Guest mrkdmnk Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Witam... Czy to tak jest we wszystkich autach z ABS'em, że przy hamowaniu lewą nogą, w tym szczególnym przypadku o który mi chodzi, bez odpuszczania gazu drastycznie jest dławiony silnik... kopnięcie w pedał hamulca powoduje spadek obrotów z ponad 4000rpm poniżej 2000rpm? albo moze to sprawa konstrukcyjna silnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Też kiedyś to sprawdzałem, podejrzewam, że ma to związek z faktem "elektronicznego gazu". Jak wciskasz hamulec to hamujesz i wciśnięty pedał gazu nie ma "nic do gadania". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrkdmnk Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 wiec kolejny dowod na to ze elektronika w aucie zabiera przyjemnosc z jazdy... albo kolejny krok w strone "auto wie lepiej"... co dalej ręczny z ABS'em? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sleepyhead Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Z tego co wiem to TDi VW'jach ma to samo Sądze, że są dwa powody dla których wprowadzono takie rozwiązanie: - pierwsze to bezpieczeństwo - założono, że w sytuacji awaryjnej, nagłego hamowania, kierowca może wcisnąć razem z pedełem hamulca również gaz i w "trosce" o nas komputer stawia na to, że chcemy się szybko zatrzymać a nie przyspieszać ; - druga sprawa to chyba bardziej techniczna - tu moge się mylić, ale wydaje mi się, że serwo potrzebuje powietrza które zaciąga silnik. Może ktoś dokładnie wie jak działa serwo się wypowie bo ja nie chce sciemy pisać. P.S. W Starym VW Polo nie miałem serwa i hamowanie lewą nogą działało bardzo dobrze. W starej Fieście 1.8D też można bylo z lewa nogą jeździć, ale po chwili jazdy w ten sposób serwo przestawało działać i jechało się bez wspomagania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.