Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

GA14DS - modyfikacje - zapytanie


Arias
 Share

Recommended Posts

Witam, mój pierwszy post i być moze zostane pojechany ;p Wbrew pozorom użyłem funkcji "szukaj" i na piechotę też "parę" tepatów przejrzałem, ale odpowiedzi na swoje pytanie nie znalazłem. Mianowicie mam Sunny 1.4 93 rok silnik bodajże GA14DS bo filtr powitrza ma okrągły filtr paliwa jak z gaźnikowej wersji, ale zaś uszczelka pod pokrywe zaworów jest jak z DE, ale nie to jest tematem mojego zapytania ;p Szukałem po forum i nie zauważyłem zeby ktoś coś kombinował z tym silnikiem (DS) bo DE to widziałe ze wałki z 1.6 wywalenie EGR, ew wymiana kolektora na 73C, ale odnośnie DS nic, czy tam jest możliwy "tuning za 2zł" czy wogóle mozna coś kombinować ? proszę o treściwą odpowiedz, ew. pokierowanie do konkretnego tematu czy coś ;] z góry dziękuje ;] i wybaczcie za ew. nieprawności ale nowy tutaj jestem musze sie zaklimatyzować ;] Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Jezeli chcesz sie bawic z tym silnikiem a nie zmieniac na cos mocnijszego to na poczatek zroib sobie caly uklad wydechowy pociagnij z 2.0 albo zrob z rurek fi52 po zewnatrz. To juz sporo ci doda bo nissany maja liche uklady wydechowe:/ potem pobaw sie z filtrem stozkowym.Jezeli chcesz go zamontowac pod maska to jak najdalej od silnika a jak chcesz pokombinowac to zroc sobie CAI. I nie wiem jak wyglada sprawa walkow rozrzadu, nie wiem czy podejda od ga16ds to juz musza sie wypowiedziec posiadacze. POWODZENIA

Link to comment
Share on other sites

O dzięki bardzo wlaśnio o cos takiego mi chodziło, konkretnie i bez ściem, no o wydechach to słyszałem juz rozmawiałem z jednym mechanikiem zeby zespawać na nowo układ wydechowy na wzór np GT-Ra ale problem jest w wydechu koncowym bo u nas nie da sie nic dobrego dostać bo albo shit z allegro z WMsporta czy innego badziewia a za końcowy z APEXa mnie nie stać ;/ ale to pomysle tak jak mówisz przełozyć z 2litrówki jakiejś

Link to comment
Share on other sites

A jaką kwote możesz przeznaczyć na mody jeśli chcesz odczuwalne mody bo tuning za 2zł w żadnym razie rakiety z 1.4 nie zrobi

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze co to wymiana na 1,6 - od tego bym zaczął temat w ogóle :D

Link to comment
Share on other sites

Wymiana wałka od Ga16DS i kolektora tez powinna pomoc na poczatek

 

No właśnie o to pytałem czy sie da bo mam GA14DS, a na forum to tylko o GA14DE bylo zeby wałki przerzucić, na 1.6 póki co nie zmienie bo mnie OC zeżre mam 20 latek i wszystko na siebie, a ja nie chce street race-owej furki zrobić tylko serie podbić zeby chociaż do tych 90KM (87KM) jak w DE dojść, kiedyś jak bedzie mnie stać to se Pulsara 225KM przywioze z Niemiec ;], a ten wydech to jak bo cały z dwulitrówki ? z tłumikami i jak sie sprawa z kolektorem wydechowym ma ?

Link to comment
Share on other sites

spokojnie kolego

raz przekładka na 1.6 wyjdzie według mnie najtaniej dla czego bo silnik można kupić za 500zł a przekładka jest nieskompilkowana ja robiłem taką sam w jeden dzień

 

dwa dzisiaj przekładki nie trzeba zgłaszać jeśli masz nowy dowód bez nr. silnika

czyli oc zostaje bez zmian a silnika nie da się rozrużnić na pierwsze spojżenie spoko

 

trzy wydech też będzie tyle kosztował a nie da w gaźnikowym 1.4 takiego przyrostu by 90KM osiągnąć na gaźniku nie ma dużego pola popisu dodatkowo ogranicza moc pojemność 1.4

Link to comment
Share on other sites

Guest dmx81

jest gdzies opisana na forum zamiana walkow z GA14de na GA16de?

chodzi mi o w miare najprostsza wersje, poczawszy jakie narzedzia trzeba miec, jakie czynnosci wykonywac kolejno i na co uwazac aby nie popsuc, no i czy da sie cos popsuc lub bardzo uszkodzic - dla kogos kto w silnikach nie grzebal czy da sobie z tym rade, bo sunny 1.6 stoi do rozgrzebania, a mam almerke 1.4 wiec walki chyba by pasowaly? moze jeszcze cos innego przekladac?

Link to comment
Share on other sites

w tym tygodniu bede robil walki, jak dorwe cyfrowke to beda fotki krok po kroku :)

moze nic nie popsuje.... ale jest ryzyko jest przyjemnosc :D

Link to comment
Share on other sites

INC jak się będziesz za to zabierał to daj znać...z przyjemnością bym podjechał ;)

Link to comment
Share on other sites

walki zmienione :) dzieki wieeelkiej pomocy kolegi Marcina, bez niego to bym zginal jak ciotka manka w czechach. fotki jeszcze nie zrzucone z tel, ale jak beda to je dodam do posta. pare problemow niestety wyniklo, miedzy innymi nie udalo nam sie bez ustawiania rozrzadu :/ o jeden zabek przeskoczyl i trzeba bylo ustawiac. trzeba poprostu dobrze zaznaczyc ulozenie kola zebatego wzgledem ogniwek. konieczna jest tez sciagawka z kolejnoscia dokrecania srub pokryw lozysk walkow. no i niestety, najpowazniejszy problem... urwala sie jedna z tych srub :/ wiec teraz srodkowa pokrywe lozyska mam na jednej srubie...

a teraz plusy:

sprint od 0 do 100 mierzony tempes gtx (gps) - bylo 12,6s jest 11,4s (z moim dupnym startem i calym bagaznikiem gratow)

silnik pracuje rowniej, zmiane widac szczegolnie powyzej 4000obr, ladniej sie wkreca i ciagnie do samego konca.

