Gość bercik Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 (edytowane) Tez jestem posiadaczem takiego autka w tej samej opcji silnikowej. To juz moje drugie terrano. Poprzedni był 5 drzwiowy i w dieselku. Ten jest 3 drzwiowy.Autko jest za***iste. Najfajniej jest ruszac tym autkiem spod swiateł z załączonym przednim napedem oczywiscie na sliskiej nawierzchni. Nikt nie ma ze mna szans. Co do eksploatacji autka to uwazaj na skrzynie biegów. Bardzo czesto lecą w niej łożyska i jak nie wymienisz ich to czeka cie wymiana całej skrzyni. a to jest spory wydatek. Ja mam to szczescie ze handluje i naprawiam nissany wiec z czesciami nie mam wiekszego problemu.Jedynym mankamentem mojego autka jest spalanie. Moj pali ok 13 -15 benzyny i 18 gazu, dodam ze moja noga do lekkich nie należy. Narazie motorek 2,4 jest spoko ale mysle juz o wrzuceniu 3,0v6 ale ze starszego 300 ZX tego z jedna turbo. Ale to narazie tylko marzenia. Napewno bedziez z autka zadowolony. Jak mozesz to wrzuć zdjecie swojego autka. A to moje autko ---------------------------------------------------------------- Jeśłi chodzi o oleje, płyny i pojemności to wszystko jest tu: Oleje, płyny i pojemności.pdf (1,4 MB) pdefa wrzucił piotr323f Edytowane 9 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Wymiana oleju może uratoawć sytuację z "nibyblokadą" tylnego mostu, bo jak olej straci lepkość to się tarczki w LSD nie będą sklejac, co skutkuje brakiem blokowania. Co do automatów to raczej popieram kolegę B12. Pojedź do warsztatu, gdzie się na tym znają, bo takie "prywatne dumanie" może być droższe niż wizyta w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Czołem, Właśnie minął pierwszy tydzień podróżowania moim Terraniakiem teraz zabieram się do zrobienia tego co należało zrobić chyba na "dzień dobry". Wymiana olejów. Bardzo proszę o polecenie mi jakiejś marki/typu oleju zarówno do silnika jak i do mostów itd. W jednym z krakowskich serwisów zapowiedzieli 700PLN za wymianę oleju w silniku + filtry, a to chyba stanowczo za dużo. (+ extra kasiorka za olej w mostach) W książce serwisowej mam wbity przegląd w marcu tego roku (Belgia) ale nie wiem czy zmieniali olej, więc lepiej zmienić. Co powinienem jeszcze wymienić, żeby było dobrze ? Dzięki ave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DamianP Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Wymienić należy: - olej w silniku - olej w mostach (jeżeli tylny ma LSD to musisz zastosować specjalny olej, musi mieć LS w symbolu) - olej w skrzyni biegów i reduktorze - filtr powietrza rozrząd jest na łańcuchu, więc luzik, ale to chyba wiesz to jest "a must be" marka oleju jest mało ważna, najważniejsze żeby trzymać klasę zalecaną przez producenta zerknij co było lane, jakaś nalepa w komorze silnika powinna być wszystko jest też w instrukcji obsługi jak nie wiesz (ale lepiej wiedzieć), to do przekładni lejesz GL-5 po prostu, może być Orlen (oprócz tylnego mostu, jeśli ma LSD - powinna byc naklejka na tylnym moście LSD only, jak nie ma to jest inny sposób: podnosisz tylny most i kręcisz jednym z kół - jeśli drugie się kręci w tą samą stronę to masz LSD) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Co do przekładniówek klasy GL-5 Orlenu (właściwie Orlen-Oil) jest ich trochę: Hipol 15F H. GL-5 80W/90 H. GL-5 85W/140 H. Semisynthetic GL-5 75W/90 H. Synthetic GL-5 75W/140 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 No ja bym w coś droższego=lepszego od hipola zainwestował. Oleju w skrzyni nie zmienia się na co dzień, więc można by zainwestować w