Gość Witek Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Witam znalazłem na necie taki zamiennik http://www.nokaut.pl/oferta/uniwersalne-so...ssan-micra.html pytanko czy taki zamiennik będzie hasał pod maską mojej micrusi nie powodując żadnych błędów i czy mam wymieniać obie sondy (Mam 2 przed katem i za) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ronin00 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Witam!Niedawno przerabiałem temat lambdy..... Gazownik podczas rutynowej kontroli stwierdził,że moja sonda jest w stanie agonii ,na moje pytanie: zamiennik czy używka,stwierdził że uniwersalne niedlugo wytrzymują i lepsza będzie uzywka( z jak najmniejszym przebiegiem oczywiście) Tak że ja bym osobiście szukał używki na allegro Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Witek za jakieś max 300zł powinieneś wyrwać dedykowaną albo nową oryginalną a nie uniwersalną. Znajomy kupił uniwersalną i nie bardzo to chciało działać. Wymień tylko jedną. Tą w kolektorze. A tak wogóle to co skłania Cię do jej wymiany? Jakie występują u Ciebie objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 A tak wogóle to co skłania Cię do jej wymiany? Jakie występują u Ciebie objawy? Po pierwsze brak mocy i to wyczuwalnie mam 2 micry swoja 2001 i rodziców 97 obie 1.0 ale kurcze tamta choć bierze lekko olej to ma lepszego depa niż moja Po drugie lampka check engine się pali i pokazuje błąd za ubogiej mieszanki pisałem o tym już na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Witek a podpinałeś ją pod kompa żeby sprawdzić błędy? Jeżeli nie to najpierw to zrób, a dopiero później kupuj jakieś części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 a podpinałeś ją pod kompa żeby sprawdzić błędy?Jeżeli nie to najpierw to zrób, a dopiero później kupuj jakieś części. Podpiąłem i wyszedł błąd za uboga mieszanka jest ostatnio głośno o tym na forum ale nikt nie ma ostatecznego rozwiązania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 A próbowałeś podstawę, czyli wymianę filtra paliwa i powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 A próbowałeś podstawę, czyli wymianę filtra paliwa i powietrza? Oba filtry są już wymienione olej też niedawno był zmieniany a także świece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Mam podobny problem nie wiem czy została zastosowana zła sonda bo kontrola nadal się świeci założyłem tema tu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...a339b177#520043 ale został odrazu zamknięty że niby mam z wyszukiwarki skorzystać ale nie moge znalść odpowiedzi czy to napewno winna sondy, że wywala błąd zbyt małe napięcie na sondzie i czy są 2 sondy za katalizatorem nic nie mogłem znaleść tylko przy kolektorze i przed katalizatorem jest jakiś czujnik, a za gdzie?, a może poprostu ta włoska sonda się nie nadaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scichy Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Witam, też jak już wcześniej pisałem mam ten sam problem z kontrolką "check engine", ciągle się pali - zapala (lepsza benzyna nie pomaga), mam błąd zybt ubogiej mieszanki. Mam pytanko, czy ktoś z takim problemem wymieniał sondę lambda (tą pierwszą w kolektorze wydechowym) na nową oryginalną. Bo jak widzę niektórzy wymieniali na jakieś zamienniki i to nie pomaga, ale może oryginalna by rozwiązała problem, na razie nikt o tym nie pisał czy wymienił na oryginalną i jaki był efekt. Może ktoś ma taką wiedzę, wiem że oryginał kosztuje ok. 300zł i zanim zdecydowałbym się wydać taką kwotę może ktoś podpowie, czy warto, czy w tym leży problem z tą kontrolką. Proszę o wieści [ Dodano: Pon 23 Cze, 2008 07:22 ] Do Witek, napisz, czy wymienieś tą sondę (jeśli tak to na jaką) i jaki był rezultat, czy kontrolka zgasła i czy moc auta wróciła do "normalnej". Jak wyczytałem gdzieś własnie zbyt uboga mieszanka powoduje, że silnik traci moc, może to wlaśnie sonda jest tego przyczyną, alemyslę, że warto jeśli już próbować wymieniac to na oryginalną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 napisz, czy wymienieś tą sondę (jeśli tak to na jaką) i jaki był rezultat, czy kontrolka zgasła i czy moc auta wróciła do "normalnej". Jak wyczytałem gdzieś własnie zbyt uboga mieszanka powoduje, że silnik traci moc, może to wlaśnie sonda jest tego przyczyną, alemyslę, że warto jeśli już próbować wymieniac to na oryginalną Cześć nie wymieniałem brak kasy a zamiennika nie chce kupować jeszcze nic ale przeprowadziłem mały experyment odłączyłem przepływomierz i przejechałem