Link to comment
Share on other sites

Guest dmx81

hm to bez pomocy kogos kto sie zna bedzie ciezko samemu zrobic? nigdy nie odkrecalem pokrywy silnika i nie wiem co za stwory sie tam kryja;)

Link to comment
Share on other sites

hm to bez pomocy kogos kto sie zna bedzie ciezko samemu zrobic? nigdy nie odkrecalem pokrywy silnika i nie wiem co za stwory sie tam kryja;)

 

jak wezmiesz sobie ksiazke i klucz dynamomtryczny to zrobisz :) byle powoli i wszystko sobie sprawdzac i zaznaczac

Link to comment
Share on other sites

Guest dmx81

i oczywiscie twoja instrukcje obslugi z cennymi uwagami na co zwrocic uwage:) a np takie ustawienie rozrzadu jak sie przestawil to duzo roboty i skomplikowane? mam nadzieje ze juz nie dlugo foteczki beda:)

Link to comment
Share on other sites

i oczywiscie twoja instrukcje obslugi z cennymi uwagami na co zwrocic uwage:) a np takie ustawienie rozrzadu jak sie przestawil to duzo roboty i skomplikowane? mam nadzieje ze juz nie dlugo foteczki beda:)

 

czekam az kolega z tel zrzuci :) ustawienie rozrzadu to 10 minut roboty. az sam sie zdziwilem ze to taka prosta sprawa. ale przydaje sie druga osoba do calej tej operacji.

Link to comment
Share on other sites

temat jest odnośnie GA14DS, a rozwinęło sie o GA14DE, ale spoko tylko moje pytanie czy w DS'ie tez daje cos zmiana wałków, czy jest wogóle taka możliwość, jeśli tak to na jakie, bo póki co nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

temat jest odnośnie GA14DS, a rozwinęło sie o GA14DE, ale spoko tylko moje pytanie czy w DS'ie tez daje cos zmiana wałków,

 

Podobno 90 KM :)

 

No wporzo ale to mają być wałki z GA16DS czy DE ?

Link to comment
Share on other sites

i o to mi chodziło ;] dzieki za odpowiedz ;] to jak stane na nogi z mamonką to będe polował na takie wałeczki ;]

Link to comment
Share on other sites

i o to mi chodziło ;] dzieki za odpowiedz ;] to jak stane na nogi z mamonką to będe polował na takie wałeczki ;]

 

szukaj na allegro rozbitkow na czesci :) taniej sie da kupic niz jak ludzie same walki sprzedaja, bo jak ktos puszcza same walki to zwykle wie o co chodzi i sie ceni. ja swoje kupilem za 150pln i byly w lepszym stanie niz u mnie w silniku

 

[ Dodano: Pią 11 Lip, 2008 19:05 ]

zaś uszczelka pod pokrywe zaworów jest jak z DE

 

bo to te same uszczelki ;]

Link to comment
Share on other sites

Guest dmx81

no nareszcie sa foteczki:) i opis. teraz tylko miec troche czasu:)

czyli wazne jest aby uwazac zeby sie nie przestawil rozrzad, czyli zeby zebatka sie nie obrocila, bo sa takie mozliwosci o ile dobrze mysle ze:1. moga sie przekrecic obie zebatki razem z lancuchem, wtedy wystarczy ze np mielismy zaznaczane linie poziomo lub pionowo na zebatkach, wiec wiadomo zeby obrocic tak aby wrocily do pierwszej pozycji...? lub ze zebatka luzna z ktorej sciagnelismy lanczuszek lub ta druga z lancuszkiem sie przesuna... wiec wystarczy jak narysuje na obu np kreske pozioma od srodka zebatki np w prawo obie, czyli jak kolwiek mi by sie przesunela, trzeba poprostu wrocic do tej pozycji aby obie kreski byly w tym samym polozeniu co wczesniej? moze troche za bardzo uproscilem, ale serio nie grzebalem nigdy przy silniku i wizja popsucia czegos i unieruchomienia poprostu nie wchodzi w gre:P ale jesli mowicie ze to nie jest skaplikowane, to chcialbym sporobowac:) wazne ze zdjecia sa, wiem mniej wiecej na co patrzyc i jak sie zabrac. dlugi ten post mi sie zrobil, to zapytam jeszcze o czujnik bo nie mam nic takiego, be tego bede mogl sie zabrac do pracy?

Link to comment
Share on other sites

zapytam jeszcze o czujnik bo nie mam nic takiego, be tego bede mogl sie zabrac do pracy?

 

zawsze mozesz wykrecis swiece i wlozyc przez ten otwor jakis kawalek cienkiego preta, byle nie byl ostry na koncu. krecisz kolem pasowym i patrzysz w ktorym miejscu pret bedzie najwyzej. taka metoda to ustawialismy :D chociaz czujnik to najlepsze rozwiazanie bo na wskazowce najlepiej widac.

 

co do zebatek, najbardziej prawdopodobne ze przesunie ci sie ta od walka ktory odkrecasz, bo beda zawory sprezynowac i przekrecac walek.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...