Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Olej przekładniowy


Gość kmich76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko do fachowcow, nigdzie nie moge sie doczytac jaki olej powinien iść do skrzynki biegów do Almerki 1,8 z 2002, zaraz mi ktos odpisze ze jest w instrukcji albo żebym poszukał bo juz o tym było, szukam i sorki ale nie moge sie dokopać, wybaczcie ale nie chce zarabac auta, instrukcja podaje jakis fabryczny lubrikant a np tabela ELFA podaje olej ale tylko do 1999roku, dalej nic nie ma, w firmie specjalizujacej sie sprzedaża olejow jakis programik podał tylko fabryczny olej , czy to prawda jest ze trza wydac majatek za literek oleju bez mozliwosci wybory czy nie prawda, ???

dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszesz jaką dysponujesz skrzynią biegów - manualną czy automatyczną.

Manual - produkt specjalny (ok. 3 litry)

Automat - dopuszczalny Dexron III (ok. 7 litrów) lub wersja skrzyni CVT - specjalny płyn CVT. Nigdy nie mieszać ATF (Dexron III z CVT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne to zwykły 75W90 (syntetyczny) jednak zabarwiony i uszlachetniony wg starej japońskiej tradycji, mówiącej że co masz oddać $$ w ASO to i tak oddasz :D

 

Najlepiej podjedź do ASO i jeśli pozwolą poczytaj co jest na opakowaniu. Może dojdziesz do specyfikacji - a wtedy podziel się wiedzą z innymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do skrzyni biegów Almery N16 przy silniku QG18DE, oprócz oryginalnego syntetycznego oleju Nissana ( 75W-80 ) serwisówka dopuszcza zamiennik w postaci :

- 3 litry oleju syntetycznego 75W-90 o klasyfikacji GL-4 ( bardzo ważne ). Bardzo dobry, ale jednocześnie bardzo drogi jest Castrol TAF-X.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze olej Castrola SAFIX 75w140, zalecany np do tylnego mostu w Jeepie , koszt literka 60 zł, ma specyfikacje GL6 ciekawe czy sie nadaje do skrzynki w ALMERCE ,a jaki koszt jest oleju oryginalnego w serwisie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze olej Castrola SAFIX 75w140, zalecany np do tylnego mostu w Jeepie , koszt literka 60 zł, ma specyfikacje GL6 ciekawe czy sie nadaje do skrzynki w ALMERCE

 

Absolutnie się nie nadaje z uwagi na specyfikację GL-6. Do skrzyń Almer N16 może być stosowany olej syntetyczny posiadający wyłącznie specyfikację GL-4 lub GL-4/GL-5. Użycie oleju o innej specyfikacji grozi uszkodzeniem lub zniszczeniem synchronizatorów.

W sklepie FeuVer-ta w Warszawie Castrol TAF-X - po 68 zł za litr.

To tyle pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
jest jeszcze olej Castrola SAFIX 75w140, zalecany np do tylnego mostu w Jeepie , koszt literka 60 zł, ma specyfikacje GL6 ciekawe czy sie nadaje do skrzynki w ALMERCE

 

Absolutnie się nie nadaje z uwagi na specyfikację GL-6. Do skrzyń Almer N16 może być stosowany olej syntetyczny posiadający wyłącznie specyfikację GL-4 lub GL-4/GL-5. Użycie oleju o innej specyfikacji grozi uszkodzeniem lub zniszczeniem synchronizatorów.

W sklepie FeuVer-ta w Warszawie Castrol TAF-X - po 68 zł za litr.

To tyle pozdrawiam :D

 

pozwolilem sobie odswiezyc temat ponieważ zasiegnałem opini expertow w dziedzinie olejow i olej posiadajacy klasyfikacje jakosciową GL5 spełnia norme oleju GL4 po prostu jest od niego lepszy i z powodzeniem moze byc wlany zamiast GL4, natomiast nie moze byc na odwrot tzn GL4 nie zastapi GL5, ,(pomijam klasyfikacje lepkościową bo ta musi byc zachowana ), ideałem jest aby pierwsza liczba była jak najniższa a druga jak najwyższa. pierwsza okresla parametry oleju zimnego natomiasta druga gorącego. dowiedziałem sie ze w salonie Nissana leja do tych skrzynek olej Shella 75w 90 GL5 i ten sam olej jest w butelkach opisanych jako oryginalny lubrykant Nissana czyli normalne naciaganie klienta!!!!

