Guest waldeks2 Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 W almerze 2003 rok, silnik QG18 po FL wymieniłem silnik (wypalone zawory, progi na cylindrach i brała duże ilości oleju). Wstawiłem silnik od almery z 2001 czyli przed FL ale nie chce odpalić. Ciśnienie na tłokach OK, rozrusznik kręci ładnie, paliwo dostaje ale nie ma w ogóle iskry. Generalnie silniki różnią się pokrywą zaworów (u mnie metalowa a w tamtym plastykowa) i wałkami rozrządu. Z różnych wałków pobieany jest też sygnał położenia. I teraz pytanie czy coś spie...śmy przy wyminie czy ten silnik z 2001 roku nie będzie pracował w Almerze z 2003 po FL. Dodatkowo skaner OBD2 odczytał błędy: P0223 - Czujnik położenia przepustnicy obwód przełącznika B - wysoki sygnał wyjściowy P0444 - Układ odprowadzania par paliwa - przerwa obwodu oczyszczania zaworu kontrolnego. Waldek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Generalnie silniki różnią się pokrywą zaworów (u mnie metalowa a w tamtym plastykowa) i wałkami rozrządu. Z różnych wałków pobieany jest też sygnał położenia. Oj, chyba nie da rady. Trza by było przerzucić też komputer z instalacją. Głowice znacznie się różnią z fazami włącznie. Wtyczki bez przeróbki pasowały? Bym się jednak zastanowił nad wzięciem głowicy z tego padniętego. Coś nie bardzo takie przejście z nowszego na stare. A silnik od głowicy w dół jest ten sam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest waldeks2 Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Wszystkie wtyczki pasowały. Silnik od głowicy w dół jest identyczny. Przełożenie głowicy z tego padniętego jest jakimś rozwiązaniem. Niestety głowica juest do remontu. Waldek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Glinuś Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Może się mylę i nie ma to nic wspólnego ale komputer trzeba by było zmienić.Silnik z modelu po FL ma zmienne fazy rozrządu a i przepustnica jest sterowana elektronicznie,a ta przed FL na lince.Jeżeli się mylę to nie przeszkadzam i spadam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest waldeks2 Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Może się mylę i nie ma to nic wspólnego ale komputer trzeba by było zmienić. A czy wystarczy podmienić komputer czy trzeba także zmieniać instalację. Waldek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Glinuś Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 W tej kwesti już nie pomogę,mój silniczak 1.8 z 2003 chodził miodzio,ale koledzy pewnie pomogą powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 A czy wystarczy podmienić komputer czy trzeba także zmieniać instalację. A liczysz na to, że same tylko wtyczki do ECU będą miały tak samo rozmieszczone piny i taką samą ilość. Nie jestem pewien czy ktoś ci na to odpowie. I jeszcze pewien drobiazg - NATS. A wracając do: Z różnych wałków pobieany jest też sygnał położenia. Raz, że sygnały nie muszą być odbierane przy tych samych wartościach kątowych. A dwa - kółka się obracają odwrotnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest waldeks2 Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 A gdybym tak podmienił głowice, tzn. z tego 2003 (po jej naprawie) założył do tego z 2001. Silniki od głowicy w dół wyglądają identycznie. Identyczne są też uszczelki pod głowicę. W ten sposób zostałoby wszystko oryginalne oprócz bloków tych silników, ale może bloki wewnątrz też się czymś różnią co uniemożliwi taką zamianę. Waldek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Silniki od głowicy w dół wyglądają identycznie. Identyczne są też uszczelki pod głowicę. Zgadza się. ale może bloki wewnątrz też się czymś różnią co uniemożliwi taką zamianę. Bloki są takie same. Denka tłoków się trochę różnią. Po LF mają delikatne nacięcia na zawory ssące, ale to nie ma znaczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest waldeks2 Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Bloki są takie same. Denka tłoków się trochę różnią. Po LF mają delikatne nacięcia na zawory ssące, ale to nie ma znaczenia. Czyli reasumując zamiana głowic powinna się udać. Waldek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdaSch Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 ja robiłem swap z fl na fl i nic nie pomogło jak brał olej tak bierze chociaz ten nowy ma tylko 15k przejechane. Auto długo stało, papiery są łącznie z przeglądem więc wierzę. Coś tym silnikom dolega. Teraz stary jest w "remoncie" chociaż go nie potrzebował. Myślałem, że go trochę przytarłem jak jeździłem prawie bez oleju, ale po rozeraniu mechanik nic nie stwierdził. Wszystko perfect (wiadomo mobil1 5w50) stara się teraz załatwić lepsze pierścionki, i uszczelniacze zaworów ale to raczej nie