Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Wentylator chłodnicy + dziwne zachowanie silnika


Guest Smoła
 Share

Recommended Posts

Guest Smoła

Witam. Przedstawię problem od początku. Odłączyłem dziś akumulator, bo musiałem zrobić jedną rzecz, a jak wiadomo po podłączeniu i załączeniu silnika należy odczekać aż się załączy wentylator chłodnicy, po zresetowaniu komputera. No i TU pojawia się problem. Załączyłęm silnik i chodził mi tak przez około 40 minut i NIC. Wentylator się nie włącza. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego doszedł prawie (brakowało jakies 5mm) do początku czerwonego pola i postanowiłem wyłączyć silnik, dla bezpieczeństwa. Zauważyłem też, że jak wskazówka temperatury płynu chłodzącego zaczęła rosnąć powyżej połowy, to obroty silnika zaczęły delikatnie rosnąć. Termostat mam wymieniony i działa ok, bo sprawdzałem. W czasie jazdy wszystko jest ok, a wskażnik temperatury płynu chłodzącego znajduje się poniżej połowy i tak jest cały czas. Wiem, że wentylator jest dobry, bo jakiś czas temu mi się włączył. Przejrzałem schemat elektryczny (książka WKŁ) i przed przekaźnikiem wentylatora chłodnicy jest bezpiecznik. Tylko nie potrafię go zlokalizować, bo może on się spalił, albo przekaźnik. Czy może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób sprawdzić czy ten przekaźnik działa, bo jestem mało doświadczonym użytkownikiem. Z góry dziękuje za informacje.

Link to comment
Share on other sites

Smoła, mialem raz trafiony termostat - nowy. jak podczas jazdy trzyma ci ponizej danej temp pracy silnika to nie jest w pozadku.

 

co do przekaznika niestety nie pomoge.

Link to comment
Share on other sites

Guest Smoła

eX jeśli chodzi o temperature podczas jazdy, to wskaźnik zatrzymuje się troszkę poniżej połowy (niestety nie mam jak zrobić zdjęcia). Jakieś 3 mm. Będę jeszcze jutro coś kombinował, a jak to nie pomoże to wymienię termostar na nowy. Możesz mi powiedzieć, czy są termostaty jakiś naprawdę dobrych firm? A co sądzisz o całkowitej wymianie płynu chłodzącego + przeczyszczenie chłodnicy? Ma to sens? A może po prostu czujnik się zepsuł, ten który odpowiada za wskaźnik? Kurcze sam już nie wiem, a denerwuje mnie to :<

Link to comment
Share on other sites

hm ja nawet nie pamietam jaki mam termostat (firmy). plukanie ma sens, pytanie w jakim stanie jest plyn chlodzacy. jaki ma kolor konsystensje. wymiana plynu ma sens, pod wplywem czasu, czasu pracy plyn traci swoje wlasciwosci (mozesz podjechac do jakiegos warsztatu, czesto maja probniki plynow- zeby sprawdzic na ile trzymaja wlasciwosci).

mialem wlasnie pytac czy sprawdzales czujnik temperatury, narazie sprobowal bym z czujnikiem.

 

 

mi niedawno zawiesil sie termostat, temperatura opadla o 2mm, jak auto przestyglo delikatnie i zagrzalo sie ponownie wszystko wrocilo do normy, a mialem plukany uklad, nowy plyn (koncentrat mieszany) i termostat ;) moze u mnie czujnik tez zaczal powoli wariowac ;)

 

ja zaczal bym teraz od stwierdzenia w jakim stanie jest plyn chlodzacy, sprawdzil czujnik (skoro wentylator sie nie wlaczyl- to tez przekaznik), ale najbardziej smierdzi mi tutaj ten termostat skoro podczas jazdy jest niedogrzany.

Link to comment
Share on other sites

U mnie stoi idealnie w połowie, powyżej połowy załącza się wentylator...

Link to comment
Share on other sites

zdejme z szafy stare zegary to wam wkleje na zegarach bez obrotomierza, i jak wroci mloda wczesniej z pracy to tez strzele na zegarach z obrotomierzem jak to u mnie wyglada. u mnie wskazowka jak sie nagrzeje to nie zmienia juz polozenia a wentylator tylko slychac jak sie wlacza wiec Kubuch, cos dziwnego masz u siebie. bo we wszystkich autach jakimi jezdzilem temperatura byla stala (polozenie wskazowki)- wyjatkiem sa mercedesy, gdzie wentylator jest na sprzegle wiskotycznym- tam faktycznie temeratura wchodzila w korkach wyzej i przy danej temp sprzeglo sie wlaczalo i zbijalo temperature do prawidlowego stanu,.

Link to comment
Share on other sites

Guest Longers

u mnie temperaturka spadala calkiem sporo jak jechalem dluzszy czas powyzej 120km/h, a wentylator wlaczza sie tylko podczas postojow z wlaczonym silnikiem, wiec chyba jest dobrze u mnie, a podczas jazdy nigdy wskazowka nie przeszla polowy

Link to comment
Share on other sites

Guest Smoła

Witam. Przejrzałęm dziś cały układ elektryczny i okazało się, że przekaźnik był walnięty. Po prostu podjechałem do kumpla, który mi pożyczył ten przekaźnik i po wymianie wszystko działa :D

Jeśli chodzi o ten płyn chłodniczy, to wymienię go sobie na zimnę.

Co do wskazóki, to u mnie jest tak samo jak u Longersa i też nie drgnie, nawet jak się wentylator włącza, wiec może po prostu ten czujnik kończy już swój żywot. Niestety nie potrafię go zlokalizować. :/

Dzięki za pomoc :D

Link to comment
Share on other sites

eX na moje to u Ciebie jest coś nie tak bo wentyl się włącza jak woda przekroczy jakąś określoną temperaturę i wskaźnik powinien to pokazać...

Link to comment
Share on other sites

Guest Smoła
temperatura byla stala (polozenie wskazowki)
Potwierdzam. Ojciec ma Focusa i tam wskazówka zatrzymuje się dokładnie w środku i nie drgnie ani na chwilę.

Przeczytałem na forum jak znaleźć ten czujnik odpowiedzialny na wskazówkę, ale nie udało mi się go zlokalizować. Szukałem go dobre pół godziny :/ , ale jakoś nie znalazłem. Może ma ktoś, albo mógłby zrobić jakieś zdjęcia i podesłać mi na mail'a? Będę wdzięczny!

Link to comment
Share on other sites

Kubuch, tak jest na jednych i drugich zegarach u mnie ;) w wiekszosci aut jest pewien zakres w ktorym masz wskazowke w stralym polozeniu w octavii jest to 85-105* (a wskazowka pokazuje 90-93*) ;) mozliwe ze rocznikowo sie cos roznilo

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

witam

sprubuj wyminic przekaznik,ktory jest umieszczony w skrzynce pomiedzy aparatem a akumulatorem - pierwszy od przodu,natomiast bezpiecznik jest usytuowany w tej skrzynce z przodu akumulatora pod nazwa RAD FAN

czujniki znajdziesz pod aparatem zaplonowym na godzinie piatej - jest duzy,do jego wykrecenia bedzie potrzeba nasadowego 19 dlugiej i jest tez maniejszy na klucz 12;ten mniejszy jest odpowiedzialny za wskaznik na desce natomiast duzy jest czujnikiem ssania

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...