maniek Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Zamierzam pobawić się przednim grillem, tzn wywalić znaczek z N15 i wstawić czarna siatkę. Jakiego rodzaju szpachli powinienem użyć do tego zadania ? Oraz najlepiej jakimi papierkami zjeżdżać (wodne, suche oraz jakiej gradacji) pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Uzyj zwyklej szpachli poliestrowej. Pozniej sobie zatrzyj papierem 180 na klocku i koniecznie na sucho. Unikaj za wszelka cene kontaktu szpachli z woda. Pozniej pomaluj podkladem jakims akrylowym dobrze wypelniajacym i dopiero papierem na wode mozesz trzec. Zacznij od 400 jak juz bedzie rowne to mozesz przeleciec 800. No i na to baza i pozniej bezbarwny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted June 24, 2008 Author Share Posted June 24, 2008 dzięki Piotrek_S, a na włókno szklane nakładać grubsza warstwę szpachli czy tak umiarkowanie tzn aby przykryło i potem szlifować ? Ten podkład akrylowy powinien być z utwardzaczem i czy przejechać nim cały element czy tylko fragment szpachlowanego elementu (tu grill). Czy podkład akrylowy ma słuzyc jako wypełnienie nierówności po szlifowaniu szpachli. dzięki i pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 dzięki Piotrek_S, a na włókno szklane nakładać grubsza warstwę szpachli czy tak umiarkowanie tzn aby przykryło i potem szlifować ?Ten podkład akrylowy powinien być z utwardzaczem i czy przejechać nim cały element czy tylko fragment szpachlowanego elementu (tu grill). Czy podkład akrylowy ma słuzyc jako wypełnienie nierówności po szlifowaniu szpachli. dzięki i pozdrawiam Szpachle nakladasz tak grubo jak wymaga tego element, czyli do momentu az nierownosci znikna. Jak nalozysz, przeszlifujesz i stwierdzisz, ze jest dalej krzywo to kladziesz dalej nastepna warstwe. Lepiej klasc umiarkowane warstwy to wtedy masz mniej roboty przy szlifowaniu, jak nawalisz za duzo to bedziesz mial wiecej skrobania tego. Podklad z utwardzaczem jak najbardzej, a malujesz nim element tak aby po przeszlifowaniu byla rowna powierzchnia calego elementu. Wiec musz pomalowac troche wiecej niz tylko szlachle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted June 25, 2008 Author Share Posted June 25, 2008 Punkt poleciał Ale nie tak łatwo Napisz mi jeszcze proszę, bo zamierzam pomalowac ten grill już wykonany u lakiernika, tak więc jak go powinienem przygotować poza tym co wyżej napisane ? przeszlifować cały ? Czy to ma sens jechać z fragmentami które nie były wogóle ruszane podczas szpachlowania ? Bo najlepiej pomalować chyba cały element tymbardziej , że nie jest on duży. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Punkt poleciał Ale nie tak łatwo Napisz mi jeszcze proszę, bo zamierzam pomalowac ten grill już wykonany u lakiernika, tak więc jak go powinienem przygotować poza tym co wyżej napisane ? przeszlifować cały ? Czy to ma sens jechać z fragmentami które nie były wogóle ruszane podczas szpachlowania ? Bo najlepiej pomalować chyba cały element tymbardziej , że nie jest on duży. hehe - thx za punkcik Pierwsze pytanie to czy masz pistolet do malowania i kompresorek ? Bo ten podklad akrylowym, o ktorym tu rozmawiamy najlepiej nakladac pistoletem. A co do lakierowania - do lakierni przygotuj grill caly zmatowiony papierem 800, wtedy lakiernik tylko trysnie baza i pozniej bezbarwnym. Ale jak masz pistolet to sprobuj sam pomalowac - to bardzo proste tylko trzeba sie nie spieszyc i dokladnie robic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted June 26, 2008 Author Share Posted June 26, 2008 Pierwsze pytanie to czy masz pistolet do malowania i kompresorek ? kompresor jest , pistoletu brak, ale i tak mam do odmalowania tylny błotnik i zderzak więc chce dorzucić ten grill przy okazji. Natomiast widziałem podkłady akrylowe w sprayu i chyba to spróbuję. Natomiast zmatowić papierkiem 800 ale na morko czy sucho ? sorry za takie pytania ale odnośnie lakierowania i przygotowań do niego nie maiłem jeszcze do czynienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 [quote name='maniek'][quote]Pierwsze pytanie to czy masz pistolet do malowania i kompresorek ?[/quote] kompresor jest , pistoletu brak, ale i tak mam do odmalowania tylny błotnik i zderzak więc chce dorzucić ten grill przy okazji. Natomiast widziałem podkłady akrylowe w sprayu i chyba to spróbuję. Natomiast zmatowić papierkiem 800 ale na morko czy sucho ? sorry za takie pytania ale odnośnie lakierowania i przygotowań do niego nie maiłem jeszcze do czynienia[/quote] no nie wiem czy ten w spraju zadziala, ale sprobuj choc mysle ze lepszy bylby do pistoletu. 400 i pozniej 800 i na wode, na podklad mozesz juz na wode szlifowac a nawet trzeba bo na sucho to sie raz dwa papier zapcha. Aha, przed podkladowaniem dobrze wysusz spachle, zeby nie miala nic wilogci, bo jak zle wyschnie to sie na bank zapadnie i po miesiacu wyjda nierownosci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 a ja nie mam chlapaczy za kolami i kamyki mi sypia od spdu i widze ze ladnie tam sie zalegla rdza... jakas rada na to?czy samemu nie da rady? bo pogoda sie robi, moze jak wolne by bylo to by sie pobawic troche mozna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 a ja nie mam chlapaczy za kolami i kamyki mi sypia od spdu i widze ze ladnie tam sie zalegla rdza... jakas rada na to?czy samemu nie da rady? bo pogoda sie robi, moze jak wolne by bylo to by sie pobawic troche mozna Pytanie jak ladnie, czy na tyle ze jest co latac? Bo jak naprwade ladnie ci sie zalegla rdza to tylko blacharz poradzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 nie ma jeszcze dziur, ale widze ze powierzchnia cala na dlugosc 15cm za kolem,tam jest tez miejsce gdzie nalezy lewarek podlozyc, jest tam laczenie jakby 2 blach i tam pewnie sam nie wygrzebie tej rdzy,wystarczy jakims preparatem to posmarowac?a moze jakos probowac, bo po robocie chcialbym aby to bylo porzadnie a nie co pare miesiecy poprawiac;) i pewnie dobrze pozniej bylo by zrobic konserwacje podwozia...ale najpierw ta rdze wygonic bym chcial Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 rdze trzeba by mechanicznie usunac, szlifierka jakas jak najdokladniej sie da. Pozniej warto posmarowac czyms antykorozyjnym. Ale czym to Ci nie powiem bo nie wiem, ale poszukaj, sa takie preparaty do podwozi czy cos w tym stylu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bodzió Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 podepnę się pod temat mam takie pytanie do maniek czy da radę abyś zamieścił fotki jakieś z efektem pracy jak ten grill u Ciebie wyszedł jakbyś mógł byłbym wdzięczny z góry thx :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.