Guest Pepelus Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Hej wam. Zachciało mi się dzisiaj zmieniać ten jedyny w swoim rodzaju klason jaki mamy w Almerkach. Zakupiłem w Feuvercie klason uniwersalny ale ku mojemu zdziwieniu, po zamontowaniu nie działa :/ Co lepsze jak znów montuje stary to ten też nie działa. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ten wymontowany (oryginał Bosha) ma oznaczenie E9 natomiast ten zakupiony ma E3 ?! Co to jest?! Co zaobserwowałem?! Otworzyłem maskę i naciskająć klakson w samochodzie słyszałem jakieś "pstryknięcia" w przekaźnikach (tych po lewej stronie od silnika). Bezpiecznik sprawdzałem i jest cały. Macie pomysły czego to wina? (będę musiał jeszcze później sprawdzić czy przypadkiem jak mam radio podł. to nie będzie działał , bo czytałem tu na forum różne "ciekawe" przypadki ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gaten Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 jeśli bezpiecznik jest OK to sprawdź czy masz napięcie na kablu przy klaksonie i czy jest dobra masa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pepelus Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Będę musiał sprawdzić faktycznie. Choć dziwi mnie najbardziej ten przekaźnik i zastanawiają te oznaczenia!? Niestety nie sprawdzałem napięcia, bo nie mam nawet żadnego kabelka z żarówką a tym bardziej miernika.. .. Coś postaram się wykombinować. Ale sprawdzałem który przekaźnik mi tak "pyka" to jest drugi od dołu (12V15A). Jak myślicie?! Walnięty czy to coś innego ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gaten Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 do elektryki podchodzę ostrożnie bo się za bardzo nie znam ale sposób z żaróweczką jest bezpieczny i powinno Ci się coś wyjaśnić czy masz napięcie na kablach do klaksonu a co do przekaźnika to chyba jest w porządku bo sprawny ma pukać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Artur_NH Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Witajcie..Ja mam podobny problem. Po zmianie przekładni przestał działać mi klakson i świeci sie poduszka. Mechanik wypią mi poduche (nie rozpiął akumulatora) i coś tam ustawiał..a jak złozył to juz nie było klaksonu i poducha sie świeciła ... Wina zwijaka ?? mógł coś uszkodzić ?? aha...i pilot od radia tez nie działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcink Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Podejrzewam że przy montażu / demontażu przekładni niezabezpieczyli kierownicy i którymś momencie kierownica zrobiła więcej obrotów niż ma taśma sterująca poduszkami, klaksonem i audio. Taśma ma około 3,5 w lewo i 3,5 w prawo. Miałem to samo :-) Czeka Cię na 90% wymiana taśmy sterującej, aby to potwierdzić musisz zdjąć kierownicę, zdjąć taśmę i sprawdzić miernikiem ( na wyjętej i odłączonej ) czy jest połączenie miedzy wtyczką w obudowie taśmy a wtyczkami na kabelkach wychodzącymi z taśmy. PS. Mam do sprzedania taką taśmę do modelu z 2003 ( po liftingu), ale nie wiem czy obsługuje audio. Do mojego ( sprzed liftingu) nie pasowała. Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Artur_NH Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Marcin...Dzięki za info ! Podejrzewałem ze tasma jest padnięta ale nie byłem pewien..Sprawdze sobie miernikiem jak mówisz...Ile chcesz za swoją ? P.s...Marcin, dał byś rade sprawdzić u siebie w Almerze jaką masz osłone pod silnikiem ? z ilu częsci sie składa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcink Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Witaj Moja osłona pod silnikiem to na 99% jeden plastik. Co do taśmy to 50 pln, daj email to wrzuce Ci fotki żebyś mógł porównać kostki. Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.