Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Coobcio i inni spece - tylko nie mówcie, że spier....łem !!!


Gość Extremer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Extremer

Witam!

 

W ramach walki z nudą zabrałem się dzisiaj do poprawiania fabryki. Poczytałem wcześniej wiele postów na szanownym forum i wydawało mi się, że coś niecoś już wiem.

 

1. A więc EGR - aby nie ciąć rurki prześledziłem jej bieg - wpada ona do metalowego urządzenia z "dzwonkiem rowerowym" na górze (jest on w kolorze miedzianym) i z niego wypada rurka, która biegnie do obudowy filtra. Poszedłem na łatwiznę celem wypróbowania i zdjąłem rurkę wychodzącą, zatkałem wylot w urządzeniu i zaślepiłem rurkę gumową. CZY TAK MOŻE BYĆ ???

 

2. A że to gaźnik 100NX pomyślałem, że poprawię dolot powietrza. A więc upier....łem w połowie karbowaną rurkę (patrząc od przodu za akumulatorem), to co zostało wywaliłem (czyli cienka rurka wlotowa i jakaś taka puszka do niej podłączona - czyżby tłumik szmeów ssania???). Zakupioną w castoramie rurę 8cm poprowadziłęm od wlotu powietrza obok chłodnicy i nasunąłem na to co pozostało z karbowanej rurki.

 

3. Samochód odpalił :lol: Ale obroty na biegu jałowym stoją teraz na 1.5 tysi :roll: :o :? :shock: :oops:

 

Zrobiłem zdjęcia, ale nie wiem jak tu je zapodać :( Stąd taki przydługi opis.

 

Cobcio i inni spece - HELP :!: Może być czy coś zj**...m :?: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BArdzo dobrze zrboiłęś :)

 

na tyle odmuliłeś dolot że odrazu większa ilość poweitrza spowodowała wzrost obrotó na luzie.

 

Teraz musiż zlokalizować w gazniku sróbe odpowiadającą za wolne obr. i wkręcić ją aż obroty opadna do ok 900.

 

Na pewno moc wzorśnie ale nie wiem czy nei trzeba będzie np. zastosować siększych dysz w gaznikum jak są takie same jak w BMW, FIAT - wzasadzie wsyztkie poza REUNOLT (gwint M6) to wydatek 4zł za dysze :)

 

Działaj działaj - podoba mi się to, a fotki zapodaj mi na cooobcio@nissanklub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Extremer

Dzięki za odp :!: Oborty się ustabilizowały i mają jakieś 09tys. więc chyba dobrze :?: Silnik ciągnie doskonale - od dołu poprawiło się o jakieś 1k obrotów :shock: i teraz pięknie gra od 3k :!: :lol: Mam wrażenie jednak, że może tylko nieco powyżej 5k jest minimalnie słabiej, ale to może być wyłącznie wrażenie - słowem jest pięknie :!:

 

Coobciu - zdjęcia Ci wyślę jutro z pracy to mnie skontrolujesz 8)

 

A co do tych dysz :?: Napisz coś więcej. Warto dobierać się do gaźnika :?: Może lepiej odpuścić coby nic nie spieprzyć bo jak tu czytałem to rzecz piekielnie trudna w ustawianiu :roll:

 

Pozdro for all :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Dzięki za odp :!: Oborty się ustabilizowały i mają jakieś 09tys. więc chyba dobrze :?: Silnik ciągnie doskonale - od dołu poprawiło się o jakieś 1k obrotów :shock: i teraz pięknie gra od 3k :!: :lol: Mam wrażenie jednak, że może tylko nieco powyżej 5k jest minimalnie słabiej, ale to może być wyłącznie wrażenie - słowem jest pięknie :!:

 

Coobciu - zdjęcia Ci wyślę jutro z pracy to mnie skontrolujesz 8)

 

A co do tych dysz :?: Napisz coś więcej. Warto dobierać się do gaźnika :?: Może lepiej odpuścić coby nic nie spieprzyć bo jak tu czytałem to rzecz piekielnie trudna w ustawianiu :roll:

 

Pozdro for all :!:

zamiast zwiekszac dysze mozna dac dwa gazniki Webera 8) wtedy poczujesz roznice :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Extremer

Zdjęcia wysłałem do Coobcia - zobaczymy co powie :?: :roll: Co do AFR - no to chyba można zapodać specjalny wskaźnik z ofery jakiejś z firm tuningowyh :?: Ale w Webery nie będę się pchał - nie chce przegiąć :oops:

 

Coobciu napisz jeśli możesz (i chcesz :roll: ) o tym patencie z opornikiem podłączanym pod czujnik temperatury cieczy chłodzącej - jak to zrobić krok po kroku :!: Inni też by się chcieli dowiedzieć pewnie :roll: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie nie zda to egzaminu ponieważ masz gaznik...

