komprez Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Witajcie ! Obilo mi sie pare razy juz o uszy temat klimatyzacji w suniaczach. Ja posiadam wersje LX 1.4 16V 95r. i podobno a tych autach nie byly montowane ... moze sie myle ? Prosilbym jesli ktos posiada klime w tym aucie (lub podobnym modelu ) o zamieszczenie fotek jak to jest rozwiazane pod maska ... poniewaz planuje zamontowac u siebie przy okazji podzielic sie z wami jak to zrobic od podstaw Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mushroom Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Tak więc ja się przymierzam do montażu. Mam już zamontowaną chłodnicę , niestety prace stoją bo mam złamaną nogę. Jednak z tego co zauważyłem wszystko jest P&P. Wszystkie przewody elektryczne są poprowadzone tylko gdzieś są poskręcane i zaizolowane, ale dość łatwo znaleźć. Nawet włącznik klimy jest, tylko trzeba wymienić front panelu do regulacji nadmuchu. Jeżeli masz szansę dorwać Suniacza N14 z kilmą na części to nie ma problemu, z innymi modelami nie wiem podobnie wygląda wszystko w Almerze ale lepiej sprawdzić. Potrzebowałbyś wszystkich przewodów, skraplacz, parownik, chłodnicy, sprężarki i łapy mocującej na której jest alternator i sprężarka no i panel, albo front z przyciskiem. To chyba tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 No to ze sa kabelki to wiem jest duzo ale to szukanie igly w stogu siana chyba ze masz gotowa opisowke.... Ja sproboje dorwac klime od Bety E35 caly komplet, te lape na sprezarke trzeba bedzie chyba dorobic bo z tego co widzialem to N14-stki z klima ciezko dorwac predzej almere ... ale tez nie wiadomo czy spasuje mocowanie. No nic kolego zdrowiej ! i zaczniemy cos kombinowac ... ja tez teraz w trasie non stop i nie mam czasu siasc nad tym porzadnie ale niebawem zaczynam prace ... Innych tez prosze o jakies fotki jesli macie klime w N14-stce lub almerze N-15 Pozdro ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ja posiadam wersje LX 1.4 16V 95r. i podobno a tych autach nie byly montowane ... Montowane to były jeszcze do B12 i N13, czyli poprzedników. Tylko, że nie seryjnie. Wtedy to był na prawdę wypas. Ale wszystkie auta były w pełni przygotowane pod montaż AC. Tak z samej ciekawości proponuję telefon do byle którego ASO, może sobie zamówisz. Kompletna AC, gdzieś tak w granicach 4 - 6 tys. A może trafi się jakaś promocja. To się czasami zdarza na półkowniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 gdzieś tak w granicach 4 - 6 tys zartujesz z tym ASO mam nadzieje sunnych to wiele z klimami nie bylo... ale w almach N15 to juz dosc czesto mozna spotkac.. najlepiej chyba znalezc gotowa cala klime od takowej i wsadzic.. mysle ze bedzie identyczna, widizalem taka na allegro ostatnio za 800 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mushroom Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ja, jak będę miał okazję, to porobię fotki wszystkiego. Jednak to nie będzie prędko :/ Aha, łatwiej spotkać Sentrę z klimą. http://www.allegro.pl/item377614859_sprzed...tra_1991r_.html Tutaj jest w miarę przystępna cena, jakby ktoś chciał na części. Ja byłbym nawet chętny na kolektor dolotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Kolego jak dasz rade z tymi fotkami to super Ja nie bede nawet prosic ASO o wycene czy pytal sie nawet o co kolwiek ... Po to mam leb i pomysly zeby to zrobic iles tam razy taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Panowie jeśli macie wiązki poprowadzone fabrycznie to śmiało możecie ładować klimę. Wszystko z wyposarzenia klimy jest takie same dla silników 1,4 1,6 2,0 2,0D oprócz kompresora. Dla każdego silnika jest inny kompresor - poprostu inny rodaj montażu. Z anglików możecie śmiało rwać kompresor, chłodnicę, wiatrak na chłodnicę, przewód kompresor-chłodnica, płytkę do obrotów wiatraka dmuchawy, oraz panel - to tylko przełożenie przycisku. Tak sie zastanawiam czy parownik i chłodnica to nie podejdą z P10, ale powinny być plug&play - wnioskując z rysnków zawartych w service manualu. To samo tyczy się kompresora jeśli jest przystosowany pod dany silnik. A i jeszcze jedna rzecz szukajcie podzespołów przystosowanych pod czynnik R134 a nie pod freon (chyba miał oznaczenie R12). Koszt klimy to około 700-800zł (ja do P10 dałem 700zł) plus montaż i nabicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 No wiec tak .. co do wiazek kabli to jakies 2 wtyczunie mi sie plataja po lewej stronie ... Jesli chodzi o kolo zamachowe silnika jest jedno wolne ... na pasek 5 zeberek. Co do montazu sprezarki nie znalazlem mocowan ale wnioskuje ze mozna zamontowac pod alternatorem na odpowiednim chwytaku (wyspawanym najepiej) i wpakowanie paska klinowego pod kompresor ... tyle roboty. Co do elektryki to powiem tak ... cala filozofia to 1 przycisk zalaczajacy sprzegielko na pompie ... podane 12V wylacza sprzeglo i pompa rusza do akcji .. Pytanie wlasnie o pompe jak macie ja zamontowana ... bo glowie se dalej ... mam okazje kupic pompe od suniacza ale nie wiem czy spasuje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mushroom Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Sprężarka jest zamocowana na wsporniku razem z alternatorem (jakoś trzeba naciągnąć pasek). Wspornik jest inny niż w silniku bez klimy, tak więc chyba najlepiej dokupić. Co do przewodów, ja u siebie znalazłem zawinięte. Wystarczy porównać gniazdo te ze sprężarki i poszukać gdzieś tam ukrytych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Zacznijmy od początku. Pod kompresor musi iść podstawa, bez niej ani rusz. Jak będziecie kupować domagajcie się od sprzedawcy kompletu - kompresor + podstawa inaczej nie bierzcie. Przy montażu kompresora albo idzie dłuższy pasek, który jest też do alternatora, albo jest osobne koło pasowe doczepiane na wał korbowy. Zobaczcie w serwice manualu jak jest. Sprawa wtyczek to w kabinie są 2 wtyczki - takie na 3 przewody. Jedna jest do włącznika, a druga do czujnika przy parowniku. Parownik jest montowany pomiędzy wentylatorem a nagrzewnicą zamiast tego łącznika. Pod maską do klimy są 2 wtyczki jedna do osuszacza - dwuprzewodowa znajdująca się zazwyczaj gdzieś koło reflektora, a druga jednoprzewodowa do kompresora - jest gdzieś koło chłodnicy - w połowie. Dochodzi jeszcze przekaźnik koloru niebieskiego i bezpiecznik w skrzynce 20A jak mnie pamięć nie myli. Oprócz tego pozostaje jeszcze sparawa drugiego wentylatora na chłodnice - wystarczy wpiąć się odpowiednio w kostkę która jest już przy obecnym wentylatorze - tam jest kostka na 6 przewodów, a wykorzystane są tylko 2 miejsca. Zaznaczam, że są 2 rodzaje wentylatorów - jedno (dwu przewodowe) i dwu biegowe (cztero przewodowe). W przypadku 2 biegowego trzeba dołożyć jeszcze brązowy przekaźnik oznaczony jako RAD FAN 2. No i jest jeszcze zmina sławnej wszystkim płyki od wiatraka, która jest inna do wersji bez klimy i inna do wersji z klimą - sam się o tym przekonałem :] No jak coś to pytać. Pozdrawiam Janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 No wiec tak : sprezarke juz mam ... z mocowaniem choc nie wiem czy spasuje ale na dniach sie dowiem u mnie wyglada to tak : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eca201eaf740dfab.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cd3d486e6eea48c.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3078749f6b184f5.html jak widac na fotkach jest wolne kolo pasowe ... ale u mnie podlaczenie tego jest raczej na wspolnym pasku z alternatorem gdyz leza na jednym mocowaniu chyba .. duzo tutaj naswietlil mi kolega Janusz za co mu dziekuje i pewnie nie raz bede jeszcze konsultowac pare rzeczy Co jak co ale mysle ze od przyszlego tyg zabieram sie za robote Wciaz prosba dla tych ktorzy maja w sunnych klime o zrobienie paru fotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarros Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 ja tez bym sobie zamontował klime w swoim Sunnku!! tylko pytanko: czy podejdzie klima kompletna z Almery N15 1.4 ??? bo jesli tak to chyba bede sie intensywnie zastanawial, bo w tym czarnym autku to troche ciepło sie nieraz robi !!!! pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mushroom Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 No wiec tak : sprezarke juz mam ... z mocowaniem choc nie wiem czy spasuje ale na dniach sie dowiem u mnie wyglada to tak : http://www.fotosik.pl/pok...eaf740dfab.html http://www.fotosik.pl/pok...86e6eea48c.html http://www.fotosik.pl/pok...49f6b184f5.html jak widac na fotkach jest wolne kolo pasowe ... ale u mnie podlaczenie tego jest raczej na wspolnym pasku z alternatorem gdyz leza na jednym mocowaniu chyba .. Tak wygląda mocowanie sprężarki i alternatora. Jest zupełnie inne niż w silniku bez klimy. Do tego potrzebne są 4 przewody. 