Shella na przykład. Robią syśko, a nie wiem, czy orlen oil robi do LSD oleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Silnik zalałem Mobilem Semi. 10W/40 do uturbionych diesli, chłodziwo to petrygo Q. Do wspomagania przygotowałem Hipola ATF II D, ale chyba zaleję ATF III (syntetikiem). A do skrzyni mam przygotowanego Hipola Syntetika GL-5 75W/140, a do mostu to jeszcze nie wiem co wleję. No ja bym w coś droższego=lepszego od hipola zainwestował. Nie wiem ile kosztują inne ale za synthetic Orlenu trzeba wyskoczyć ok. 80 PLN/lytre (żeby choć dodawali ogórki ) i jest na komponentach "droższych=lepszych" producentów. Linka do Hipoli: http://www.orlenoil.pl/modules/kat_obr.php?oid=1&osi=7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Co oni ocipieli z tą ceną, czy u ciebie taka marża..... Na chemrolowym sklepiku (rajdy4x4.pl) Shell Transaxle Oil 75W-90 kosztuje 47zł, z przesyłką wyjdzie około 60zł/litr. U mnie w pobliskim warsztacie syntetyk Shella przekładniowy kosztuje około 50 zł/litr. Coś z ciebie chcą zedrzeć. I nie daj się przekonać, że hipol jest dobry, bo jeszcze długo nie będzie. Jeszcze jak na razie to można sobie go do ciągnika zalać. Ja mam silnik zalany BP Vanellus do ciężarowych (10W40), resztę bebechów zaleję shellem, niech służą dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Franca jest taka droga bo zbledowali ten olej z najlepszych komponentów, chodziło pewnie o jakieś certyfikaty i była mała partia. Zalałem jednak nim skrzynię i przód. Przy okazji dowiedziałem się, że są dwie skrzynie do TD27Ti, FS5W71C która potrzebuje 3,5 lita i FS5R30A do której trzeba nalać 5,1 litra (którą ja mam). Na różnych netowych poradnikach smarowania podają tylko pierwszą opcję. Więc jeżeli po wymianie w warsztacie myślicie, że was chcą naciąć nie lejcie faceta za ladą z liścia tylko pierwej sprawdźcie jaką skrzynkę macie :one: Orlenoil tłucze w Trzebini oleje dla mobila, a w Jedliczu robili swego czasu dla agipa i bp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Czołem, Znalazłem w końcu (wydaje się ) wiarygodny zakład mechaniczny, który policzył mi następująco: Olej silnik: ok 7l Castrol 5W-40 Edge Turbo diesel - 49zł/l skrzynia: ok (3,5 - 5l) Castrol 75w-90 56zł/l Tylny Most ok 90zł Wymiana termostatu to koszt 70zł Diagnostyka komputerowa 80zł Jak myślicie dobre te ceny oraz olej? Do silnika rzeczywiście wejdzie 7 litrów? Dzięki za info Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Stefanopulus ile masz nalatane? Może nie warto lać syntetyka (5W/40) w silnik. Bo jak masz spory przebieg to chyba lepiej zalać semi. (10W/40). Warto też sprawdzić co było wcześniej lane (jeżeli jest taka możliwość -> różne kartki/nalepki) bo można dobrym olejem krzywdę motorowi zrobić wypukując stare brudy które mogą ograniczyć przepływ oleju w filtrze albo większego bajzlu narobić. Hipola syntetyka ze skrzyni wylałem... Na zimno skrzynia zawyła (4 i 5 bieg). Wlałem BP 75W/90 za mniej niż 40 zł/l (oddział krakowskiej ARGE) i wyleczyło :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Hmmm teoretycznie 190 kkm ale może być setka więcej nigdy nie wiadomo jak się kupuje używkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Czy ja coś o hipolu mówiłem?? :diabel2: Nie warto się w to pchać wogóle. Lepiej BP albo mobila. Mój Vanellus chyba dobry Najważniejsze, że go nie bierze dużo, a odporny powinien być, bo niby do ciężarowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Slay: To co mówi 74jarek jest raczej logiczne. Polecał byś też uderzyć w 10W40 ? Co Ty na to? Tak czy siak będzie Castrol (chyba, że odradzacie) pytanie tylko czy 5W40 czy 10W40 ??? Kiedyś przez zbyt penetrujący olej rozszczelniłem mojego golfiaka nie chciał bym tego przerabiać przy moim smakowym Tytusie. Aha ile powinien brać oleju 2.7TDi ? Zastanawiam się co ile zaglądać i dolewać? