Guest wmiczug Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 czy zbyt mocne naciągnięcie paska rozrządu może spowodować jakieś uszkodzenia silnika? pytam ponieważ wymieniając pasek zbyt mocno go naciągłem i teraz (chociaż już go poluzowałem) po nagrzaniu silnika z głowicy wydobywają się jakieś dziwne odgłosy i nie wiem za bardzo co się dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Włodek-56 Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Witam serdecznie. Też jestem nowy. Ujeżdżam Sunny 2.0D niedawno też miałem problemy z głowicą ale nieco inne. Podczas oględzin głowicy przez dobrego mechanika stwierdził on między innymi że pasek rozrządu był zbyt mocno naciągnięty co spowodowało rysy na dolnej połowie pierwszego łożyska wałka. Dolna połowa łozyska wykonana jest w materiale głowicy a z góry przykręcona jest górna pokrywa łożyska " mostek ". Na wewnętrznym obwodzie łożyska wykonany jest rowek , którym rozprowadzany jest olej. W dolnej połowie jest nawiercony kanał , którym olej pod ciśnieniem dociera do rowka. Mechanik stwierdził że jeśli pasek jest zbyt mocno naciągnięty to wałek dociskany jest zbyt mocno do dolnej połowy łozyska przez co olej nie jest rozprowadzany prawidłowo i wałek wyciera dolną połówkę. W skrajnych przypadkach następuje tak silne rozgrzanie trących się elementów że może dojść do zatkania kanału olejowego przez " rozmazany " metal. Wałek powinien mieć odpowiedni luz w łożyskach lecz gdy ten luz jest zbyt duży to wałek stuka. Spróbuj starej sprawdzonej metody osłuchiwania silnika przy użyciu stetoskopu lub 30 cm kijka z twardego drewna. Przy pomocy tych narzędzi można precyzyjnie zlokalizować miejsce tarcia lub stukania oczywiście przy pracującym silniku. Nie wiem czy rozkalibrowane łożyska wałka można regenerować . Wiem natomiast że są one wykonywane jednocześnie w głowicy i w mostkach i dlatego mostków nie można zamieniać. Można sprawdzić luzy wałka w prosty sposób. Poluzuj pasek, chwyć za koło pasowe wałka i sprawdź czy stuka wykonując nim pionowe ruchy. Mam nadzieję że Cię nie przeraziłem. Powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wmiczug Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 dzięki za podpowiedż ale u mnie okazało sięże zbyt mocno naciągnięty był pasek napędu pompy wtryskowej , poluzowałem go i jest wszystko OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 a ja sie szukuje do wymiany paska (2.0D) ale zaglądałem pod pokrywę i jest on podejżanie lużny daje sie lekko wginać po 1cm w jedną i wdrugą stronę wystraszyłem sie troszkę ze może przeskoczyć na zębach ps. mocnego napięcia paska kumplowi wymienili w oplu i po dwóch tygodniach pękł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.