Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 17" i obcieranie na wybojach - Kto cos wie???


Gość TWIN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanko. Czy ktos z was ma moze 17" i czy ma problemy z obcieraniem na wybojach?

 

Mam u siebie 17" na 7.5" do tego gumy 215/45/17 przy zawiasie H&R -45mm i teraz sparawa wygląda tak. Gdy wjade w jakaś wieksza dziure lub gdy auto podskoczy a potem "zanurkuje" bo lekko przyciera mi przednie prawe koło. Czy ktos tez tak miał??

 

 

Jakie są na to lekarstwa? Tzn co trzeba poprawic , przyciac , lub przestawic?

 

Myslalem tez nad zmiana opon na profil 40 ale narazie niema $ wiec prosze o jakies porady.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

mozesz np podjechac na ustawianie geometrii i zmienic lekko kąt kola jesli jest jeszcze jakis margines tolerancji albo wlozyc gumy miedzy zwoje ktore usztywnia troche sprezyne i nie bedzie sie tak giac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węższe opony by załatwiły sprawę tak myslę. Przy okazji bardziej się naciągną na feldze i też będą niższe.

Ew. felgi zmienić na jakieś z większym ET, tylko zaś jak za duze będzie, to będzie tarło wewnątrz nadkola.

Gumy w sprężyny to nie jest rozwiązanie do Nissana...w Nexii za to mam :D tzn. nie wiem czy tam jeszcze są czy juz wypadły albo się rozpadły... okaże się przy zmianie na alu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Mam takie pytanko. Czy ktos z was ma moze 17" i czy ma problemy z obcieraniem na wybojach?

 

Mam u siebie 17" na 7.5" do tego gumy 215/45/17 przy zawiasie H&R -45mm i teraz sparawa wygląda tak. Gdy wjade w jakaś wieksza dziure lub gdy auto podskoczy a potem "zanurkuje" bo lekko przyciera mi przednie prawe koło. Czy ktos tez tak miał??

Pozdrawiam

hmmm tylko jedna gume przyciera??To dziwne...patrzyles czy oba kola rowno wystaja spod nadkoli??

 

Masz wyjscie albo jeszcze sztywniejsze zawiasznie albo zmiana profilu opon :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

 

Tez mnie to dziwi ze tylko jedno kolo rzyciera.

 

Wystaja równo.

 

Twardszego zawiasu nie bede wsadzal. Juz to przerabialem. Wczesniej mialem Punto II na gwincie weiteca i do tego 16" byla taka masakra ze twardszym autem w zyciu nie jezdzilem. :twisted:

 

Wymienie chyba przednie opony na wezsze ale narazie jak zrobi sie cieplej to wleze pod autko i wytne kilka niepotrzebnych czesci o ktore wadzi mi guma :lol:

 

 

Pozdro For All

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że gdzieś o plastikowy fartuch albo mocowanie zderzaka do błotnika.

 

 

Zapytałem właśnie dlatego że myślałem że ktos tez miał ten problem i powie mi o co obciera i jak to zlikwidować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Pierwsze masz za wysoki profil gumy, oponki zeby zachowywały szerokość seryjnych powinny miec profil 205.40R17 o ile standardowo masz 185.65R15 lub 195.55R15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem o tym ale kupiłem auto na 17" i z tymi właśnie oponami które są w bardzo dobrym stanie więc narazie nie kalkuluje mi się ich wymiana.

 

 

Dlatego kombinuje co by tu z tym zrobic tanim kosztem. Myslalem ze ktos to juz przerabiał w swojej furce i powie mi w czym jest problem o co obciera i wogole WHAT UP :wink:

 

 

Pozdro 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystanse i natkola ponadginać - u mnie nadginanie pomoglo jak mialem 205.50R16 teraz jest na 45 i jest okey.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość paweł ~~

ja miałęm identyczne opony i rozmiar samochód leżał na glebie ile tylko sie dało rozsądnie obniżyć ale myślę że jakieś 40-50mm niżej.niestety u mnie nic nie obcierało a jakie masz et na feldze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tutaj może być pies pogrzebany - ET powinno być 40. Tylko nie wiem dokładnie jak to sie ma do całego koła? Czy wtedy bardziej wystaje czy sie chowa?? (gdzies wyczytałem, ze przy mniejszym ET powinno wystawac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ET jest miarą odsadzenia felgi od piasty. Czyli im wieksze ET to koło jest bardziej "schowane w nadkolu" im mniejsze tym bardziej z niego wystaje. ET może tez być ujemne wtedy to juz wogóle jest HARD CORE :twisted: :twisted: :twisted:

 

 

Nie wiem czy w moim przypadku chodzi o ET bo lewe koło mi nie obciera a prawe tak :?: dlatego mnie to tak zastanawia i dlatego zapytałem bo myślełem że ktoś to już przerabiał.

 

Pozdro i dzięki za opdowiedź 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Pawel Twoja rośnie już w silę hehe, doganiasz prawie 1.8 w serii. Wpadnij do nas to zobaczymy :wink:

P.S. Ale ja nie zostane w tyle, latem jak tylko kasa bedzie też bede poprawial!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jedno poważne ograniczenie w przerabianiu swojego silnika niestety - LEASING. Wiec jeszcze do lutego 2006 nie moge poszalec za bardzo. Ale jak tylko sie troszke kasy uzbiera to zabieram sie za ukad dolotowy - po tym powinno byc jakies 120-125KM. Na razie mi wystarczy. Zreszta po leasingu i tak kupie wieksza i szybszą Nysę 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...