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Zależy od stanu silnika. Ja mam 130 tys przejechane i oleju nie bierze nic :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ja bym raczej zapodawał 10W40 - bezpieczniej, a ten silnik i tak tego nie poczuje Mój też nie bierze nic - no, tyle co turbo sobie weźmie - 0 - 0,5l od zmiany do zmiany, a ma 230 kkm przejechane, a nie wiem ile cofnięte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Przy taki przebiegu jaki masz Stefanopulus to warto by już odstawić syntetyka na rzecz semi. Zazwyczaj syntetyki zalecane są do nowych silników z miarę niskim nalotem. Zawierają więcej dodatków myjących (detergentów) które w założeniu mają dbać o czystość silnika. Jednakże cudów nie ma, jak wypłucze i wyglancuje to będą Ci te popłuczyny krążyły po silniku, "smarując" co ważniejsze podzespoły. A zaglądać jak najczęściej. Wyrobisz sobie pogląd poprzez ogląd. Stefanopulus: zrobiłeś coś w kierunku zmiany kierunku stajania wskazówki temperatury? Mam ten sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 74jarek, Sly: Dzięki za wyłuszczenie tematu. 74jarek: co do termostatu to w tym samym przybytku co olej wymieniają też termostaty za 70PLN. Tak więc chyba się skuszę. Jutro rano jadę do grodu Kraka celem oddania Tysia w dobre ręce i zobaczymy co to będzie. Szczerze mówiąc mam pietra przed oddaniem Tytusa do niesprawdzonego zakładu ale trzeba w końcu zaufać ludziom, a zaufanie straciłem jak szukałem i kupowałem nyskę. Tak więc jutro oleum + filtr oleju i powietrza + termostat będzie wymieniony... 3ymajcie kciuki A co do termostatu to w obecnej chwili niczemu nie przeszkadza taka temperatura jaką trzyma, w zasadzie z lektury innych forów wynika, że większość Terranowców ma to samo. Może jednak warto go wymienić na wyższy co by Zimową porą lepiej wszystko śmigało. [ Dodano: Pon 12 Maj, 2008 21:53 ] Czołem już po wszystkim. Sprawa wygląda następująco: Silnik weszło 3litry: CASTROL GTX 5 MAGNATEC 10W40 Skrzynia i mosty weszło w sumie 9litrów ! CASTROL TAF-X 75W90 GL4/5 Co sądzicie o doborze olejków? Będę wdzięczny za opinie. 74jarek Odnośnie termostatu to wymiana nie pomogła. Ale jest jedno ale Nie powiedziałem im o jaki termostat mi chodzi więc podejrzewam, że po prostu wymienili na substytut tego co był. Mea culpa. Teraz właśnie oglądam ten wymontowany i jest na nim wybite jak byk 88C tak więc jaki jest odpowiedni? Generalnie obsługa miła, ekipa młoda średni wieku 24 lata, atmosfera lekkiego haosu co może budzić pewne obawy. Nie mieli możliwości wydruku wyniku diagnostyki komputerowej bo mieli systemy wbudowane i nie mogli podłączyć do drukary... Hmm dziwne. Jeśli ktoś jest zainteresowany to za powyższe + wymiana na nowy termostat + wymiana filtru oleju i powietrza + diagnostyka + ogóle oględziny policzyli 840PLN Wydaje mi się, że cena ok. ave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Stefan, poważnie weszło Ci tylko 3 lity do silnika :651: Mi weszło coś ok. 6,1 litra :!!: A w przekładnie to idzie oleuma: -skrzynia (zależnie od modelu): 3,5 lub 5,1 litra -przód: 1,3 -rozdzielcza: 2,3 -tył, dwa rodzaje mostów z LSD (H233 i C200) odpowiednio 2,8 lub 1,3 co daje od 8,4 do 11,5 litra :659: lub coś pośredniego w zależności co magazynier