Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana kół na letnie...


Gość Encor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pora przymierzyć się do tej czynności...

Specjalnie napisałem "kół", gdyż planuję nabyć zarówno oponki jak i felgi. Co do opon, to się chyba na Daytony zdecyduję, natomiast zastanawiam się nad założeniem 15" alusów do mojej N15. Nie chcę większych, bo nie chcę tracić mocy ani zbytnio uważać na wybojach i krawężnikach. Wymyśliłem sobie, że optymalnie byłoby założyć opony 185/55 R15, bo niemal nie trzeba brać poprawki na prędkość i przebieg (zgodnie z http://www.miata.net/garage/tirecalc.html). Sądzicie, że to dobry wybór? I druga kwestia - czy dobrze kombinuję, że dla takich opon potrzebowałbym felgi 6Jx15? I jakie ET i otwór centrujący?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dwa sezony na 15" z oponami 195/50 szer. felgi 15" to 7", ET35, polecam oponę 195/55/15 jest to optymalne rozwiązanie pomiędzy komfortem, a wyglądem.

Opona 185/55/15 będzie troszke nie ładnie wyglądąła na feldze 15" bo jest sporo węższa od 195.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już w ogóle jestem zakręcony całkiem. Jak otworzę drzwi kierowcy to mam naklejkę z opisem jakie opony stosować, a wygląda to następująco:

Przód:

175/70 R13 82S

Tył:

175/65 R14 82H

 

Natomiast w instrukcji napisali:

Przód i tył:

175/65 R14 82H lub 185/65 R14 86H

 

Ja natmiast mam obręcze aluminiowe oryginalne nissana 6Jx14 H2 ET38 (KBA 43370) nr fabryczny Nissana 0020544 a na nich zamontowane 185/60 R 14

 

Co w takim razie mam zamontować do tych kół aluminiowych zakładając że zależy mi na zachowaniu prawdziwych wskazań prędkościomierza, najmniejszym oporze toczenia i normalnym wyglądzie kół.

Czy w takim razie założyć 185/65 R14 czy 185/60 R14?

 

Pozdrawiam, Yankee N15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w takim razie mam zamontować do tych kół aluminiowych zakładając że zależy mi na zachowaniu prawdziwych wskazań prędkościomierza, najmniejszym oporze toczenia i normalnym wyglądzie kół.

Czy w takim razie założyć 185/65 R14 czy 185/60 R14?

Sprawdź sobie na www.opony.com.pl zamienniki - tam są dokładne wymiary, można porównać o jaki procent różnią się od siebie konkretne rozmiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Natomiast w instrukcji napisali:

Przód i tył:

175/65 R14 82H lub 185/65 R14 86H "

 

takie są fabryczne koła 175...do wersji silnikiem 1.4 w wersjach podstawowych, natomiast 185.... w wersjach z silnikiem 1.6 i wersjach "s" "sr"

a wersja GTi ma fabryczne koła 195/55/R15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od kilku dni mam założone aluski z oponami 195/50R15 i jak na razie wszystko OK. Komfort jazdy ucierpiał na tym rozwiązaniu nieznacznie. Za to trzymanie drogi jakby trochę lepiej, a i wygląd autka poprawił się.

Na razie trwają jeszcze testy - kólka są używane i znajomy dał mi je najpierw do przetestowania, ale chyba już przy nich zostanę. Koszt felg z oponami od niego to ok 1K, a nówki kosztowałyby co najmniej 2K :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar tych felg to 7Jx15.

 

Nie sprawdziły się jednak w moim przypadku te koła. Przyjemnie się jeździło - może nie strasznie komfortowo, ale autko trzymało się drogi bardzo ładnie - aż do momentu zaliczenia kilku dziur o głębokości ponadprzeciętnej. Ostatecznie po przedrapaniu kilka razy asfaltu podwoziem i urwaniu tłumika, koła zdjąłem i wróciłem do wcześniejszych: 185/65r14.

Teraz sam zastanawiam się jak to rozwiązać - czy dalej szukać felg 15" + opony tyle tylko, że o wyższym proflu, czy też może szukać felg w większym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sam zastanawiam się jak to rozwiązać - czy dalej szukać felg 15" + opony tyle tylko, że o wyższym proflu, czy też może szukać felg w większym rozmiarze.

 

Z profilem nie kombinuj. Pamiętaj, że średnica całkowita koła musi pozostać taka sama. Jeśli fabrycznie miałeś 185/65/14 to jeśli myślisz o 15" to możesz zamienić np. na 195/55/15. Nie dawaj większego profilu bo będzie Ci licznik kłamał a i koła mogą szurać w nadkolach.

 

Ktoś już tu podawał taki mądry adres: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że średnica całkowita koła musi pozostać taka sama. Jeśli fabrycznie miałeś 185/65/14 to jeśli myślisz o 15" to możesz zamienić np. na 195/55/15.

Nie musi jeśli chodzi o ścislość - powinna byc jak najbardziej zbliżona, wtedy licznik bedzie najmniej klamal. Przy takiej zamianie jak podales srednica kola zmniejszy sie o 0,6 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi jeśli chodzi o ścislość - powinna byc jak najbardziej zbliżona, wtedy licznik bedzie najmniej klamal. Przy takiej zamianie jak podales srednica kola zmniejszy sie o 0,6 mm.

 

Ale się kolega czepia ;) Wiadomo, że to "musi" było napisane z przymróżeniem oka. Po prostu chciałem zasygnalizować, żeby nie ignorować tego aspektu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...