 

Jedyne co morzesz zrobić to pojechać np. do gazownika co po aparature pomairową do AFR i sobie ustawić odpowiednio gaznik - ps. gaznik to bardzo wdzięczne urządzenie :)

 

A fotek nie ma;( moze zapodaj je jeszcze tutaj: kubcioooo@o2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotki otrzymałem dolot elegancki ciagnie tylko zimne poweitrze i to z zewnątrz, mozną rure jeszce bardzie poprowadzić do seryjnej puszki - tym samym zmniejszysz opory na dolocie.

 

Co do EGR to sie na fotkach nie połapałem :roll:

Ale jak jest oddzielony to bardzo dobrze

 

AFR zmierzy ci tylko gość ze specjalna sondąszerokopasmową, te montowane w naszych autach seryjnie sąmalo dokladne i strasznie wolne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Extremer

No to kamień spadł mi z serca :lol: Wielkie dzięki :!: Ale zaraz pojawia się kolejne pytanie: co by tu jeszcze poprawić w tej furce :?: Mam w planie wywalenie katalizatora - ale powiedzcie - nie przejdę wtedy badania technicznego czy może załapie się na górną normę :?:

 

Piszta, piszta :lol:

 

Respect :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wytluc caly ten syf z katalizatora a na badania zuborzać meiszankę. Np. po przez zastosowanie mniejszych dysz paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Extremer

No OK, ale czy można wyspawać kat'a, wspawać rurkę, a na przegląd odwrotnie :?: No jest to upierdliwe, ale przegląd jest tylko raz do roku :roll:

 

Coobcio - podpowiedz mistrzu co by tu jeszcze dłubnąć w furce :!: :idea: :) Wyciągnij coś z rękawa - nie bądź taki :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary nie pytaj o takie rzeczy było juz o tym wiele pisane...

 

Mozna zrobić naprawde wiele rzeczy, zalerzy od gotówki jaką chcerz w to przeznaczyć.

 

Jak wiadomo Silnik jest to zespół naczyń zbierczych, wymiana jednego lementu ma wplyw na dzialanie calośći.

Jak dysponujesz konkretnągotówką to proponuję przerobić koelktor ssacy i wsadzić jakiśduzy gaznik, do tego w pelni obrobić głowicę, zrobićodpoweidni kolektor wydechowy wraz z resztą, zmienić wałki no i podciągnać twoje 1,6 nawet do 200 koni...

 

Pytanie co chcerz osiągnąc, jaką chcerz mieć harakterystyne silnika, na ile ma być on trwały - głownie chodzi tu o kręcenie silnika np. zeby osiagnąć ok 200 koni to red ine bedzie na poziomie ok 9 000 obr.min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Extremer

No i jeszcze kwestia koni :roll: Seryjnie 90 w 1.6 gaźnik - jak rozumiem 1.6 wtrysk jest (był) ograniczany na rynek niemiecki ze 102KM :?: z powodów podatkowych. Czy gdyby zdobyć komputer od modelu SR toby coś w gaźnikowcu dało czy odpada :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Extremer

Mimo nicka nie jestem aż tak ekstremalny :lol: Chciałbym raczej podłubać coć w sprawach dostępnych dla średnioobeznanego z techniką gościa co to nie ma dwóch lewych rąk :P Wiadomo, że bez kasy to daleko nie zajedziemy, ale jak trzeba wydać kilka złotych to trzeba. Myśle, że tak do 1-1.5k zł na ten sezon bym wyciągnął :? Al emusze jeszcze zmienić ostatni tłumik bo mi się perforuje 8) i obniżenie jakieś czeka na mnie (co powiecei o sprężynach Cobra :?: ) więc niewiele zostaje na dłubanie w silniku :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci ciekawoste w silnikach opla ecotec na rynek niemiecki moc regukowano po przez zastosowanie zwęrzki przed puszką filtra poweitrza w twoim wypadku może być podobnie, choć bardziej prawdopodobne jest to żę masz inny gaznik...

 

do 1500zł to myśle że najbardziej odczówalnie na poprawe osiągów wpłynie:

- kolektor wydechowy albo dlubie 4-1, albo 4-2-1

- zmiana gaznika

- wywalenie katalizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZADNA STRUMINIECA to ma dodawać mocy a nie jej odejmować :!:

 

Tylko rurka, ew. rurke wpuścić w kata, albo wyciac katalizator wybebeszyć go i spowrotem wspawać w swoje miejsce.

 

Cobra - nie jezdziłem nie znam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Extremer, bardzo dobry temat poruszyles:D

 

ja mam chyba ten sam silniczek w Primerce, i tez sobie chcialem cos dłubnąć przy nim bo juz się ciepło robi...:)

 

myslalem zeby na poczatek wywalic kata, zatkac erg i pomyslec o dolocie( a co dalej zobaczymy...)

tak wiec sledze temat na bierzaco

 

Coobcio, wkoncu cos piszesz o 1.6, najwyzszy czas:D

 

Pozdro dla Cooby, Extremera i wszystkich klubowiczów!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da i to od pyty !

Jak masz wtrysk to musiż sie meczyć z oszukiwaniem komutera a tutaj tylko prosta regulacja... Ew. wymiana dysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...