jakieś 10 km lampka się zapaliła później zapiąłem go znowu i przejechałem 300 km bez żadnego problemu na zwykłej 95 nie wiem o co z tym chodzi ale być może to ta przepływka coś psuje autko żwawiej reagowało na gaz bez przepływomierza mam na liczniku ok 185 tys a gdzieś wyczytałem że sądy 4 przewodowe czyli takie jak w nissanie są dość trwałe powinny wytrzymać jakieś 150 tys jak zabiorę się za naprawę to będę pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZonkaMafiosa Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 do micry pasuje sonda z forda fiesty 1.1 wypróbowałam i jezdze;) tez maja 4 kable, taki sam gwint , wtyczka sie troche rózni ale to żadna filozofia przerobic i przepiac kable.... i kontrolka check engine wkoncu zgasła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zablok_18 Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Mój problem wyglada nastepująco Jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Micry K11 z 2001 roku 1.4 benzyna. Do tej pory z autem nie miałem żadnych problemów. Problem pojawił się jak zatankowałem na stacji Orlen pełny bak paliwa benzyny bezołowiowej 95 i wracając z pracy zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Mimo to, że zapaliła się kontrolka samochód pracował normalnie, posiada te same osiągi, tę samą kulturę pracy silnika, to samo spalanie. Gdy pojechałem do mechanika po podłączeniu pod komputer, wyskoczył błąd "PO171 Paliwa System-CHUDY/BK1",mechanik stwierdził jednoznacznie ze zła jakość paliwa...,przy okazji sprawdził działanie sondy lambda i katalizatora, komputer nie zanotował żadnych nieprawidłowości, wszystko działa OK. Niestety po przejechaniu jakiś 100 km na tym samym paliwie kontrolka ponownie się zapaliła. Ponownie pojechałem do tego samego mechanika i wyskoczył dokładnie ten sam błąd....Błąd został usunięty, ale w baku znajdowało się paliwo zatankowane na BP 98 ultimate(więc śladu już nie było po starym paliwie) i niestety po przejechaniu 70 km ten sam problem, ponowne zapalenie się kontrolki Check Engine. Chciałem zaznaczyć ze kontrolka ta po zapaleniu się na desce rozdzielczej już nie gaśnie cały czas świeci. Auto ma przejechane 127 000 a filtr paliwa(zamiennik) i świece(Bosch, takie jak zaleca producent) wymieniałem przy przebiegu 107 000.Poźniej pojechałem do ASO w Kaliszu i tam stwierdzono jednoznacznie Sonda Lambda 1,koszt brutto to 750 zł + 150 zł montaż:(zrezygnowałem z niej i zamonotwałem zamiennik firmy Bosch o numerze seryjnym takim samym jaki podal mi Nissan za 400 zł, niestety po przejechaniu ok. 70 km znowu kontrolka sie zapaliła:(i ten sam błąd.Pojechałem do Nissana i zamówiłem oryginał i zapłaciłem 900 zł!!!!i wyobrażcie sobie ze na oryginale mi sie tez kontrolka zapalila!!!!i znowu ten sam blad!!!to jest jakas masakra. Co zauważył Nissan ze mam pękniety kolektor wylotowy i on moze tez byc powodem ciagle wyskakujacego bledu. W przyszly poniedzialek bede robil kolektor i powiem Wam czy problem zostal zazegnany. Kto wie czy by mi sonda Boscha nie smiigala a problem moze tylko tkwil w peknietym kolektorze. Czas pokaze i na pewno sie odezwie;)jak cos to moge komus sonde Boscha odsprzedac,prawie nowka z 2 letnia gwarancja:D Pozdrawiam zablok_18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Witam. Podepnę się pod temat. Byłem dziś u mechanika i podłączyłem sobie mojego Micruska pod kompa (chciałem sprawdzić czy wszystko z nią ok). No i muszę powiedzieć, żę jestem bardzo zadowolny. Nie mam żadnych błędów, obroty biegu jałowego pomiędzy 670-700. Także jest bardzo dobrze, z jednym małym wyjątkiem. A mianowicie, mam za bogatą mieszankę (dla odmiany). Przynajmniej tak wskazuje na to sonda lambda. Widziałem, że jej napięcie wacha się od około zera, do 0,8V. Tak mi powiedział mechanik. Powiedzcie mi, czy gościu ma rację, czy chce mnie naciągnąć na kasę? Powiedział mi jeszcze, że ta sonda jest z jakimś podgrzewaczem. Znalazłem na allegro coś takiego http://www.allegro.pl/item392769778_sonda_...wana_tanio.html Czy do silnika 1.0 i 1.3 są te same sondy? Doradźcie mi coś? Bo chciałbym w miarę szybko rozwiązać ten problem. