Guest Extremer Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Witam! W ramach walki z nudą zabrałem się dzisiaj do poprawiania fabryki. Poczytałem wcześniej wiele postów na szanownym forum i wydawało mi się, że coś niecoś już wiem. 1. A więc EGR - aby nie ciąć rurki prześledziłem jej bieg - wpada ona do metalowego urządzenia z "dzwonkiem rowerowym" na górze (jest on w kolorze miedzianym) i z niego wypada rurka, która biegnie do obudowy filtra. Poszedłem na łatwiznę celem wypróbowania i zdjąłem rurkę wychodzącą, zatkałem wylot w urządzeniu i zaślepiłem rurkę gumową. CZY TAK MOŻE BYĆ ??? 2. A że to gaźnik 100NX pomyślałem, że poprawię dolot powietrza. A więc upier....łem w połowie karbowaną rurkę (patrząc od przodu za akumulatorem), to co zostało wywaliłem (czyli cienka rurka wlotowa i jakaś taka puszka do niej podłączona - czyżby tłumik szmeów ssania???). Zakupioną w castoramie rurę 8cm poprowadziłęm od wlotu powietrza obok chłodnicy i nasunąłem na to co pozostało z karbowanej rurki. 3. Samochód odpalił Ale obroty na biegu jałowym stoją teraz na 1.5 tysi :roll: :? :shock: :oops: Zrobiłem zdjęcia, ale nie wiem jak tu je zapodać Stąd taki przydługi opis. Cobcio i inni spece - HELP :!: Może być czy coś zj**...m :?: :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 hmm ciekawe. Ja tez mam CAI ale 1500obr/min mam tylko na zimnym silniku. Jak sie rozgrzeje jest kolo 800. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kolter Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Moim zdaniem EGR nie ma tutaj takiego znaczenia jak to powietrze które silnik zasysa i tutaj raczej bardziej na to zwrócił bym uwage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 :!:hmmm...moze sie cos przestawilo...pociesze Cie ustawienie gaznika u nas to koszt okolo 300-400zl (dlatego nie ruszalem nic przy gazniku) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Zgadzam sie . EGR raczej nie ma nic z tym wspolnego. To na 100% bedzie cos z dolotem powietrza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 BArdzo dobrze zrboiłęś na tyle odmuliłeś dolot że odrazu większa ilość poweitrza spowodowała wzrost obrotó na luzie. Teraz musiż zlokalizować w gazniku sróbe odpowiadającą za wolne obr. i wkręcić ją aż obroty opadna do ok 900. Na pewno moc wzorśnie ale nie wiem czy nei trzeba będzie np. zastosować siększych dysz w gaznikum jak są takie same jak w BMW, FIAT - wzasadzie wsyztkie poza REUNOLT (gwint M6) to wydatek 4zł za dysze Działaj działaj - podoba mi się to, a fotki zapodaj mi na cooobcio@nissanklub.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Extremer Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 Dzięki za odp :!: Oborty się ustabilizowały i mają jakieś 09tys. więc chyba dobrze :?: Silnik ciągnie doskonale - od dołu poprawiło się o jakieś 1k obrotów :shock: i teraz pięknie gra od 3k :!: Mam wrażenie jednak, że może tylko nieco powyżej 5k jest minimalnie słabiej, ale to może być wyłącznie wrażenie - słowem jest pięknie :!: Coobciu - zdjęcia Ci wyślę jutro z pracy to mnie skontrolujesz 8) A co do tych dysz :?: Napisz coś więcej. Warto dobierać się do gaźnika :?: Może lepiej odpuścić coby nic nie spieprzyć bo jak tu czytałem to rzecz piekielnie trudna w ustawianiu :roll: Pozdro for all :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 trzeba by zmierzyć AFR... i na tej podstawie CI wyjdzie co musiż zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 Dzięki za odp :!: Oborty się ustabilizowały i mają jakieś 09tys. więc chyba dobrze :?: Silnik ciągnie doskonale - od dołu poprawiło się o jakieś 1k obrotów :shock: i teraz pięknie gra od 3k :!: Mam wrażenie jednak, że może tylko nieco powyżej 5k jest minimalnie słabiej, ale to może być wyłącznie wrażenie - słowem jest pięknie :!: Coobciu - zdjęcia Ci wyślę jutro z pracy to mnie skontrolujesz 8) A co do tych dysz :?: Napisz coś więcej. Warto dobierać się do gaźnika :?: Może lepiej odpuścić coby nic nie spieprzyć bo jak tu czytałem to rzecz piekielnie trudna w ustawianiu :roll: Pozdro for all :!: zamiast zwiekszac dysze mozna dac dwa gazniki Webera 8) wtedy poczujesz roznice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Extremer Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Zdjęcia wysłałem do Coobcia - zobaczymy co powie :?: :roll: Co do AFR - no to chyba można zapodać specjalny wskaźnik z ofery jakiejś z firm tuningowyh :?: Ale w Webery nie będę się pchał - nie chce przegiąć :oops: Coobciu napisz jeśli możesz (i chcesz :roll: ) o tym patencie z opornikiem podłączanym pod czujnik temperatury cieczy chłodzącej - jak to zrobić krok po kroku :!: Inni też by się chcieli dowiedzieć pewnie :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 U Ciebie nie zda to egzaminu ponieważ masz gaznik... Jedyne co morzesz zrobić to pojechać np. do gazownika co po aparature pomairową do AFR i sobie ustawić odpowiednio gaznik - ps. gaznik to bardzo wdzięczne urządzenie A fotek nie ma;( moze zapodaj je jeszcze tutaj: kubcioooo@o2.