Gość laser Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 witam. mam nissana sunny b12 silnik 1,6 12v, 1990 r. mam problem z układem chłodzenia, mianowicie pojawia sie ciśnienie w układzie i nie mam pojecia dlaczego tak se dzieje. jakiś czas temu rozwaliło mi chłodnicę (stara jakaś kiepska była na zgrzewie puściło) - kupiłem drugą, zmontowałem, sprawdzając "przelot" w układzie przez silnik napotkałem opór, jakby był zapchany - odkamieniłem, choć nie było zbyt wiele tego, woda ledwo czerwona, pomyślałem że to może termostat, wymieniłem na nowy - bez zmian układ jakby zapchany, wywaliłem termostat - przelot przez silnik bez problemu. zmontowałem wszystko na cacy zalałem wodą i jazda. po wskaźniku temperatury zauważyłem że jest coś nietak, zaglądam pod maskę okazało się że układ jest napompowany jakby jakaś sprężarka dawała powietrze w układ, zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy pełniusieńki. nie wiem co jest. w oleju wody niema, moc silnika bez zarzutu, z pracą czasem trochę gorzej, czasem gaśnie, czasem kiepsko pali ale przypuszczam że to ze względu na temperaturę. woda się gotuje. ale ciśnienie nie pojawia sie z powodu wrzenia wody, ponieważ nawet kiedy jest zimny wystarczy przekręcić kilka sekund rozrusznikiem i ciśnienie w układzie takie jakby razem z rozrusznikiem jakaś sprężarka pompowała powietrze w układ. czy ktoś wie o co chodzi? będę wdzięczny za wskazówki gdzie szukać przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marecki_1966 Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 A może padła uszczelka pod głowicą i wali kompresja do chłodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 nawet kiedy jest zimny wystarczy przekręcić kilka sekund rozrusznikiem i ciśnienie w układzie takie jakby razem z rozrusznikiem jakaś sprężarka pompowała powietrze w układ. czy ktoś wie o co chodzi? No niestety, złe wieści. Jeśli nawet już przy kręceniu rozrusznikiem pojawia się ciśnienie w układzie to na sto procent jest przebicie między przestrzenią komory spalania i układem chłodzenia - najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą albo, oby nie, pęknięcie gdzieś w głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.