Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Wspomaganie


Guest pawel_grhw
 Share

Recommended Posts

Guest Dżodżo

Najprawdopodobniej zatarl sie krzyzak, ktory jest zaraz nad maglownica i laczy kolumne kierownicy z maglownica.U mnie tak bylo.Popsiukalem WD40, ale nie radze tak robic, gdyz owy preparat wyzarl mi simering na maglownicy i zaczela mi ciec.Polecam polanie tego krzyzaka jakims smarem rzadkim, a najlepiej wyciagniecie, wyczyszczenie i przesmarowanie go, a jesli to nie pomoze to wymiana na nowy.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

A mnie wspomaganie ............ piszczy :) Zwłaszcza, jak sie zakreci kierownica do oporu.....pewnie jakis pasek,ale ponoc wszystko jest dociągnięte do konca.

Dodaje,ze przy mrozach, po odpaleniu samochodu, gdy sobie troszke postal, kierownica bardzo ciezko chodzila. Puszczalo wprawdzie po krotkiej chwili,jak silnik troche popracowal...

Jak wyeliminowac to piszczenie??

Link to comment
Share on other sites

u mnie piszczal pasek jak wzialem do oporu kierownice, ale wymiana paska i naciagniecie pomoglo :D

Link to comment
Share on other sites

U MNIE TEZ PISZCZY JAK DAM DO OPORU, ZWLASZCZA W PRAWO, ALE PODOBNO NIE MA SIE CO TYM PRZEJMOWAC. PODOBNO WAZNE ABY NA BIEZACO UZUPELNIAC PLYN DO UKLADU WSPOMAGANIA, BO JAK SIE ZAPOWIETRZY TO BEDZIE ZLE.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest kobraks

Witam, ja mam pytanko mianowicie u mnie rozwniez piszczy wspomaganie jak przekrece kierownice do oporu, aczkolwiek raz ta kierownica chodzi ciezej raz lzej... mechanik powiedzial ze jest to wina pompy wspomagania ktora jest juz do wymiany, ale ocenil to na "sluch" wiec moze sie mylil.. sprawdzalem poziom plynu w zbiorniczku i jest w sam raz, ale co dziwne kiedy krece kierownica w prawo, lewo to plyn w zbiorniczku nie opada. Ja podejzewam ze uklad jest zapowietrzony i teraz moje pytanie jest jak odpowietrzyc taki uklad? czy jest na to jakas mozliwosc? Czy lepiej spuscic plyn zalac nowym i wtedy sie samo odpowietrzy ? Czy to moze faktycznie pompa..

 

dzieki za odpowiedz :)

Link to comment
Share on other sites

Guest marceli

Jeżeli piszczy jak masz kierownicę do oporu to podciąg pasek.Powinno przestać piszczeć,a wtedy sprawdz jak sie kreci kierownica,może być lżej.Co do diagnozy mechanika to byłbym troszkę na dystans bo to nie od razu musi byc pompa.Jesli zawsze pracowała w oleju tzn.nigdy go nie brakło to z reguły sie nie zużywa i jest dożywotnia.Co do zapowietrzenia to raczej nie bo jesli masz płyn w zbiorniczku to jest ok,bo taki układ po zalaniu odpowietrzy się sam tzn pobierze płyn ze zbiorniczka.Wg mnie zacznij od paska a potem dop szukaj dalej.Aha sprawdz sobie gumy na maglownicy te od drązków co dochodzą.MUSZĄ BYC SZCZELNE!!Tzn nie popekane bo to podstawa długiej żywotności przekładni.

Pozdr. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Nie sluchajcie glupich mechanikow ktorzy chca tylko na was zarobic.Skrecajac kierownica do oporu pompa wspomagania zawsze bedzie slyszalna poniewaz wtedy ma najwieksza wydajnosc. Dla oszczedzenia pompy nigdy nie trzymajcie kierownicy dooporu tylko pusccie ja leciutko i ona odbije jakies pare centymetrow i juz. Nigdy nie trzymajcie do oporu.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Marek Ł.

Pompa nie tyle ma wtedy największą wydajność (bo wydajność ma stałą), co pracuje pod maksymalnym obciążeniem, tzn. przy ciśnieniu maksymalnym, ustalonym zaworem bezpieczeństwa. By unikać takiej sytuacji, wystarczy stosować się do zalecenia Dżodżo.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzcie naciąg paska ja mialem takie problemy jak wjechalem w kaluze pasek zaczynal sie slizgac.A propo paska wczoraj strzelił mi wlasnie ten od pompy wody i wspomagania wscieklem sie niesamowicie gdyz to juz 3 raz jak mi pasek strzelil wczesniej pekal od serwa i alternatora.Jezdzilem na europejski DAYCO teraz kupiłem MITSHUBASHI czy jakos tak mam nadzieje ze dluzej wytrzyma choc nie wydaje mi sie Made IN Singapour

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest farmermf

Panowie, od 6 lat się męczę z brakiem wspomagania w P11 2.0TD z 97r.Ciężko się kręci, no prawie jakby w ogóle nie działało.Pompa na pewno do wymiany, może ktoś się orientuje ile nowa kosztuje czy też ryzykować od dawcy? Raczej od benzyniaka nie pasuje?

0

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...