podwiózł Espancowi pod montaż. A co do haosu... Hmm... Spójrz na to inaczej. Przecież na początku był haos (wg pewnych źródeł). A teraz jeździmy Tyranami w drugiej odsłonie, że nie wspomnę o liftyngu. Czyli chłopaki mają przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Generalnie ta wskazówka powinna tak być, a przy porządnym bucie dochodzić do połowy i jej nie za bardzo przekraczać. Inaczej coś jest nie halo z chłodzeniem Raczej to powinno cieszyć a nie martwić, no chyba, że chcecie mieć na czerwonym polu Stefanopulus, lepiej sprawdź ile masz oleju na bagnecie, bo coś się mało wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Po kolei 74jarek: Też mi się 3 litry mało wydawało ale... to tylko cyfra na papierze, a rzeczony chaos mógł być tego przyczyną. Teoria ta jest piękna aczkolwiek nie wszędzie jej implementacja przynosi ten tego "plusy dodatnie" Co do ewentualnego przelania to po 40km na ciepło wyglądało że jest przelany niż niedolany tak więc zostawiłem go na równym do odstania i wystygnięcia na godzin 24 ale dziś sam od kilu miesięcy byłem w domku i nie dałem rady sprawdzić niah niah slayer17: Czyli wg. Ciebie wskazówka jak na obrazku jest ok? No to kolejny powód do świętowania! Na konkurencyjnym forum4x4.pl dostałem do myślenia bo goście stwierdzili, że motor niedogrzany. Powiem tak w terenie jakoś nie jeździłem przejechałem 400km średnio 100km/h potem teścik na prostej 160 Tytus poszedł i było jeszcze miejsce ale wskazówka cały czas w tym samym położeniu (jak wyżej) p.s rozumiem że Waszmościowie do rodzaju oleum nie mają zastrzeżeń? :kosci: ave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 74jarek Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 U mnie wskazówka stoi tak jak u Stefana (śledziłem wątek na forum4x4). Nawet jak ostro dostanie nie pójdzie do pionu. W zimie szybo ciepełko leciało z nawiewów, teraz idzie do lata więc nie będę dłubał. Wymieniłem tylko płyn chł., bo makarony mogli wlać rozmajony za bardzo (u nich inne temperatury bywają). Mam w planie początkiem czerwca przewieźć się do Frankfurtu, zobaczę jak sie auto sprawi w trasie <- -> ok. 2200km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Siemano, slayer17: nie wiem jakim cudem ale chyba mi przelali. Tytus postał 2 dni a na bagnecie grubo powyżej maxa! Mierzyłem kilka razy i jest powyżej tego "zawijsa" na bagnecie. Po za tym jak wyciągam bagnet to jest bardzo uciorany w oleju prawie do połowy no może 1/3 długości co chyba jest wystarczającym dowodem że przelali. Co robić? Można takim jeździć? cholera :< 74jarek: to nie zapomnij zdać tu relacji Rzeczywiście był przelany, a dokładniej, to stary olej nie został spuszczony i dolali nowego. Pięknie! Dopełniając całości nie zmienili mi też oleju w mostach. (Omijajcie szerokim łukiem ten zakład sieci q-service Kraków ul. Powstańców.) Na wszelki wypadek wszystkie płyny zostały spuszczone i zalane raz jeszcze u znajomego w warsztacie. Tym razem olej silnikowy to Elf 10W40, który polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Ściągnij strzykawką z rurką olej przez otwór na bagnet. Nie wiem jak w Terrano ,ale w innych samochodach są rózne konstrukcje - w VW nadmiar oleju jest spalany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 No jak mu nie kopci na niebiesko to nie spala Raczej ściągnąć wężykiem, albo bardziej hardcorowo - poluzować deko śrubę od spuszczania oleju - ale to wariant dla kogoś kto się lubi brudzić albo poparzyć Wężyk jest higieniczniejszy - bezpieczniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.