 

testuje olej CARLUBE 75w90 GL5, kosztuje 24 zł za litr, nalałem sobie go do Yarisa i mam wrazenie ze mi lepiej biegi wchodzą!!!, jezeli chodzi o castrol to jest zdecydowanie przereklamowany a z SAF-x miałem problemyw Jeepie bo po wymianie w tylnym moscie łożyska mi sie zaczeły obracać w obudowie, nie wiem czy to od oleju ale w kazdym razie musiałem wyskoczyc z 1000zł na naprawe i od tego czasu jestem nastawiony bokiem do castrola, gdzies czytałem ze ktos po wymianie na castrola miał szumy w skrzyni biegów wiec cos w tym moze byc.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proponuję przeczytać :

http://www.off-road.pl/index.php?option=co...37&Itemid=2

a szczególnie :

tabelę "Klasyfikacji jakościowej olejów przekładniowych wg API - Opis zastosowania" oraz zapisy :

"Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy przypisane są różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odporności na naciski międzyzębne posiadają około dwukrotnie większą ilość dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4." a także :

"Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5."

a także fragment sewisówki do Almery N16 po FL z 2004 roku: w sekcji MA na stronie 25 "Recommended fluids and lubricants" napisano "Manual transaxle gear oil"

Except for Europe : API GL-4, Viscosity SAE 75W-90

For Europe : Genuine Nissan gear oil, API GL-4, Viscosity SAE 75W-80 or exact eqivalent" ( w tłumaczeniu : albo dokładny, ścisły zamiennik )

A zatem jak z powyższego zapisu wynika producent samochodu nie przewiduje i nie akceptuje zastosowania do manualnej przekładni w Nissanie Almera N16 FL oleju o API GL-5.

A olej Castrola o którym wypowiadałem się pozytywnie i zdania po ponad 50kkm nie zmieniłem to TAF-X, a nie SAF-X.

Jako uzupełnienie powyższego proponuję przeczytać poniższy wątek, a zwłaszcza ostatni jego post :

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29254

To tyle. Każdy oczywiście może lać taki olej do silnika i do skrzyni biegów swojego samochodu na jaki ma ochotę. Odpowiedzialność za podjętą decyzję i ewentualne koszty naprawy silnika lub skrzyni będzie ponosił w końcu sam.

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jako uzupełnienie informacji mogę dodać, iż oryginalny syntetyczny Nissanowski olej przekładniowy o nazwie XZ ma klasyfikację jakościową GL-4+ ( dane z opakowania oleju ), szczegółowe parametry Castrola TAF-X 75W-90 są podane tutaj ( plik w pdf ) :

http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter...karty/taf_x.PDF

Oprócz powyższego są oczywiście również, mogące mieć zastosowanie w skrzyni Almery N16 syntetyczne oleje przekładniowe między innymi takich znanych firm jak : Shell, Valvoline, Mobil i wiele wiele innych.

Przykładowo :

Mobilube SHC LS 75W-90, który wg mojej skromnej wiedzy nie nadaje się do skrzyni N16:

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/P...HC_LS75W-90.asp

API GL-5 bo posiada w karcie produktu zapis : "Nie jest zalecany do aplikacji, wymagających środków smarnych spełniających wymagania klasyfikacji API GL-4"

oraz Mobilube 1 SHC 75W-90, spełniający wymagania producenta N16 :

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/P...e1SHC75W-90.asp

API GL-4/GL-5 posiadający w karcie produktu zapis :"Wysoko obciążone ręczne skrzynie biegów i mosty napędowe, do których wymagane jest stosowanie olejów spełniających wymagania klasy API GL-4, GL-5 i MT-1"

A czemu ASO poleca generalnie Shella zarówno do silnika jak i skrzyni biegów. Mają po prostu zawartą z nimi umowę partnerską na dostawy płynów eksploatacyjnych i starają się w pierwszej kolejności oferować klientom najdroższe wyroby Shella. Wcześniej polecali np Texaco.

To tyle w kwestii uzupełnienia.

Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To mineralny olej rekomendowany przez castrola do mojego samochodu (wyszukiwarka olejów ze strony tej firmy). Wymieniałem go kilka miesięcy temu, skrzynia odczuwalnie lepiej pracuje, podczas mrozu nie było problemów z włączaniem biegów na zimnym silniku. Ogólnie dobry ten EPX 80W90, cena na akceptowalnym poziomie. Czemu chcesz zamienić- castrol podaje , że można lać też do N16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do N16 producent każe lać GL-4.Zalanie GL-5 może skończyć się poważnymi problemami(korozja niektórych metali kolorowych-synchronizatory).Bylo już na ten temat na forum. A tu cytat z CASTROLA EPX 80W-90"Należy przestrzegać zaleceń producenta przekładni i w związku z tym nie stosować w skrzyniach biegów, dla których wymagane jest GL-4."Taki lal Nissan:

Nissan MT-XZ GEAR OIL SAE 75W-85, API GL-4+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mnie koledzy dlaczego wylaliście oliwę ze skrzyni ?? i ile macie nakręcone na zegarach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem profilaktycznie po 100tys. (kupno auta) i potem jeszcze raz po 30tys. (zdaniem fachowca widać było opiłki metalu w oleju) na pewno nie zaszkodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze... przecież sam widziałeś w jakim stanie był olej po 100tys (kolor jak z silnika) i po następnych 30stu tys. :P W związku z opiłkami otrzymałeś zalecenie wolniejszej zmiany biegów, tak, aby synchronizatorów nie "palić", gdyż były to prawdopodobnie mikro opiłki z synchronizatorów - poniekąd efekt ich pracy.

zgadza się? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...