Guest wolfi Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Jestem od lutego posiadaczem Almery Tino 2.2 diesel rocznik 2001 Kupiłem go od kuzyna, w zeszlym roku awaria pompy wtrysku - po regeneracji, wyłączył EGR-a bo mulilo i cos robily z przepływomierzem albo czyścił albo wymienił, moge sie dowiedzieć. Uwazam ze troche jest dalej mulaty bo kopa dostaje dopiero powyżej 2500 obrotów. Ale no nie jest najwększy problem W zeszłym tygodniu jechałem ze śląska na mazury Wyjechałm ok 4 nad ranem, zero samochodów prędkość ok 170 km/h Po przejechaniu 150 km nagle zaświeciła mi się kontrolka silnika, samochód stracił bardzo!!!! na mocy i za autem np przy redukcji z 4 na 3 bieg i naciśnięciu gazy ogromny tuman białego dymu który po jakimś czasie gdy jechalem z jednostajną prędkością zniknął. Zjechałem na stacje, po 15 min dalej jechałem i kontrolka zniknęła i wszytko było ok przez następne 25 km, potem znowu to samo Jakoś dojechałem na miejsce jadąc spokojnie ok 100 km/h Na miejscu na drugi dzień odpaliłem auto i wszystko ok, przez 2 dni zrobiłem tam ok 100 km i wszystko ok. W drodze powrotnej pomyślałem ze pojade wolnie moze wszytko bedzie ok. Jechalem z predkościa około 100 -120 km/h, i awaria wyskoczyla ale dopiero po przejechaniu 400 km. Przed katowicami stanąłem na 20 min i potem przez nastepne 30 km wszytko było znowu ok. Po paru dniach pojechalem na komputer i nie znalazł żadnego błędu . Panowie bardzo prosze o pomoc bo szykuje mi sie dłuższa trasa i ne wiem czego sie spodziewać. Może ktoś miał podobny przypadek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolfi Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Biały dym + spadek mocy = wywalona uszczelka pod głowicą. Nie jeździj tak, bo bedzie po silniku Ale teraz jest normalnie nic nie dymi wszystko ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Sprawdź zbiornczek wyrównawczy czy nie masz śldow oleju w środku, albo nie ubywa Ci płynu, bo ja napisał Bombel objawy mogły wskazywać na padniętą uszczelkę ( biały dym, a spadek mocy, z doświadczcenia wiem, że występuje rzadko przy tej awarii ) Osobiście bardziej bym obstawiał na dziadowskie paliwo, sam miałem podobna sytuacje i zdarzyła się tylko jeden jedyny raz, link do tematu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=450761#450761 choć leje tylko sprawdzone paliwo, syf można trafic wszędzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolfi Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Sprawdziłem korki i suchutkie jezeli chodzi o zbiornik to nie wiem gdzie on jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolfi Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 jezeli chodzi o zbiornik to nie wiem gdzie on jest Poszukaj zboirniczka plynu chlodniczego Sprawdziłem ten zbiornik (tam gdzie wlewa sie płyn chłodniczy) poziom jest ok, płyn jest czysty tylko na sciankach od srodka widać brązowawy osad i nic poza tym, chce jeszcze raz powiedziec ze przy normalnej jezdzie nic sie nie dzieje tylko mulaty do 2500 obrotów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 płyn jest czysty tylko na sciankach od srodka widać brązowawy osad i nic poza tym, Jak jest taki jakby smar to na bank uszczelka i to już poważnie bo olej sie juz miesza Wsadź palucha albo coś długiego ( na zimnym silniku ) i spróbuj to namacać. Jeżeli tłuste, to olej i faktycznie padnięta UPG. Sprawdź czy przypadkiem nie przybyło Ci oleju i czy jego kolor nie przypomina kawy z mlekiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolfi Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Więc własnie podjechalem do znajomego mechanika sprawdzil plyn ok, olej ok a ten osad to jest osad z płynu który poprosu sie czasami robi hmm, wszystkie korki suche oleju nie bierze, płynu nie ubywa jeździ sie normalnie moze to faktycznie trefne paliwo było ale jak paliwo to czy mogla sie zaswiecic kontrolka silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolfi Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 jutro jade do gości którzy robili pompe wtrysku 11 miesięcy temy czyli został 1 miesiąc gwarancji zobacze może spotkali sie z czymś podobnym, jak wróce to odpisze pozdrawiam i dzięki za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ratino Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 ja mam na to inną teorię: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=w%EA%BFyk spróbuj metody kolegi Albina z zatkaniem wężyka od pompy próżniowej - mi to pomogło i auto przestało się dusić. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest artur196 Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 to jest dziadowskie paliwo, miałem to samo, wymień filt paliwa i bedzie ok:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frodman Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Potwierdzam opinię Szanownego Przedmówcy:) U mnie było to samo. Spadek mocy, check engine i biały dym = gówniane paliwo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.