Guest tibia Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Pomozcie mi, bo w technicznej obsludze samochodow jestem calkiem zielona, a zaufane osoby na urlopach... wsiadlam dzis do mojej micry-przekrecilam kluczyk do tego polozenie, w ktorym wlaczaja sie kontrolki-zaswiecilo sie, ok. po chwili przekrecilam jak do odpalenia -nic....... totalna cisza. kontrolki zgasly. i tak 4 razy, mimo wyjecie takze kluczyka i ponownej proby... jakies propozycje? :zly: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blazej Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Może akumulator zdechł? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tibia Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 nie mam pojecia, co to moze byc-naprawde jestem zielona w kwestii napraw a nie moge podjechac do mechanika i to moj najwiekszy bol teraz :029: sa jakies inne objawy rozladowanego akumulatora? cos w stylu ze swiatla nie swieca...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blazej Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Objawy są takie, że auto nie chce odpalić A długo micra stała nieużywana? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tibia Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 tydzien. fakt, ze stoi na parkingu i duzo lalo w tym tygodniu, ale nie wiem, czy to moglo az tak zaszkodzic.. czy srednio zarientowany w mechanice facet pozna, czy to akulator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blazej Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Powinien poznać Naładuj akumulator, albo spróbuj odpalić na kable i wszystko będzie jasne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 a może któraś z klem na akumulatorze nie jest dokręcona? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fer Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Jakby akumulator był rozładowany, to lampki wougle by nie świeciły. Jeżeli świecą to oznacza że jest jakiś prąd i by próbował rozrusznik zakręcić, ale jest cisza. Mogło coś się w rozruszniku porobić. Najlepiej by przydał się ktoś kumaty na miejscu. A na pych nie szło odpalić ? Już miałem parę razy u siebie sytuację że akumulator był rozładowany, ale zawsze coś próbował pokręcić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blazej Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Ale czy naprawdę nie łatwiej jest zacząć od rzeczy prostych, a później ewentualnie szukać dalszych usterek? U mnie jak auto stało +/- 2 tygodnie to kontrolki się jeszcze zapalały, ale rozrusznik nawet nie dawał oznak życia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tibia Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 samochod postal 10 godzin-wsiadlam-wkladam kluczyk-przekrecam troche-zapalaja sie kontrolki. Dokrecam do konca-przez doslownie sekunde bylo slychac rozrusznik-i potem od razu cisza.. rano najpierw wlaczylam swiatla, potem dopiero chcialam odpalic, wiec moze na swiatla zuzyla sie resztka akumulatora...? dalsza diagnostyka musi poczekac-klemy ew. moge sprawdzic sama ale czy one moga sie same poluzowac, skoro tydzien temu wszystko bylo ok...? dziekuje za porady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Jeśli wiesz jak dolać wody do akumulatora, to kup destylowaną i dolej (o ile jest do czego). Potem skombinuj kogoś kto ma auto niedaleko i ma kable rozruchowe i odpal i zrób jakieś 10-20km (najlepiej z sensem). I pamiętaj - światła zapala się i gasi gdy silnik już/jeszcze pracuje... szczególnie jeśli robisz jednorazowo niewielkie dystanse . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 a jezeli zapalasz i przygasają kontrolki w tym momencie to aku siediz , ja stawiam na rozladowany akumulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tibia Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 no pewnie akumulator.... to jest WEBER 40AH/300 /czytajac z paragonu/ - kupiony w maju 2006. to duzo czy malo na akumulator? jesli rzeczywiscie sie okaze, ze trzeba kupic nowy-to jaki wybrac...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blazej Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Jak na Micre to powinien wystarczyć, ale jak będziesz kupowała nowy to proponuje 45Ah. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tibia Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 pytalam, czy to norma, ze 2letni akumulator pada...? :diabel2: no i czy musi byc konkretnej firmy-zeby nie kosztowal krocie i nie umarl po roku... :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szadi Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Jeśli kontrolki przygasają przy rozruchu to na pewno aku, a jeżeli nie to stawiam na rozrusznik. Ostatni miałem podobny problem. Autko odpaliłem przejechałem jakieś 5 km i po 10 min chciałem odpalić i odpaliłem - ale na popych szczotki wymieniłem i śmiga nyska dalej:) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blazej Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 pytalam, czy to norma, ze 2letni akumulator pada...? Dwa lata to trochę mało... Ja bym go najpierw porządnie naładował... A z firm to Banner, Centra, Bosh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest majsterus Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 tibia dam Ci radę, odpalaj silnik dopiero jak pompa paliwa przestaje pracować czyli po około 5 sek. Pompa w micrze straszliwie prądożerna jest i na krótkich odcinkach akumulator dostaje. akumulator zwykły wystarczy, żaden bosch, to jest benzynowy silnik a nie diesel. kupowałem rok temu jakieś 150-170 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tibia Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 tak, kontrolki gasna przy przekreceniu bede uwazac i odpalac po 5 sek, dziekuje a co znaczy zwykly akumulator? straszne sa awarie, kiedy samochod nie chce ruszyc :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 a co znaczy zwykly akumulator? czytaj: niemarkowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tibia Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 napisze, bo moze komus sie przyda potwierdzenie- to byl rozladowany akumulator /mial ponizej 1V :028: / po wymianie jest ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slan1975 Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 w mojej micrze zdarza się przy pierwszej próbie rozruchu, że czasem jest tylko "pstryk", jedno kopnięcie-klapnięcie i głucha cisza, po odczekaniu chwilki i ponownym przekręcniu kluczyka zwykle już kręci i pali (odpalam zawsze na luzie i z wciśniętym sprzęgłem, zawsze też odczekuję kilka dobrych sekund przed próbą zapłonu - napewno akumulator nie ma tu nic do rzeczy, rozrusznik? stacyjka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Rozkrec kierownice tam gdzie masz kluczyk podmuchaj tak poczysc i powinno puscic. NIe lacza tam styki. Ja tak mialem zrobilem czyszczenie i chodzi do dzis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.