Guest Bruneros Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 nie dzialal mi jeden podnosnik szyby elektrycznej (przod pasazer). jako ze coraz cieplej postanowilem cos z tym fantem zrobic :-) 1) rozebaralem silnik podnosnika ktory mialem i okazalo sie ze dostala sie tam wilgoc, ktora to wraz ze smarami i pylem ze szczotek zatarla caly silnik, tak ze jego wyczyszczenie nic nie dawalo. w zwiazku z tym pozostalo zakupic caly podnośnik / silniczek. całe podnośniki dosyć drogie bo krzyczą za nie kolo 150 zł. 2) na allegro znalazlem goscia ktory mial czesci z demontazu. za 50 zl sprzedal mi cały podnośnik ale z zerwana linka. pozostalo tylk przelozyc linke lub mechanizm podnosnika z silnikiem i gotowe.... proste toto nie bylo. i bylo pare drobnych problemow...szczegolnym problemem okazalo sie powtorne naciagniecie stalowej linki. ale koniec koncow przy drobnej improwizacji sie udalo sie i smiga. Ad. powtornego naciagania linki mala wskazowka ! przy "mechanizmie windy" przy czesci ktora oslonieta jest pianka jest taki plastik przez ktory przelazi linka - po zalozeniu linki na szpulke to nim nalezy dokonac naciągnięcia i regulacji naciągu.... dosyc pozno to odkrylem, a bez tego zadanie naciągnięcia linki jest chyba awykonalne :-) gdyby ktoś coś próbowal rzeźbić samodzielnie przy podnośnikach szyb i miał jakieś pytania na tyle ile moge postaram się pomóc :-) Pozdrawiam MK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Whispers Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 A może by Kolega zamieścil jakieś fotki z opisem. Był bym wdzięczny bo nie moge sie dobrać do poszycia dzwi a mechanizm też jakos topornie chodzi i chciał bym luknac dlaczego. Nastepny materiał do zrób to sam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bruneros Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 no juz wszystko zamkniete, a i cyfrowki nie bylo pod lapa... sprawa genralnie jest prosta: zdjąć boczna tapicerke - wykrecic wszytskie sruby, te widoczne maja nalozone lebki maskujace, w podlokietniku wydlubac plastik ktory wlozony jest w dziure od opcjonlanego guzika podnosnika szyby, wykrecic srube, od strony zamka "poszycie" bedzie jeszcze przytwierdzone plastikowymi zatrzaskami - odczepic je na sile lub podwazajac czyms, wyjac i ciagnąc do góry zdjąć :-) sam silnik to 3 zakretki do odkrecenia, 4 sruby (2 gora 2 dol ) to mocowanie metalowej blelki po której porusza sie winda z szybą. szybe warto sobie ustawic w takiej pozycji by miec dostep do wykrecenia srub mocujacych szybe do "windy". odkręcamy szybe, wyciągamy ją, wyciągamy siłownik i tyle :-) najwięcej sie dowiesz sam majstrując :-> MK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wilku Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Mam podobny problem, przy opuszczaniu tej szyby (przód, pasażer) jest w miarę ok, chociaż przy 1/3 wysokości ma drobne problemy. Szybę podnosi mi mniej więcej do połowy i dalej trzeba mu pomagać, raz przy słupku, raz przy lusterku, a na koniec przy słupku. Nie wchodzi równo do góry. Jutro mam zamiar się do tego dobrać, proszę o podpowiedź co w tej sytuacji powinno mnie interesować, silnik czy prowadnice...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Jutro mam zamiar się do tego dobrać, proszę o podpowiedź co w tej sytuacji powinno mnie interesować, silnik czy prowadnice...? Myślę, że problem tkwi w wyregulowaniu prowadnicy, choć silniczek ma już swoje lata i może byc już słaby.Najpierw wyregulowałbym na Twoim miejscu prowadnice. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anty3 Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Witam . Miałem podobny problem z szybą od strony pasażera . Tak jak pisze ci DżoDżo powinieneś wyregulować prowadnice i posmarować jakimś wynalazkiem lecz pytaj o taki który nie ziszczy ci uszczeleg gumowych i prowadnic. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wilku Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 Zrobione... Śmiga jak trza... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gibi Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Własnie przed chwilą skończyłem pracę z naprawą podnośnika szyby kierowcy, wniosek jeden nie jest to łatwa rzecz szczególnie gdy szyba nie porusza się wcale i jest uniesiona na maxa-problem z jej odkręceniem. Przyczyna usterki-zawieszona szczotka. Mam dobrą radę aby nie uruchamiać podnośnika gdy jest on wymontowany gdyz nie ma ogranicznika u góry i po prostu wyleci, a wtedy to praktycznie sprawa opiera się o zakup drugiego mechanizmu,gdyż pęka łyzwa prowadząca na szynie i linka w kołowrotku zawija się w druga stronę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest grossb Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Witam, ja sie podlacze z pytniem, skoro juz rozbieraliscie drzwi: podczas podnoszenia i opuszczania szyby cos jeczy i trzeszczy - jaby metal tarł o metal. napsikalem tam wd40 gdzie sie dalo, ale nic to nie zmienilo. Poradzcie - co to moze obcierac i gdzie dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gibi Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 W moich prowadnicach zebrał sie ogrom piachu, kmayszków i przeróżnosci, samo spsikanie nic nie pomogło, prowadnice czysciłem: pałeczkami do uszu, gąbką, nawinieta szmatką na patyk(taki grzybek) troche pomogło, nastepnie wąż i ciśnienie 6 at. wtedy dopiero pomogło, ale oczywiście dopiero po ponownym przesmarowaniu. Samo samrowanie na nic się zda jesli masz niewłaściwie ustawione prowadnice-musza byc ułożóne równolegle do ruchu posuwistego szyby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KURCZAK Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 W jaki sposób reguluje sie te prowadnice :?: :?: Sa tam jakieś śruby regulujace/ ustawiajace te prowadnice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mas444 Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Hello Wczoraj skończyłem naprawę podnośnika tylnej szyby w mojej W10 Tam nie ma linki, ani prowadnic. Szyba od dołu jest zamocowana na kawałku blachy, a ten z kolei do ramienia na zębatce. Wszystko było zatarte. Jeśli ktoś chciałby poznać szczegóły mogę sklecić manuala i wrzucić do działu Zrób To Sam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.