Guest eNcoM Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Najpierw napisze jak się to zaczęło: więc miałem hamulce niczego sobie aż tu nagle podczas ostatnich upałów byłem zmuszony do gwałtownego hamowania (spaliłem gumę ale zahamowałem) później troszeczkę agresywnej jazdy (jak na 2,0D ) przyśpieszanie hamowanie i też ok ale potem hamowałem ze 150 wcisłem pedał i hamuje i poczułem że pedał mięknie !! i musiałem ratować się ręcznym !! (taki efekt gotującego płynu) kupiłem klocki i płyn DOT4 (nie wiem jaki ma być) wymieniłem klocki i zabrałem się za odpowietrzanie i dolewanie nowego płynu (żeby trochę go wymienić) robiłem to już parę razy więc nie ma problemu a tu jest problem =>przed zapłonem pali się kontrolka ręcznego ?? po zapaleniu gaśnie (płyn na na MAX) =>przy pojedyńczym naciśnięciu hamulca samochód hamuje pedał jest twardy ale przy parokrotnym naciśnięciu i trzymaniu hamulca pedał mięknie i świeci/mruga kontrolka ręcznego ?? Co może być przyczyną odpowietrzałem je parę razy: -niewłaściwy płyn? -pompa hamulcowa się sypie? -serwo padło?? nie widać nieszczelności, płynu nie ubywa, układ się nie zapowietrza. jak na razie da się jeździć (jak się nie szaleje) ale co jak będe zmuszony do 2-3 ostrych hamowań?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 serwo mozna wykluczyc na samym poczatku gdyby bylo zepsute pedal byl by twardy i ciezko by sie hamowalo to mzoe byc pompa, wyciek, regulator milego szukania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eNcoM Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 to mzoe byc pompa, wyciek, regulator milego szukania problem jest w tym że na przy zgaszonym silniku pedał jest twardy można pompować trzymać i nic się nie dzieje ale gdy zapale silnik i zaczyna działać serwo po pojedyńczym naciśnięciu hamulca jest ok ale gdy nacisnę go parę razy pod rząd (popompuje) mrugnie kontrolka ręcznego i pedał potrafi opaść do zera wycieków nie widać nic się nie poci płynu nie ubywa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 przejedz sie kawalek i pohamuj troche pozniej sie zatrzymaj i sprawdz kazde kolo czy jest cieple jesli ktores bedzie sie roznilo to znaczy ze przez nie moze regulator szalec albo ogolnei sam regulator moze byc uszkodzony chodzi mi o ten zawor ktory reguluje cisnienie w ukladzie pomeidzy przodem a tylem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eNcoM Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 regulator moze byc uszkodzony chodzi mi o ten zawor ktory reguluje cisnienie w ukladzie pomeidzy przodem a tylem muszę spróbować ale przy odpowietrzaniu hamulce z przodu i z tyłu chodziły prawidłowo jak sprawdzę dam znać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stu Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 u mnie jak popmpuje to sie zapala kontrolka ale pedal robi sie strasznie twardy po chwilli mieknie i kontrolka gasnie. z tym miekkim pedalem to mialem jak mi rpzewod poszedl ale sie wtedy pocil i pedal chamowal na raz za drogilm juz byl miekki i po chwili zapalala sie kontrolka ale to dlatego ze plyn wywyalolo na droge. MOZE ci walnol cylinderek i sika do bebna ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eNcoM Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 u mnie jak popmpuje to sie zapala kontrolka ale pedal robi sie strasznie twardy po chwilli mieknie i kontrolka gasnie. z tym miekkim pedalem to mialem jak mi rpzewod poszedl ale sie wtedy pocil i pedal chamowal na raz za drogilm juz byl miekki i po chwili zapalala sie kontrolka ale to dlatego ze plyn wywyalolo na droge. MOZE ci walnol cylinderek i sika do bebna ? nie rozbierałem tyłu ale nie zauważyłem żeby ubywało płynu ?? poza tym gdyby poszedł cylinderek to pedał wchodził by w podłogę bo spada ciśnienie a u mnie przy wciskaniu pedału jest ok tylko gdy pompuje(tak z 5 razy) to pedał mięknie nie wiem dlaczego i świeci/mruga kontrolka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stu Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 no to jak pompujesz to normalka tylko u mnie tak po 6 tym razie zapala sie konttrolka i pedal jest stranszie twardy po chwili na wlaczonym silniku miekknie. takze jak hamuje i to luzz sunki juz tak maja z hamulcami... ja moje przez roz wymienialm po troszku az teraz mam zylety Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eNcoM Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 