Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Silnik. Terrano II brak mocy


winis
 Share

Recommended Posts

Witajcie !!!

 

Silnik nie ma takiej mocy jak powinien mieć. Jak może byc tego przyczyna???

 

[ Dodano: Czw 10 Lip, 2008 14:00 ]

silnik 2,7 TDI

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak jest to diesel na turbie (pracuje w dieslach, cięzarówki daf) diagnostyka wygląda tak:

 

1- sprawdzasz turbo - podłączasz manometr (gdzies do kolektora ssącego za turbo) i mierzysz cisnienie jakie wytwarza sprężarka, nie stety nie wiem jakie powinno być w nissanie :zly2: w daf-ie jak daje 1 - 1,3 mpa na pusto to jest super :diabel: jak ni działa to cza do regeneracji oddać

 

jak turbo ox to

2- sprawdzasz cisnienie na garach, to juz wymaga warsztatu raczej, diesel to powinien troche ponad 20 mieć (jak mniej to kupa) i od razu sprawdzasz wtryski bo i tak bedą zdemontowane i nie wiele więcej wezmą

 

- wtryski jak leżą to wymiana końcówek albo całych wtrysków

- jak na garach mało dmucha to robisz test olejowy i sprawdzasz czy to głowica czy pierscienie, głowicę sie oddaje do planowania i na docieranie zaworów a pierscienie to juz kapitalka silnika :<

 

a jak wszystko jest ox to

3- sprawdzasz pompę paliwa a jak to pompowtryski to zostaje jeszcze problem z elektryką

 

Oczywiscie o takich banałach jak wymiana filtrów paliwa, oleju i powietrza przed tym wszystkim nie wspominam

 

po tym co napisałeś to wnosze że to punkt 1 lub 2 raczej nie 3 ale wszystko możliwe, napisz

jeszcze jakie ma objawy czy dymi i wogule :?:

 

pozdrawiam

Sew

Link to comment
Share on other sites

jadę np 70 km/h dam gazu i powoli się rozpędza mam takiego nisssana w firmie i w porównaniu do mojego to rakieta

 

[ Dodano: Pią 11 Lip, 2008 18:37 ]

turbina sie nie zakłancza i dlatego nie ma mocy

Link to comment
Share on other sites

Turbina się nie załącza tylko chodzi cały czas :D

 

 

A kopci to auto mocno, bo jakby turbo leżało to by kopcił. Jak nie zapodaje dymu dużo to może pompa wtryskowa nie daje takiego ciśnienia jak trzeba.

Link to comment
Share on other sites

To napisz juz winis dokoncz czy dymi bardzo i czy słychac turbo jak dasz buta :diabel2: (popularnie sie muwi ze "sie załancza") :sylwester:

Link to comment
Share on other sites

dymi lekko przy odpalaniu podczas jazdy nie

dziś odłączę przepływomierz i zobaczę

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest grzegorzs76

A ja powiem tak, a mam zbliżone auto czyli Ford Maveric, auto powyże 2,5 -3 tys obrotow ciagnie ladnie ale pnizej jest mulowate - na MIL wskazuje kod 18 czyli Electric governor - cokolwiek to znaczy a jest to część pompy wtryskowej - wie ktoś coś wiecej na ten temat?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest lukas_01

winis jak już zdjagnozujesz co się dzieje z tym silnikiem ze nie ma mocy to prosze żebyś to napisał. Ponieważ mam patrola z 3 litrowym silnikiem i tagże mam problem z mocą. :029: co robić??

Link to comment
Share on other sites

Loj błedami sie w dieslach przejmowac :diabel2: no co wy diesel to po wywaleniu kompa na szmelc ma jeździc i juz :kosci: delikatny wymont młotem 0.5 kg i gra :kosci:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest paulo7-72

Witam miałem u siebie problem z mocą okazało się że to czujnik obrotów wału i jakiś czujnik w pompie wtryskowej wymieniłem ten pierwszy i było OK ale przed wczoraj znowu coś zdechło. :zly:

Link to comment
Share on other sites

U mnie pomogła wymiana przepływomierza. Autoko z muła pancernego przeistoczyło się Tyrrana nad Tyrrany. Przed wymianą ledwo jeździło, całkowity brak mocy, nie było odejścia jak bywało wczesniej, a mimo obrotów grubo ponad 2000 nie chciało jechać. Żona, która jeździła tym "złomem" już dostawała nerwówki, bo miała trudności z wyprzedzanie traktorów.

 

Jak sprawdzać:

1. odłączyc kabelek od przepływomierza, bez niego nie będzie jeździło gorzej. Co niektórzy na forum mówili, że powinno być nieco lepiej

2. można sprawdzić napięcie - u mnie było 1V..... na jałowym, a po dodaniu obrotów ta wartość się nie zmieniała ( powinno być około 2V na jałowym, i sporo więcej po dodaniu gazu - szukaj na forum)

3. można próbować przeczyścić , przemywać czujnik..... gdzieś na forum można znaleźć szczegółową instrukcję. Jest jeden myk - czujnik z przepływomierza nie tak łatwo wyjąć. Bosch zastosował specjalne wkręty serwisowe -dziwna gwiazdka z kulką. Można to ominąć stosując zwykłe kombinerki, chwytając całą główkę wkręta i bez problemów można wykręcić ją z plastikowej obudowy. Moje przemywanie czujnika nic nie dało, choć czytałem opinie wielu osób, że w ten sposób można z 50-letniej pani zrobić narowisytą 17tkę :D

4. zakupiłem orginał Bosha, wymieniłem, nawet za namową forum nie resetowałem błędów, tylko dałem komputerowi czas na naukę nowego czujnika. Po wymianie, włączyłem silnik, a po rozgrzaniu dokonałem testowej jazdy. NIE TO AUTO. Obecnie rwie asfalt i nie dziwi mnie, że w dowodzie ma HAK na 2600 kG.

 

Mnie się udało, a raczej moje żonie, bo ona jeżdziła mułem pancernym a teraz na nowo dostała Terrana - Tyrrana :)

 

PiS

Sprowadziłem orginalnego Boscha z zagranicy (taniej) w ilości 2 sztuk. Jeżeli KOGOŚ ten czujnik interesuje, to odsprzedam mój zapas po atrakcyjnej cenie. Polecam moje ogłoszenie w dziale części zamienne lub pod mailem wbit@interia.pl .

Link to comment
Share on other sites

Guest paulo7-72

Witam serdecznie ponownie jak wcześniej pisałem po wymianie czujnika wału buło kul lecz nie długo,pojechałem s powrotem do elektryka i nic brak błędów,na szczęście mam kolegę Jurka który jeździ sportowo w terenie ale jest też mechanikiem po 15min. wyszło że w moim aucie źle działa sterowanie przepustnicy "nawiasem mówiąc jest nie potrzebna"w efekcie wyglądało jak by padło turbo bo mocy nie było albo padł silnik bo kopcił na niebiesko czyli olej brał,w moim przypadku chodziło o to że przepustnica była cały czas zamknięta i ciągła większość powietrza z silnika czyli się dusił i kopcił na niebiesko,cały ten problem obeszliśmy bardzo prosto zaślepiając wężyk podciśnieniowy od przepustnicy.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Witam serdecznie miałem problem pod tytułem auto było słabe i dymiło na czarno po krótkiej walce okazało się iż w aucie padła turbina wystarczyło ją wymienić na nową i auto ożyło tak jak powinno być

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...