Guest kibs Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Cześć, poratujcie bo mam kolejny problem. Sprawdziłem podpinając się do komputera błędy (instrukcja na "zrób to sam") i wyskakuje mi błąd sygnału zapłonu - nr 21. O dziwo komuter czyta sonde a myślałem że to włassnie ona siadła. Auto pali jak szalone, jest na gaz i nie wiem co mam z tym zrobić. Skąd taki błąd w komputerze? auto pali na dotyk, zapłon miałem regulowany katalogowo...jak macie jakieś domysły podeślijcie..powiem Wam że w Ziweelonej Górze trudno o dobrego elektryka.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Stawiam 0,5 Sobieskiego, że przyczyną twojego błędu jest instalacja gazowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kibs Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Z chęcią postawię tego Sobieskiego jak rozjaśnisz mi nieco sprawę..bo nie wiem czy akurat od tego błędu auto ma prawo palić 18l. gazu/100km. z benżyną też jest ciężko - 15l./100km. Czy to jest sprawa jakiegos czujnika który można wymienić? skąd idzie dokładnie ten sygnał?byłem u gazowników, sprawdzili i powiedzieli że instalacja jest dobrze podpięta.ale mam instalkę bez komputera, nie na monowtrysk tylko na gażnik,,może tu lezy pies pogrzebany.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Co do tego czy masz dobrze dobraną instalacje to nie odpowiem, ale napiszęcoś z doświadczenia. JAkiś czas temu miałem przypadek w samochodzie Rover. Po 3 tygodniach od założenia instalacji gazowej samochód zaczął dużo palić około 20litrów /100km. (1.6 16V). Drugim objawem było, że podczas dłuższej jazdy zapalała się kontrolka :Check Engine". Komputer pokazywał, że uszkodzony jest "czujnik prędkości jazdy". A więc zabrałem się za szukanie tego czujnika. Straciłem połowę dnia i go nmie znalażłem. Czyli ten samochód wcale nie był wyposażony w taki czujnik. Klient troszkę mi nie ufał i pojechał do innego mechanika, który akurat na codzień użytkuje taki samochód. Powiedział mu od razu, że takiego czujnika ten model nie posiada. Potem samochód zaczął gasnąc na gazie co okazało się na końcu, że błąd jaki występował z czujnikiem był wywoływany przez istalacje gazową. Chłopaki od gazu ustarke usunęłi kontrolka przestała się świecić i spalanie wróciło do normy. Miałem jeszcze kilka różnych przypadków w których winna była intalacja gazowa dlatego też ogólnie nie jestem za tym sposobem zasilania samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kibs Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Dzięki, pomęczę trochę chłopaków od gazu..niech jeszcze raz wszystko obejrzą..a na gazie wogóle kupiłem..miało być taniej a jak na razie to tylko z tym kłopoty..na jałowym niestety obroty nie zachwycają, nie chodzi równomiernie i wogóle obroty na gazie są znacznie niższe niż na benzynie..spadają na ciepłym silniku do 650 po czym wracają na 850..na benzynie sa z kolei za wysokie 900/ 1000 ale za to ładniej chodzi.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Też mam ten błąd ale zachowuje się normalnie i pali normalnie. Też z gazem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tbaks83 Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Czy ktoś mi może powiedzieć co jest przyczyną tego błędu? Auta nie mam zagazowanego, po diagnostyce drutem wyskoczylo mi 21 i nie wiem za bardzo dlaczego?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.