2 grubsze i 2 ceinkie. Cienkie są ze sobą skręcane. Na zdjęciu są tylko 2 W Almerze wygląda to identycznie, ale warto sprawdzić. Zaznaczony jest cienki przewód który idzie na krawędzi chłodnicy klimatyzacji. W primerze jest on z drugiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 jarros sądzę, że nie powinnobyć problemów. Kompreso, chłodnica, parownik, osuszacz powinny pasować. Natomiast zastanawia mnie sprawa przewodu wysokiego ciśnienia (reszta powinna być P&P). Czy nie jest on inaczej prowadzony. Jak chcecie moge porobić zrzuty z manuala i je wrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Czesc Janusz No wiec tak , sprezareczka do mnie juz jedzie, udalo mi sie znalesc na allegro od N15-stki za 200zl gosc mi to wysle z paskiem klinowym i mocowaniem. tu aukcja http://allegro.pl/item387367255_sprezarka_..._1996_1999.html Teraz gorzej bo sprawa rurek polaczeniowych , skraplacza i chlodnicy Niestety gosc juz nic wiecej nie mial od tego auta i teraz pytanie ... Jak sie maja zawory rozprezeniowe i osuszacze ? czy one sa uniwersalne ? Tak jak pisalem moge miec takie czesci od Fiata Coupe lub BMW serii E3xx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Sprawa rurek, chłodnicy i parownika to myślę, że może z primery by podeszło (parownik z P11 nie podejdzie - inne wyprowadzenia). Musiałbym zobaczyć jakieś fotki spod maski sunnego, żeby powiedzieć cokolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 spoko - ale fotki gdzie juz jest klima czy bez ? jesli chcesz fotki bez to na jutro postaram sie cos zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 komprez tak chcę fotki spod maski bez klimy. Jak możesz to wyciągnij schowek i cykij mi fotkę tego co jest za nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 no wiec tak , fotek narazie nie mam bo nie mialem czasu isc popstrykac - moze dzis Ale jest dobra wiadomsc braciak w niemczech na szrocie wlasnie goloci almerke ktora ma klime - problem w tym ze rozpieprzona jest chlodnica no ale nic - rurki podstawa bo ceny na allegro PORAŻKA !!!! dam znac dzis co udalo mi sie zalatwic - Janusz potrzebuje info jak wytargac nagrzewnice w takiej almerce bo z tego co wiem to brat zdemontowal wirnik z silnikiem chyba od nawiewu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 A czy w Sunnym z klima wystepuje filtr kabinowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 raczej chyba tak ... choc nie wiem .. ale Janusz pewnie bedzie wiedziec mnie sie wydaje ze skoro klima = wilgoc wiec napewno jakis filtr jest ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 komprez Żeby zdemontować parownik to musisz odkręcić rurki pod maską, a następnie w kabinie masz taką łączówkę pomiędzy wiatrakiem dmuchawy a nagrzewnicą. W tej łączówce masz umieszczony parownik. Ta łączówka jest mocowana na 4 lub 5 wkrętów. Wald w Sunnych N14 tak jak w P10 nie było filtra kabinowego, choć zdarzały się egzemplaże z filtrem. Na forum jest gdzieś foto i numer seryjny tego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 No wiec tak : - czesci oczywiscie mi dotarly , mam cala polowke nagrzewnicy ale tylko z tego co widze to tam jest parownik (bez nagrzewnicy) z tego co widzialem jest on montowany jeszcze osobno w innej obudowie - nie wiem czy mi podjedzie ? - Jak dziala klima ? - hehe chodzi mi oczywiscie o te magiczne pokretlo na panelu .. jak on reguluje chlodzenie ? w parowniku jest jakis czujnik (3 pinowa wtyczka) wyglada mi to na termistor ale musze to sprzawdzic.... dzis sie przymierzam do montarzu uchwytu i sprezarki - przesle Wam foto - sory ze jeszcze nie dalem ale wczoraj chcialem zrobic i padly mi oku w aparacie a nie mam ladowarki na chwile obecna ... dzis zrobie obiecuje ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 komprez parownik od klimy ma własną obudowę i jest montowany pomiędzy obudowę dmuchawy, a nagrzewnicę. W obudowie od parownika jest termistor, który sprawdza temperaturę parownika, jeśli jest za zimny to wyłącza kompresor. Wtedy parownik pod wpływem przepływającego powietrzasię ogrzewa do pewnego stopnia, po czym kompresor znów się załącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.