Guest Smoła Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Witam. Przedstawię problem od początku. Odłączyłem dziś akumulator, bo musiałem zrobić jedną rzecz, a jak wiadomo po podłączeniu i załączeniu silnika należy odczekać aż się załączy wentylator chłodnicy, po zresetowaniu komputera. No i TU pojawia się problem. Załączyłęm silnik i chodził mi tak przez około 40 minut i NIC. Wentylator się nie włącza. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego doszedł prawie (brakowało jakies 5mm) do początku czerwonego pola i postanowiłem wyłączyć silnik, dla bezpieczeństwa. Zauważyłem też, że jak wskazówka temperatury płynu chłodzącego zaczęła rosnąć powyżej połowy, to obroty silnika zaczęły delikatnie rosnąć. Termostat mam wymieniony i działa ok, bo sprawdzałem. W czasie jazdy wszystko jest ok, a wskażnik temperatury płynu chłodzącego znajduje się poniżej połowy i tak jest cały czas. Wiem, że wentylator jest dobry, bo jakiś czas temu mi się włączył. Przejrzałem schemat elektryczny (książka WKŁ) i przed przekaźnikiem wentylatora chłodnicy jest bezpiecznik. Tylko nie potrafię go zlokalizować, bo może on się spalił, albo przekaźnik. Czy może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób sprawdzić czy ten przekaźnik działa, bo jestem mało doświadczonym użytkownikiem. Z góry dziękuje za informacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eX Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Smoła, mialem raz trafiony termostat - nowy. jak podczas jazdy trzyma ci ponizej danej temp pracy silnika to nie jest w pozadku. co do przekaznika niestety nie pomoge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Smoła Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 eX jeśli chodzi o temperature podczas jazdy, to wskaźnik zatrzymuje się troszkę poniżej połowy (niestety nie mam jak zrobić zdjęcia). Jakieś 3 mm. Będę jeszcze jutro coś kombinował, a jak to nie pomoże to wymienię termostar na nowy. Możesz mi powiedzieć, czy są termostaty jakiś naprawdę dobrych firm? A co sądzisz o całkowitej wymianie płynu chłodzącego + przeczyszczenie chłodnicy? Ma to sens? A może po prostu czujnik się zepsuł, ten który odpowiada za wskaźnik? Kurcze sam już nie wiem, a denerwuje mnie to :< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eX Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 hm ja nawet nie pamietam jaki mam termostat (firmy). plukanie ma sens, pytanie w jakim stanie jest plyn chlodzacy. jaki ma kolor konsystensje. wymiana plynu ma sens, pod wplywem czasu, czasu pracy plyn traci swoje wlasciwosci (mozesz podjechac do jakiegos warsztatu, czesto maja probniki plynow- zeby sprawdzic na ile trzymaja wlasciwosci). mialem wlasnie pytac czy sprawdzales czujnik temperatury, narazie sprobowal bym z czujnikiem. mi niedawno zawiesil sie termostat, temperatura opadla o 2mm, jak auto przestyglo delikatnie i zagrzalo sie ponownie wszystko wrocilo do normy, a mialem plukany uklad, nowy plyn (koncentrat mieszany) i termostat moze u mnie czujnik tez zaczal powoli wariowac ja zaczal bym teraz od stwierdzenia w jakim stanie jest plyn chlodzacy, sprawdzil czujnik (skoro wentylator sie nie wlaczyl- to tez przekaznik), ale najbardziej smierdzi mi tutaj ten termostat skoro podczas jazdy jest niedogrzany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Longers Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 a w jakim polozeniu powinna znajdowac sie wskazowka temperatury? bo u mnie tez jest troszke ponizej polowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubuch Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 U mnie stoi idealnie w połowie, powyżej połowy załącza się wentylator... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eX Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 zdejme z szafy stare zegary to wam wkleje na zegarach bez obrotomierza, i jak wroci mloda wczesniej z pracy to tez strzele na zegarach z obrotomierzem jak to u mnie wyglada. u mnie wskazowka jak sie nagrzeje to nie zmienia juz polozenia a wentylator tylko slychac jak sie wlacza wiec Kubuch, cos dziwnego masz u siebie. bo we wszystkich autach jakimi jezdzilem temperatura byla stala (polozenie wskazowki)- wyjatkiem sa mercedesy, gdzie wentylator jest na sprzegle wiskotycznym- tam faktycznie temeratura wchodzila w korkach wyzej i przy danej temp sprzeglo sie wlaczalo i zbijalo temperature do prawidlowego stanu,. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Longers Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 u mnie temperaturka spadala calkiem sporo jak jechalem dluzszy czas powyzej 120km/h, a wentylator wlaczza sie tylko podczas postojow z wlaczonym silnikiem, wiec chyba jest dobrze u mnie, a podczas jazdy nigdy wskazowka nie przeszla polowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Smoła Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Witam. Przejrzałęm dziś cały układ elektryczny i okazało się, że przekaźnik był walnięty. Po prostu podjechałem do kumpla, który mi pożyczył ten przekaźnik i po wymianie wszystko działa Jeśli chodzi o ten płyn chłodniczy, to wymienię go sobie na zimnę. Co do wskazóki, to u mnie jest tak samo jak u Longersa i też nie drgnie, nawet jak się wentylator włącza, wiec może po prostu ten czujnik kończy już swój żywot. Niestety nie potrafię go zlokalizować. :/ Dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubuch Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 eX na moje to u Ciebie jest coś nie tak bo wentyl się włącza jak woda przekroczy jakąś określoną temperaturę i wskaźnik powinien to pokazać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Smoła Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 temperatura byla stala (polozenie wskazowki) Potwierdzam. Ojciec ma Focusa i tam wskazówka zatrzymuje się dokładnie w środku i nie drgnie ani na chwilę. Przeczytałem na forum jak znaleźć ten czujnik odpowiedzialny na wskazówkę, ale nie udało mi się go zlokalizować. Szukałem go dobre pół godziny :/ , ale jakoś nie znalazłem. Może ma ktoś, albo mógłby zrobić jakieś zdjęcia i podesłać mi na mail'a? Będę wdzięczny! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eX Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Kubuch, tak jest na jednych i drugich zegarach u mnie w wiekszosci aut jest pewien zakres w ktorym masz wskazowke w stralym polozeniu w octavii jest to 85-105* (a wskazowka pokazuje 90-93*) mozliwe ze rocznikowo sie cos roznilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cody3 Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 witam sprubuj wyminic przekaznik,ktory jest umieszczony w skrzynce pomiedzy aparatem a akumulatorem - pierwszy od przodu,natomiast bezpiecznik jest usytuowany w tej skrzynce z przodu akumulatora pod nazwa RAD FAN czujniki znajdziesz pod aparatem zaplonowym na godzinie piatej - jest duzy,do jego wykrecenia bedzie potrzeba nasadowego 19 dlugiej i jest tez maniejszy na klucz 12;ten mniejszy jest odpowiedzialny za wskaznik na desce natomiast duzy jest czujnikiem ssania powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.