była wina uszczelaniczy bo gary są nieco przyciemnione ale tylko nieco w stosunku do tego jakie ma doświadczenia (podobno zasługa mobil1 5w50 bo ma specyfikację sm) ciekawe jest to, że od dawian dawna w almie nic się nie dzieje, leci 4 rok i jestem bardzo zadowolony. Olej grzecznie dolewam co drugie tankowanie (5w50) p.s. motula 15w50 pełny syntetyk nie brał, ale ten olej jest zupełnie inny, silnik dużo gorzej wkręcał się do odcinki. np teraz na prostej 4 bieg do dechy i idze do odcinki, a na motulu nie było szans. Ciekawe dlaczego. pozdrawiam p.s. micra rocznik 2004 kupiona w 2005 jest nie do zdracia. Po kilku delikatnych problemikach na początku gwarancji, teraz absolutnie nic się nie dzieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest logis Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Pytanie czy warto tyle kombinować z rozbieraniem, dopasowywaniem z niewiadomym efektem końcowym.Nie lepiej poszukać takiego samego silnika z angielskiego dawcy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Zabezpieczenia NATS są na ECM, nie na silniku. Jeśli była elektryczna przepustnica - to po podmianie musi taka sama pozostać. To samo dotyczy się kanistra EVap. Po rozpięciu wtyczek ECM zgubił sygnały położenia TPS- a i przepustnicy - nie zainicjuje odpalenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest waldeks2 Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Po rozpięciu wtyczek ECM zgubił sygnały położenia TPS- a i przepustnicy - nie zainicjuje odpalenia. Klamka zapadła - podmieniam głowicę, czyli wszystko zostaje oryginalne oprócz bloku silnika, który jest z innego. Co rozumiesz pod pojęciem rozpięcia wtyczek. Czy odpięcie wtyczek od ECM (nie były odpinane) czy odpięcie od czujników (te oczywiście były odpinane), jak w takum przypadku ponownie zainicjować odpalenie. Rok temu demontowałem całą głowice a co się z tym wiąże rozpinałem wszystkie czujniki i nie było problemu z ponownym odpaleniem. Waldek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdaSch Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Pytanie czy warto tyle kombinować z rozbieraniem, dopasowywaniem z niewiadomym efektem końcowym.Nie lepiej poszukać takiego samego silnika z angielskiego dawcy? lepiej, dużo lepiej i taniej pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Po rozpięciu wtyczek ECM zgubił sygnały położenia TPS- a i przepustnicy - nie zainicjuje odpalenia. Klamka zapadła - podmieniam głowicę, czyli wszystko zostaje oryginalne oprócz bloku silnika, który jest z innego. Co rozumiesz pod pojęciem rozpięcia wtyczek. Czy odpięcie wtyczek od ECM (nie były odpinane) czy odpięcie od czujników (te oczywiście były odpinane), jak w takum przypadku ponownie zainicjować odpalenie. Rok temu demontowałem całą głowice a co się z tym wiąże rozpinałem wszystkie czujniki i nie było problemu z ponownym odpaleniem. Waldek Znajdź wątek o adaptacji przepustnicy. W manualu pisze, że powinno się wykonać zerowanie położenia przepustnicy i TPS-a po każdym odpięciu wtyczki od nich. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dudek Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Witam, P0444 - Układ odprowadzania par paliwa - przerwa obwodu oczyszczania zaworu kontrolnego. Waldek a co z błędem P0444, rozwiązałeś problem? co było przyczyną? U mnie niestety również świeci mi ten błąd. (Almera N16 2003, 1.5) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostek Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Witam, Właśnie przymierzam się do wymiany silnika qg18 ale w primerze, na co zwrócić uwagę podczas wymiany, aby nie było takich problemów. czy odłączenie ECU i czujników, powoduje problemy? Ostek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 czy odłączenie ECU i czujników, powoduje problemy? Nie włączaj zapłonu przy odłączonych wtyczkach (np., żeby szybę zamknąć) bo komputer potraktuje to jako usterkę i 'check' nie zgaśnie samoczynnie. Także akumulator najlepiej odłączyć w pierwszej kolejności i podłączyć po wtyknięciu wszystkich wtyczek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostek Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 czy odłączenie ECU i czujników, powoduje problemy? Nie włączaj zapłonu przy odłączonych wtyczkach (np., żeby szybę zamknąć) bo komputer potraktuje to jako usterkę i 'check' nie zgaśnie samoczynnie. Także akumulator najlepiej odłączyć w pierwszej kolejności i podłączyć po wtyknięciu wszystkich wtyczek. Dzięki za odpowiedz, na pewno zastosuję się do wskazówek. Ale mam jeszcze jedno pytanie, silnik jaki chcę przełożyć to taki sam qg18 ale z almery, czy mogą być jakieś problemy z tym że silnik pochodzi z almery? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.