Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Wspomaganie


Gość pawel_grhw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dżodżo

Najprawdopodobniej zatarl sie krzyzak, ktory jest zaraz nad maglownica i laczy kolumne kierownicy z maglownica.U mnie tak bylo.Popsiukalem WD40, ale nie radze tak robic, gdyz owy preparat wyzarl mi simering na maglownicy i zaczela mi ciec.Polecam polanie tego krzyzaka jakims smarem rzadkim, a najlepiej wyciagniecie, wyczyszczenie i przesmarowanie go, a jesli to nie pomoze to wymiana na nowy.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie wspomaganie ............ piszczy :) Zwłaszcza, jak sie zakreci kierownica do oporu.....pewnie jakis pasek,ale ponoc wszystko jest dociągnięte do konca.

Dodaje,ze przy mrozach, po odpaleniu samochodu, gdy sobie troszke postal, kierownica bardzo ciezko chodzila. Puszczalo wprawdzie po krotkiej chwili,jak silnik troche popracowal...

Jak wyeliminowac to piszczenie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie piszczal pasek jak wzialem do oporu kierownice, ale wymiana paska i naciagniecie pomoglo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U MNIE TEZ PISZCZY JAK DAM DO OPORU, ZWLASZCZA W PRAWO, ALE PODOBNO NIE MA SIE CO TYM PRZEJMOWAC. PODOBNO WAZNE ABY NA BIEZACO UZUPELNIAC PLYN DO UKLADU WSPOMAGANIA, BO JAK SIE ZAPOWIETRZY TO BEDZIE ZLE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, ja mam pytanko mianowicie u mnie rozwniez piszczy wspomaganie jak przekrece kierownice do oporu, aczkolwiek raz ta kierownica chodzi ciezej raz lzej... mechanik powiedzial ze jest to wina pompy wspomagania ktora jest juz do wymiany, ale ocenil to na "sluch" wiec moze sie mylil.. sprawdzalem poziom plynu w zbiorniczku i jest w sam raz, ale co dziwne kiedy krece kierownica w prawo, lewo to plyn w zbiorniczku nie opada. Ja podejzewam ze uklad jest zapowietrzony i teraz moje pytanie jest jak odpowietrzyc taki uklad? czy jest na to jakas mozliwosc? Czy lepiej spuscic plyn zalac nowym i wtedy sie samo odpowietrzy ? Czy to moze faktycznie pompa..

 

dzieki za odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszczy jak masz kierownicę do oporu to podciąg pasek.Powinno przestać piszczeć,a wtedy sprawdz jak sie kreci kierownica,może być lżej.Co do diagnozy mechanika to byłbym troszkę na dystans bo to nie od razu musi byc pompa.Jesli zawsze pracowała w oleju tzn.nigdy go nie brakło to z reguły sie nie zużywa i jest dożywotnia.Co do zapowietrzenia to raczej nie bo jesli masz płyn w zbiorniczku to jest ok,bo taki układ po zalaniu odpowietrzy się sam tzn pobierze płyn ze zbiorniczka.Wg mnie zacznij od paska a potem dop szukaj dalej.Aha sprawdz sobie gumy na maglownicy te od drązków co dochodzą.MUSZĄ BYC SZCZELNE!!Tzn nie popekane bo to podstawa długiej żywotności przekładni.

Pozdr. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sluchajcie glupich mechanikow ktorzy chca tylko na was zarobic.Skrecajac kierownica do oporu pompa wspomagania zawsze bedzie slyszalna poniewaz wtedy ma najwieksza wydajnosc. Dla oszczedzenia pompy nigdy nie trzymajcie kierownicy dooporu tylko pusccie ja leciutko i ona odbije jakies pare centymetrow i juz. Nigdy nie trzymajcie do oporu.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie tyle ma wtedy największą wydajność (bo wydajność ma stałą), co pracuje pod maksymalnym obciążeniem, tzn. przy ciśnieniu maksymalnym, ustalonym zaworem bezpieczeństwa. By unikać takiej sytuacji, wystarczy stosować się do zalecenia Dżodżo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzcie naciąg paska ja mialem takie problemy jak wjechalem w kaluze pasek zaczynal sie slizgac.A propo paska wczoraj strzelił mi wlasnie ten od pompy wody i wspomagania wscieklem sie niesamowicie gdyz to juz 3 raz jak mi pasek strzelil wczesniej pekal od serwa i alternatora.Jezdzilem na europejski DAYCO teraz kupiłem MITSHUBASHI czy jakos tak mam nadzieje ze dluzej wytrzyma choc nie wydaje mi sie Made IN Singapour

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość farmermf

Panowie, od 6 lat się męczę z brakiem wspomagania w P11 2.0TD z 97r.Ciężko się kręci, no prawie jakby w ogóle nie działało.Pompa na pewno do wymiany, może ktoś się orientuje ile nowa kosztuje czy też ryzykować od dawcy? Raczej od benzyniaka nie pasuje?

0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...