Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

pasek rozrządu


Guest wmiczug

Recommended Posts

Guest wmiczug

czy zbyt mocne naciągnięcie paska rozrządu może spowodować jakieś uszkodzenia silnika?

pytam ponieważ wymieniając pasek zbyt mocno go naciągłem i teraz (chociaż już go poluzowałem) po nagrzaniu silnika z głowicy wydobywają się jakieś dziwne odgłosy i nie wiem za bardzo co się dzieje

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Włodek-56

Witam serdecznie. Też jestem nowy.

Ujeżdżam Sunny 2.0D niedawno też miałem problemy z głowicą ale nieco inne. Podczas oględzin głowicy przez dobrego mechanika stwierdził on między innymi że pasek rozrządu był zbyt mocno naciągnięty co spowodowało rysy na dolnej połowie pierwszego łożyska wałka. Dolna połowa łozyska wykonana jest w materiale głowicy a z góry przykręcona jest górna pokrywa łożyska " mostek ". Na wewnętrznym obwodzie łożyska wykonany jest rowek , którym rozprowadzany jest olej. W dolnej połowie jest nawiercony kanał , którym olej pod ciśnieniem dociera do rowka. Mechanik stwierdził że jeśli pasek jest zbyt mocno naciągnięty to wałek dociskany jest zbyt mocno do dolnej połowy łozyska przez co olej nie jest rozprowadzany prawidłowo i wałek wyciera dolną połówkę. W skrajnych przypadkach następuje tak silne rozgrzanie trących się elementów że może dojść do zatkania kanału olejowego przez " rozmazany " metal. Wałek powinien mieć odpowiedni luz w łożyskach lecz gdy ten luz jest zbyt duży to wałek stuka. Spróbuj starej sprawdzonej metody osłuchiwania silnika przy użyciu stetoskopu lub 30 cm kijka z twardego drewna. Przy pomocy tych narzędzi można precyzyjnie zlokalizować miejsce tarcia lub stukania oczywiście przy pracującym silniku. Nie wiem czy rozkalibrowane łożyska wałka można regenerować . Wiem natomiast że są one wykonywane jednocześnie w głowicy i w mostkach i dlatego mostków nie można zamieniać. Można sprawdzić luzy wałka w prosty sposób. Poluzuj pasek, chwyć za koło pasowe wałka i sprawdź czy stuka wykonując nim pionowe ruchy.

 

Mam nadzieję że Cię nie przeraziłem. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Guest wmiczug

dzięki za podpowiedż

ale u mnie okazało sięże zbyt mocno naciągnięty był pasek napędu pompy wtryskowej , poluzowałem go i jest wszystko OK

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest heineken72

a ja sie szukuje do wymiany paska (2.0D)

ale zaglądałem pod pokrywę i jest on podejżanie lużny

daje sie lekko wginać po 1cm w jedną i wdrugą stronę

 

wystraszyłem sie troszkę ze może przeskoczyć na zębach

 

 

ps. mocnego napięcia paska

kumplowi wymienili w oplu i po dwóch tygodniach pękł

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...