej mialem Punto II na gwincie weiteca i do tego 16" byla taka masakra ze twardszym autem w zyciu nie jezdzilem. :twisted:

 

Wymienie chyba przednie opony na wezsze ale narazie jak zrobi sie cieplej to wleze pod autko i wytne kilka niepotrzebnych czesci o ktore wadzi mi guma :lol:

 

 

Pozdro For All

Link to comment
Share on other sites

Podstawowe pytanie czy opona ociera o nadkole czy o obudowe amortyzatora ?

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że gdzieś o plastikowy fartuch albo mocowanie zderzaka do błotnika.

 

 

Zapytałem właśnie dlatego że myślałem że ktos tez miał ten problem i powie mi o co obciera i jak to zlikwidować

Link to comment
Share on other sites

Po Pierwsze masz za wysoki profil gumy, oponki zeby zachowywały szerokość seryjnych powinny miec profil 205.40R17 o ile standardowo masz 185.65R15 lub 195.55R15.

Link to comment
Share on other sites

Tak wiem o tym ale kupiłem auto na 17" i z tymi właśnie oponami które są w bardzo dobrym stanie więc narazie nie kalkuluje mi się ich wymiana.

 

 

Dlatego kombinuje co by tu z tym zrobic tanim kosztem. Myslalem ze ktos to juz przerabiał w swojej furce i powie mi w czym jest problem o co obciera i wogole WHAT UP :wink:

 

 

Pozdro 8)

Link to comment
Share on other sites

Dystanse i natkola ponadginać - u mnie nadginanie pomoglo jak mialem 205.50R16 teraz jest na 45 i jest okey.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest paweł ~~

ja miałęm identyczne opony i rozmiar samochód leżał na glebie ile tylko sie dało rozsądnie obniżyć ale myślę że jakieś 40-50mm niżej.niestety u mnie nic nie obcierało a jakie masz et na feldze?

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

Teraz jak założyłem 17" to moge już cos powiedziec: u mnie nic nie ociera! Zawias mam seryjny. Może ET jest za małe i felga siedzi głębiej??

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

no a ile macie ET bo u mnie jest 40 i nie jest zbyt szeroko :? a z mniejszym nie bylo zreszta nawet przy 40 ledwo sie da nakretki zakrecic na srubach

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

No to tutaj może być pies pogrzebany - ET powinno być 40. Tylko nie wiem dokładnie jak to sie ma do całego koła? Czy wtedy bardziej wystaje czy sie chowa?? (gdzies wyczytałem, ze przy mniejszym ET powinno wystawac).

Link to comment
Share on other sites

ET jest miarą odsadzenia felgi od piasty. Czyli im wieksze ET to koło jest bardziej "schowane w nadkolu" im mniejsze tym bardziej z niego wystaje. ET może tez być ujemne wtedy to juz wogóle jest HARD CORE :twisted: :twisted: :twisted:

 

 

Nie wiem czy w moim przypadku chodzi o ET bo lewe koło mi nie obciera a prawe tak :?: dlatego mnie to tak zastanawia i dlatego zapytałem bo myślełem że ktoś to już przerabiał.

 

Pozdro i dzięki za opdowiedź 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

TWIN tak sobie pomyślalem teraz: ciekawe co byloby szybsze na 1/4 1.8 benzyna czy 2.2 dizelek, kola mamy ten sam rozmiar mogloby być ciekawie hehe :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

No Pawel Twoja rośnie już w silę hehe, doganiasz prawie 1.8 w serii. Wpadnij do nas to zobaczymy :wink:

P.S. Ale ja nie zostane w tyle, latem jak tylko kasa bedzie też bede poprawial!

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

no to sie robi ciekawie :D liczba tuningowanych almer rosnie, u mnie ok 120 PS to jest max co sie da wycisnac zeby nie tracic komfortu ani elastycznosci, ciekawe ile wykrzesasz z 1,8 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

Ja mam jedno poważne ograniczenie w przerabianiu swojego silnika niestety - LEASING. Wiec jeszcze do lutego 2006 nie moge poszalec za bardzo. Ale jak tylko sie troszke kasy uzbiera to zabieram sie za ukad dolotowy - po tym powinno byc jakies 120-125KM. Na razie mi wystarczy. Zreszta po leasingu i tak kupie wieksza i szybszą Nysę 8)

Link to comment
Share on other sites

Juz po kłopocie z obcieraniem. Okazało się że winna była luźna końcówka drążka kierowniczego

 

 

Pozdro i dzięki za wszystkie odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...