Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Coobcio i inni spece - tylko nie mówcie, że spier....łem !!!


Gość Extremer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sory nieprzeczytalem dokladnie :?

 

tzn na gazniku AFR przestawia sie na stale tak?? bo opisywales kiedys podpinanie sie pod czujnik temperatury- i zalaczales to tylko wtedy kiedy chciales. jesli to bedzie przestawione na stale to wzrosnie znacznie zuzycie paliwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
powiem ci ciekawoste w silnikach opla ecotec na rynek niemiecki moc regukowano po przez zastosowanie zwęrzki przed puszką filtra poweitrza w twoim wypadku może być podobnie, choć bardziej prawdopodobne jest to żę masz inny gaznik...
nie bylo innych gaznikow...silniki GA16DS zawsze mialy w 100NX 90 hp...moc wzrosla wraz w wprowadzeniem wtrysku( na inne rynki niz niemieckie)do 102 hp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z regulacją gaźnika bez elektroniki ? Ciężkie to ? Bo skoro już mi fabryka uprościła serduszko samochodu to można by tanim kosztem dodać mu nieco wigoru :D Tyle że jak poprawie zasysanie zimnego powietrza do filtra to mi pewnie obroty skoczą i trzeba będzie podrególować - mieszałem przy obrotach ale w kredensie a tutaj boje sie rozrególować gaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce SErvisowej wszytko będzie napisane...

Ja zajrze do swojej z Primery może coś w niej znajde, zeskanuje i zamieszcze w zrób to sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
A co z regulacją gaźnika bez elektroniki ? Ciężkie to ? Bo skoro już mi fabryka uprościła serduszko samochodu to można by tanim kosztem dodać mu nieco wigoru :D Tyle że jak poprawie zasysanie zimnego powietrza do filtra to mi pewnie obroty skoczą i trzeba będzie podrególować - mieszałem przy obrotach ale w kredensie a tutaj boje sie rozrególować gaźnik.
slusznie ponowna regulacja gaznika jest potwornie droga( kilka razy tyle co w 125p)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Maćka z Power Tronica Pomair AFR kosztuje 40zł, w Promotorze 50zł więc co za problem wziac ze soba srobokręt umowić sie z nimi i regulować gaznik w czasei jeady tak zeby AFR bylo w przedziale 12,6-13 ?

 

Tylko wczesniej warto sie zaopatrzec w weiksze dysze i zapoznac z servisówką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
U Maćka z Power Tronica Pomair AFR kosztuje 40zł, w Promotorze 50zł więc co za problem wziac ze soba srobokręt umowić sie z nimi i regulować gaznik w czasei jeady tak zeby AFR bylo w przedziale 12,6-13 ?

 

Tylko wczesniej warto sie zaopatrzec w weiksze dysze i zapoznac z servisówką...

 

Coobcio przeciez to nie jest zwykly gaznik, znajomy opowaidal ze z laptopem mu stroili jego ga16ds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne jak cholera, panowie zeby ropzwiązać te nie jasności jest prosta rada - Ksiązka servisowa, poelcam HAYESA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Extremer

No dobra ... ale ostatnio czytałem gdzieś, że przy zmianie dolotu powietrza nalezałoby zresetować komputer aby dostosował się do nowyh warunków pracy :?: :roll: Czy w "gaźnikowcu" jest komputer :?: Z tego co wiem chyba tak bo gaźnik jest podobno steriowany elektronicznie :!: 8) No to może Coobcio wiesz gdzie jest taki komputer, jak i czy wogóle go resetować :?:

 

Poza tym byłem na stacji diagnostycznej i oni mi sprawdzali AFR co to wskazywało 1000-1300, ale dobry diagnosta mówił, że wszystko jest OK :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi sie o uszy obilo to przy ktoryms nadkolu jest jakis moduł (cos jak komputer chyba). ale sam tego nigdy nieruszalem :? wiec niemam pojęcia o co dokładnie w tym chodzi... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tym dostrajaniem komputera, kto wam takich bzdur nagadał ?

 

komputer sie nei dostraja nigdy prze nigdy on tylko zbeira sugnaly, sumuje je i wydaje komendy koniec - to tak w duzym uproszeneiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna go resetować ale robi się to tylko poto zeby wykasować z jego pamieci kody usterek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marekmarecki

Mam pytania:

Czy dużo wzrasta moc po zatkaniu tego EGR, czy jest to odczuwalne :?:

Czy wzrasta zużyie paliwa :?:

I dodam, że moja jest na wtrysku jak widać poniżej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

razcej apetyt na paliwo powinien spaść, moc także rośnie ale ile nie wiadomo - nikt tego na hamowni nie mierzył ale wydaje mi sie ze o jakieś 1% w porywach do 1,5% więc stosunek CENA/Możliwości jest znakomity :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tym dostrajaniem komputera, kto wam takich bzdur nagadał ?

 

komputer sie nei dostraja nigdy prze nigdy on tylko zbeira sugnaly, sumuje je i wydaje komendy koniec - to tak w duzym uproszeneiu.

 

tak ?!? a co powiesz o systemie adaptacji ?

 

pozdrawiam

Jasin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne teorje na ten temat...

 

Ja wiem swoje (opierając się na silniku SR20Di/De/DE) i tego się będe trzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.0 czegoś takiego o czym wspomniałeś nie ma...

 

Trzeba by sprwadzić 1,4 i 1,6 - blizniacze jednostki (GA..DE) w prosty sposób w dziale zrób to sam jest opisana autodiagnostyka... trzeba zresetować kompa i udać sie na hamownię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
czy wogóle go resetować :?:

 

:

na pewno zresetuje sie jak odlaczysz mu na noc aku.

 

Zeby sie nastawil to rano odpalasz go pozwalasz mu pracowac az sie nagrzeje bez naciskania gazu czy podlaczania dodatkowego poboru pradu

 

PS Ja bym sie u siebie bal to zrobic....bo w razie czego nawet nie wiedizalbym gdzie by z nim jechac jesli by sie cos przestawilo nie tak :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanie :!: Jak zabezpieczyć się przed zassaniem wody poprzez rurę do filtra :?: Co prawda biegnie ona od dolnej części chłodnicy do góry koło akumulatora potem go obiega i znowu nieco do góry do oryginalnego (uciętegoo) wlotu obudowy filtra (gaźnik :cry: ) ale licho nie śpi i lepiej zapytać tych co mogą wiedzieć co w trawie piszczy :D

 

Jak uważacie :?: Coobcio :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz wjerzzać w kałuże powyzej poł metra głębokości to rzeczywiście mogą być problemy...

 

Nie panikuj jest dobrze, jak Ci tam woda wejdzie jak masz rure karbowana a do tego taka powywijaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie :lol: A powiedz, czy lepiej jest końcówkę rury od strony wlotu do puszki obudowy filtra SZCZELNIE z nią połączyć czy też może być tak jak mam teraz czyli tylko nałożoną rurę alu na rurę wlotu :?: :?: :?:

 

Schematycznie to teraz jest tak:

 

================= i między nimi nie ma zaślepienia

------------------------------------

 

------------------------------------

=================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...