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Latarnik Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Witam wartość prawidłowa napięcia dla sondy powinna się wahać od 0,3 do 0,6V jeżeli sonda podaje inaczej to niestety trzeba ją wymienić a mechanik miał racje są wersje z podgrzewaniem te 3 albo 4 przewodowe w starszych samochodach nie stosowali podgrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zablok_18 Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Ja jak cos to bede mial na opchniecie sonde Boscha z 4 kablami ktora pasuje do Micry z silnikiem o pojemnosci 1348 cm,jak cos to mozesz dowiedziec sie czy tez ta sonda bedzie pasowac do twojej Micry,podam Ci numer seryjny tej sondy:226901F700. Z tym ze dopiero ja bede mogl odsprzedac za okolo miesiac bo nie ma mnie w tej chwili na bazie...pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Dzięki Latarnik za informację. Chyba będę musiał zacząć przymierzać się do kupna :/ . Najchętniej to chciałbym kupić nową dedytowaną do K11, ale kurde to dużo kosztuje. Jeszcze jedno pytanko mam, żeby ostatecznie rozwiać wątpliwości. Te dedykowane sondy to są firmy Bosch, czy jakiejś innej? I czy po wymianie sondy musze resetować kompa? zablok_18 ja mam sondę 3 przewodową, więc ta Twoja raczej nie będzie pasować, ale dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zablok_18 Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 To widocznie masz strasza Micre skoro masz 3 przewodowa....dedykowana sonda znajduje sie w ASO Nissana,ja za swoja zaplacilem 750 zł + 150 za montaz i wykasowanie bledu. Full kasy a co najgorsze dalej swieci mi kontrolka:(Sonda firmy Bosch moze byc do Mircy ale to juz jest zamiennik a nie oryginał. Po zamontowaniu sondy musialbys wykasowac ten blad. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 750 zł + 150 za montaz i wykasowanie bledu. Toż to MAJĄTEK jest!! Ja raczej będę szukał używanej oryginalnej.Po zamontowaniu sondy musialbys wykasowac ten blad.Tylko, że u mnie nie ma żadnego błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 - a czy ktoś próbował sonde NGK podobno to dobre zamieniki no i japońskie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Rozmawiałem z człowiekiem, który chcę sprzedać tą sondę http://www.allegro.pl/item392769778_sonda_...wana_tanio.html i powiedział mi że ma "przebieg" około 120kkm. Tylko, że jest z silnika 1.0. Czy do mojego 1.3 będzie pasować? Orientuję się ktoś może il srednio kilometrów wytrzymuje sonda lambda? Nie ukrywam, że chętnie bym ją kupił, bo jest to oryginalna Nissanowska. Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zablok_18 Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 U mnie sonda wytrzymała 125 tys km,tak wiec jesli ta zdemonotwana sonda ma 120 tys km to mysle ze za dlugo nie pochodzi chyba ze jest to wyjatkowo wytrzymaly egzemplarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scichy Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 do zablok_18 witam, podepne sie do tematu. Mam takie samo auto jak TY zablok tj. k11 z 2001r. 1,4 i kontrolka check zapaliła mi się przy 42tys. przebiegu. Bład w serwisie zdiagnozowali jako P0171 - tj. za uboga mieszanka i stwierdzili, że przyczyną jest sonda lambda w kolektorze. Kupiłem tak jak Ty sonde BOscha o identycznym numerze z tym którą miałem w aucie ( w serwisie była za droga 750zł) założyłem i po 70km kontrolka znowu się zapaliła. Kosztowało mnie to w sumie ponad 500 zł i okazuje się że to nie sonda, serwis postawił złą daignozę. Nie wiem co teraz robić bo żadnych innych usterek nie stwierdzili, a kontrolka pali się cały czas. Totalny pad, nic nie pomaga. Ciekaw jestem czy u Ciebie to bedzie ten kolektor pęnięty, napisz jak to sie zakończyło. Może ktoś w końcu zidentyfikuje przyczynę palenia się tej kontrolki bo ja już nie mam siły z tym walczyć, nawet autoryzowany serwis nie wie co jest tego przyczyną??? i co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_the Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Jak ktoś zna dobrze język angielski to może by poszukał rozwiązania tego problemu na jakimś forum zachodnim bo u nas jednak mało jeździ tych aut i serwis też jest cienki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zablok_18 Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Witam, juz pisze jak rozstrzygnal mi sie problem. Wcale to nie byl pekniety kolektor wylotowy tylko padl mi przepływomierz powietrza!!!wogole w serwisie w Kaliszu narobilem dymu bo pajace mi zle zdiagnozowali auto bo to jednak nie byla sonda tylko ten przeplywomierz. Naszczescie taniej sprzedali mi przeplywomierz za 420 zł a za robocizne 0 zł. Napisz mi czy Ty w koncu doszedles co w Twojej Micrze?sluchaj a czy czujesz ze troszke ma gorsze osiagi?bo moj Micrus jest o niebo teraz zrywniejszy chociaz przed wymiana czesci nie czułem utraty mocy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.