no to jak pompujesz to normalka tylko u mnie tak po 6 tym razie zapala sie konttrolka i pedal jest stranszie twardy po chwili na wlaczonym silniku miekknie. takze jak hamuje i to luzz sunki juz tak maja z hamulcami... ja moje przez roz wymienialm po troszku az teraz mam zylety czyli jak nic nie będzie się pogarszać to może tak zostać?? wcześniej tego nie zauważyłem tak jak tego że przed zapłonem świeci się kontrolka ręcznego (zawsze zaciągałem ręczny) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mushroom Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Wydaje mi się, że ktoś miał ten problem w 100NX. Przyczyną był zły płyn hamulcowy wymiana na DOT-3 pomogła. Radzę poszukać, bo nie jestem pewien czy objawy były takie same. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=hamulce chyba zmiana na DOT-3 rozwiąże prblem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stu Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 fajne z tym recznym hehe ale jak auto ci hamuje normalnie jedziesz stop.. ruszasz stop ... i tak pare razy ewentulnie hamowanie pulsacyjne i sie nie zapala kontrolka to masz wszytko ok na postoju jak bedziesz pompowal to normalne ze sie zapali. a w dieselku jest tak ze jak nie ma podcinienia wspomagania hamlucow to sie swieci zapalasz silnik i gasnie bo dostaje cisnienie dodatkowe z pompy. od alternatora idzie taka gumowe rurka do prawego nadkola kiedys mi sie urwala i kontrloka palila sie caly czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eNcoM Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 fajne z tym recznym hehe ale jak auto ci hamuje normalnie jedziesz stop.. ruszasz stop ... i tak pare razy ewentulnie hamowanie pulsacyjne i sie nie zapala kontrolka to masz wszytko ok na postoju jak bedziesz pompowal to normalne ze sie zapali. a w dieselku jest tak ze jak nie ma podcinienia wspomagania hamlucow to sie swieci zapalasz silnik i gasnie bo dostaje cisnienie dodatkowe z pompy. od alternatora idzie taka gumowe rurka do prawego nadkola kiedys mi sie urwala i kontrloka palila sie caly czas. muszę to sprawdzić szukałem jakiegoś podciśnienia z silnika teraz już wiem dlaczego nie znalazłem [ Dodano: Wto 08 Lip, 2008 21:40 ] Wydaje mi się, że ktoś miał ten problem w 100NX. Przyczyną był zły płyn hamulcowy wymiana na DOT-3 pomogła. Radzę poszukać, bo nie jestem pewien czy objawy były takie same. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=hamulce chyba zmiana na DOT-3 rozwiąże prblem czytałem to z zaciekawieniem i może to być wina płynu bo szczerze to po wymianie klocków i płynu pedał nie działa tak "natychmiastowo" jak wcześniej autko hamuje bez problemów jednak obawa przed wpadnięciem pedału została a przy pompowaniu (5-6 razy i trzymaniu) pedał siada i na chwile pali się kontrolka ręcznego chyba przejdę na DOT3 myślę że może płukać układu nie będę ale przy stopniowej wymianie a kupie 2 litry powinno się poprawić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wacmaku Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 No i problem nie rozwiazany. a dlaczego nikt sie nie zastanawial nad pompa?? przeciez tam sa normalne tloczki z gumek. one tez sie zuzywaja, ja ma taki problem ze pedal hamulca mi wpada w podloge tak po chwili, mam plyn dot-3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek_178 Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 w tych dieslach ja tez tak mam gdzies o tym czytalem i tak ma byc tez na poczatku myslalem ze cos zje... ale tak ma byc brakuje podcisnienia jak pompujesz pare razy na postoju i silnik chodzi na jalowych ja mam to samo i w kazdym tym dieslu zrobi to samo jak bedzie pompowal na postoju a sprobuj mu dac gazu jedna noga i wtedy pompuj hamulec na postoju zobaczysz czy tak samo bedzie pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest glonix4 Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 witam Mam problem z hamulcami w sunny 1,6 16 v 1994r z abs z przodu i z tyłu mam tarcze niewiem jak jest w innych modelach ,problem polega na tym ze przod ladnie chamuje a tyl wogle tarcze sa nowe ,klocki tez oraz przewody abs mi sie pali wycieku niema nigdzie co to moze byc pompa hamulcowa czy cos z tym abs przy chamowaniu abs niedziala chamulce byly kilka razy odpowietrzane tloczki byly wyczyszczone prosze o pomoc z gory thx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.