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 fotki otrzymałem dolot elegancki ciagnie tylko zimne poweitrze i to z zewnątrz, mozną rure jeszce bardzie poprowadzić do seryjnej puszki - tym samym zmniejszysz opory na dolocie. Co do EGR to sie na fotkach nie połapałem :roll: Ale jak jest oddzielony to bardzo dobrze AFR zmierzy ci tylko gość ze specjalna sondąszerokopasmową, te montowane w naszych autach seryjnie sąmalo dokladne i strasznie wolne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Extremer Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 No to kamień spadł mi z serca Wielkie dzięki :!: Ale zaraz pojawia się kolejne pytanie: co by tu jeszcze poprawić w tej furce :?: Mam w planie wywalenie katalizatora - ale powiedzcie - nie przejdę wtedy badania technicznego czy może załapie się na górną normę :?: Piszta, piszta Respect :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 najlepiej wytluc caly ten syf z katalizatora a na badania zuborzać meiszankę. Np. po przez zastosowanie mniejszych dysz paliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Extremer Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 No OK, ale czy można wyspawać kat'a, wspawać rurkę, a na przegląd odwrotnie :?: No jest to upierdliwe, ale przegląd jest tylko raz do roku :roll: Coobcio - podpowiedz mistrzu co by tu jeszcze dłubnąć w furce :!: :idea: Wyciągnij coś z rękawa - nie bądź taki :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Stary nie pytaj o takie rzeczy było juz o tym wiele pisane... Mozna zrobić naprawde wiele rzeczy, zalerzy od gotówki jaką chcerz w to przeznaczyć. Jak wiadomo Silnik jest to zespół naczyń zbierczych, wymiana jednego lementu ma wplyw na dzialanie calośći. Jak dysponujesz konkretnągotówką to proponuję przerobić koelktor ssacy i wsadzić jakiśduzy gaznik, do tego w pelni obrobić głowicę, zrobićodpoweidni kolektor wydechowy wraz z resztą, zmienić wałki no i podciągnać twoje 1,6 nawet do 200 koni... Pytanie co chcerz osiągnąc, jaką chcerz mieć harakterystyne silnika, na ile ma być on trwały - głownie chodzi tu o kręcenie silnika np. zeby osiagnąć ok 200 koni to red ine bedzie na poziomie ok 9 000 obr.min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Extremer Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 No i jeszcze kwestia koni :roll: Seryjnie 90 w 1.6 gaźnik - jak rozumiem 1.6 wtrysk jest (był) ograniczany na rynek niemiecki ze 102KM :?: z powodów podatkowych. Czy gdyby zdobyć komputer od modelu SR toby coś w gaźnikowcu dało czy odpada :?: :?: :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Extremer Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Mimo nicka nie jestem aż tak ekstremalny Chciałbym raczej podłubać coć w sprawach dostępnych dla średnioobeznanego z techniką gościa co to nie ma dwóch lewych rąk Wiadomo, że bez kasy to daleko nie zajedziemy, ale jak trzeba wydać kilka złotych to trzeba. Myśle, że tak do 1-1.5k zł na ten sezon bym wyciągnął :? Al emusze jeszcze zmienić ostatni tłumik bo mi się perforuje 8) i obniżenie jakieś czeka na mnie (co powiecei o sprężynach Cobra :?: ) więc niewiele zostaje na dłubanie w silniku :oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 powiem ci ciekawoste w silnikach opla ecotec na rynek niemiecki moc regukowano po przez zastosowanie zwęrzki przed puszką filtra poweitrza w twoim wypadku może być podobnie, choć bardziej prawdopodobne jest to żę masz inny gaznik... do 1500zł to myśle że najbardziej odczówalnie na poprawe osiągów wpłynie: - kolektor wydechowy albo dlubie 4-1, albo 4-2-1 - zmiana gaznika - wywalenie katalizatora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Extremer Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 No ale trzy pytania :roll: 1. wywalić kat i wstawić rurę :?: 2. wywalić kat i wstawić strumienicę :?: 3. co powiecie o sprężynach (marce) Cobra :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 ZADNA STRUMINIECA to ma dodawać mocy a nie jej odejmować :!: Tylko rurka, ew. rurke wpuścić w kata, albo wyciac katalizator wybebeszyć go i spowrotem wspawać w swoje miejsce. Cobra - nie jezdziłem nie znam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Koniu83 Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Extremer, bardzo dobry temat poruszyles:D ja mam chyba ten sam silniczek w Primerce, i tez sobie chcialem cos dłubnąć przy nim bo juz się ciepło robi... myslalem zeby na poczatek wywalic kata, zatkac erg i pomyslec o dolocie( a co dalej zobaczymy...) tak wiec sledze temat na bierzaco Coobcio, wkoncu cos piszesz o 1.6, najwyzszy czas:D Pozdro dla Cooby, Extremera i wszystkich klubowiczów!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Koniu83 Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 acha, jeszcze jedno... mówisz Cooba ze nie da rady nic zakombinowac z AFR przy gaźniku?? :cry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Da i to od pyty ! Jak masz wtrysk to musiż sie meczyć z oszukiwaniem komutera a tutaj tylko prosta regulacja... Ew. wymiana dysz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Koniu83 Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 ale ja mam gaznik... :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.