Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Uciekający płyn chłodniczy


Guest mwj16
 Share

Recommended Posts

Guest mwj16

Witam!

 

Mam problem w swoim autku polegający na ubywającym płynie chłodniczym ze zbiornika w którym się znajduje. Co jakiś czas trzeba dolewa a nigdzie nie widać wycieku, co może być przyczyną takiego zachowania? Proszę o podpowiedzi i informację, dziękuje z góry!

Link to comment
Share on other sites

Guest mwj16

Autko mam w dieslu, raczej nie kopci nie zauważyłem tego. Jeśli chodzi o olej wymieniałem go miesiąc temu, jak na razie jest czyściutki i ciężko zauważyć jaki jest poziom, ale utrzymuje się w normie. Nie wiem co dolega, i o co chodzi. Płyn chłodniczy jak zaleje do zbiornika na max to po około 2 tygodniach jest prawie na minimum. Gdzieś to ucieka ale nie wiem gdzie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Betka

Ja miałam ten sam problem. Okazało się że zbiornik był zapowietrzony. Wciągnęło tyle płynu ile trzeba było i teraz jest spokój, bo już nie ucieka. Poziom oleju utrzymywał się na stałym poziomie, więc płyn z chłodnicy się do niego nie przedostawał. ;):)

Link to comment
Share on other sites

Guest mwj16

No u mnie to chyba coś innego będzie ponieważ już 2-3 razy dolewałem tak od minimum do maksimum, wiec wątpię żeby gdzieś się zapowietrzyło. Tylko gdzieś znika ;] jak pisałem tak co 2 tygodnie muszę trochę uzupełnić, więc coś jest nie tak. Wiec jeszcze proszę o więcej podpowiedzi, i dzięki za dotychczasowe :) jutro jeszcze dokładnie oglądnę sobie stan oleju.

Link to comment
Share on other sites

Guest grochu

Jezeli faktycznie nigdzie nie ma wycieku, to jedyne co mi przychodzi do glowy to uszczelka pod glowica. Moze ktos bedzie mial inny pomysl.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli płyn ucieka, oleju nie przybywa, a sam płyn i zbiorniczek wyrównawczy, są czyste tzn. nie noszą śladów zanieczyszczenia olejem, szukałbym gdzie indziej.

Może by również trafiona sama głowica lub blok silnika, wtedy płyn przedostaje się do komory spalania i wycieku nie znajdziesz, ale wtedy spaliny byłyby niebieskie. To najgorsze z możliwych rozwiązań i nie życzę Ci tego.

Sprawdź czy dywaniki po stronie pasażera masz suche, może coś jest nie tak z termostatem??

Link to comment
Share on other sites

Guest tomas.ns

nie koniecznie szukac gdzie indziej ja miałem tak uszczelke trachnieta ze podcisnienie wywalało mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy

ewentualnie moze byc gdzies wąs walniety moze pompa wody uciekac albo dziurawa chłodnica

Link to comment
Share on other sites

Guest mwj16

właśnie wróciłem z weekendu zrobiłem jakieś 200km. I znowu musiałem troszkę dolać płynu chłodniczego, chyba niestety płyn ucieka do oleju, takie mam wrażenie jak by oleju trochę mi przybyło :/ Co w takim przypadku powinienem zrobić gdy płyn ucieka do oleju?

Link to comment
Share on other sites

Guest grochu

Jezeli plun pojawia ci sie w oleju to moga byc dwie glowne przyczyny:

1. Uszkodzona uszczelka pod glowica,

2. Pekniety blok silnika.

 

Ja obstawiam uszczelke.

 

Jezeli masz taka mozliwosc to wez kogos otworzcie maske i odpalcie slinik. Pogazuj troche auto i obserwuj wtedy zbiorniczek wyrownawczy chlodnicy. Jezeli przy gazowaniu w zbiorniczku pojawia sie babelki, to faktycznie plyn ucieka. Druga sprawa zobacz czy na bagnecie nie ma plynu. Jezeli cokolwiek z tych rzeczy sie pojawi to polecam oddac do dobrego mechaniora, ktory sprawdzi dokladnie jak plyn ucieka.

 

Kolejne to sprawdz jeszcze tak jak pisal herson, czy nie pojawila ci sie wilgoc pod dywanikami.

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

Ja miałem podobnie ale w benzyniaku, okazało sie ze pompa wody była walnięta, zaczęła puszczać płyn specjalnym otworem, a robiła to tak "dziwnie" ze ciężko było to zaobserwować, bo poszczała tylko wtedy gdy przejechałem krótki odcinek drogi do 1km , potem jak już sie silnik nagrzał to nic nie kapało, a ze ja rzadko kiedy jeżdżę takie małe odcinki to długo szukałem zanim ten wyciek namierzyłem. Sprawdź to u siebie

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest kamil8810

JA TAKŻE MYŚLĘ ŻE TO POMPA WODNA ZAJRZYJ POD MASKĘ ZOBACZ CZY PASKI WIELOKLINOWE NIE ZROBIŁY SCIEŻKI Z PŁYNU POD MACHĄ WIDAĆ TO DOSKONALE PRZY ROZGRZANYM SILNICZKU POWINIENEŚ SŁYSZEĆ POPISKIWANIE I SKRĘCAJĄC W MIEJSCU KOŁAMI BEDZIE ODCZUWALNE DRRZENIE KIEROWNICY W WYNIKU WYCIEKANIA PŁYNU NA PASEK NAPĘDZAJACY POOMPĘ WSP.ON POPROSTU SIĘ ŚLIZGA I NIE PISZCZY.

Link to comment
Share on other sites

Guest markol2

Witam, mam to samo, lecz u mnie to albo uszczelka, albo głowica bo za każdym razem jak uruchomię silnik i przejadę niezależnie ile to ubywa mi ok 2 cm ze zbiorniczka wyrównawczego. Więc są ze że mam pękniętą głowicę albo puszcza na uszczelce do kolektora (na zimnej może jest dzika a potem jak się rozgrzeje to aluminium się rozgrzewa i dziurka znika. . Auto może troszkę bardziej kopci na zimnym, lecz to ciężko stwierdzić bo jest zima:(, nie przybywa oleju, nie ma płynu w oleju i oleju w płynie. Pompę wymieniłem. Po nowym oku oddam do mechanika niech sam oceni. Powiem ci ciężko znaleźć jak nie ma wycieków.

 

Pompa pod kołem pasowym ma otworek i możesz tam sięgnąć czy się nie sączy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...