Guest cezar Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Mam problem z drgającą kierownicą w p 12 z 2002 roku. Drgania pojawiają się przy prędkości ok. 100 km/h. Serwis twierdzi, że przyczyną są koła... Ale wyważałem je już 3 razy i były ok (robili mi to nawet w serwisie), ale po założeniu na osie problem powracał... Czy ktoś spotkał się z takim problemem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest makaron11 Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 witam z tym biciem w kierownice to sprawdz czy nie sa zwichrowane tarcze hamulcowe najlepiej przetoczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmdelphi Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Witam Z tym biciem kierownicy w P12 to jest naprawde dziwna historia. Moi rodzice mają P12 z 2002 roku, przebieg 35 tys. km. Po założeniu alu kierownica zaczęła drgać w okolicach 90 - 100 km/h. Kilkanaście razy jeździłem do przeważenia kół do różnych zakładów wulkanizacyjnych i nic. W końcu alu wróciły do producenta gdzie zostały wyważone na jakiejś super nowoczesnej wyważarce. I znowu nic, drganie nie ustało. W miedzyczasie auto przeszło przegląd gwarancyjny w ASO gdzie stwierdzono, że do wymiany są oba sworznie. Po wymianie kierownica ciągle drga. Już sam nie wiem co mam robić z tym samochodem :? Pozdrawiam Delphi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy77 Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 moj znajomy mial podobny problem ale w toyocie,wywazal kola kilkakrotnie i dalej mu drgala kierownica.Jak sie pozniej okazalo samochodem jezdzila rowniez jego zona ale po kraweznikach i mial pokrzywione alumy.Kupil nowe i problem znikl pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmdelphi Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Wiec moje alu mają chyba jakąś wadę produkcyjną, bo po krawężnikach nie jeżdże, a kierownica bije. Czy zdarzyło się Wam kiedyś kupić nowe wadliwie wykonane alu? Pozdrawiam Delphi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djepp Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Mialem to samo , problem jest prozaiczny, a mianowicie klocki hamulcowe sa zle dopasowane do tarczy, sa chyba ltroszke za szeroke , bylem na warsztacie ,mam gwarancje , tak ze nie kosztowalo mnie to ani centa, spilowali LECIUTKO KLOCKI wywazyli przednie kola i problemu do taj pory nie ma , wszystko jest w najlepszym porzadku, rozmawialem z szefem czy tak bedzie przy kazdej wymianie to powiedzial ze nowe sa juz idealnie dopasowane, jezeli masz jeszcze gwarancje to musza ci to zrobic w servisie jezeli nie to zrobisz to sam ,trwalo to wszystko moze z 15 minut , nie martw sie do drobnostka, czesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cezar Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Dzięki... W takim razie wybiorę się jeszcze raz do serwisu i podpowiem mechanikowi... Jeszcze tylko podpowiedz gdzie ten serwis, bo możne warto by się tam wybrać... Pozdrawiam...:-) PS. djeep dzięki za pw... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djepp Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 bedzie, ci trudno dojechac bo to 10 km. od Baden Baden w Gernsbach kreiß Rasttat, kawal drogi od Polski , w tym dolku pomiedzy Szwajcaria i Francja, 12 km. od Francji i 100 od Szwajcarii, to jest napewno to bo bylo badzo duzo tych samych modeli z tym samym problemem , ok. 100 zaczynala drzec kierownica ale przy 150 to przechodzilo , do dzisiaj mam spokoj , auto jest super tak ze nie narzekam, czesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voyager1956 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Z powyższych wypowiedzi nie wynika rozwiązanie problemu. Przyczyny mogą być dwie: krzywe felgi lub opona ma lekkie jajo poziome lub pionowe , dopiero po upewnieniu się że te dwa elementy są bez zarzutu szuka się przyczyny w tarczach lub zaciskach hamulcowych Przegapiłem jeden element do drgań kierownicy. Może to być środkowy przegub z prawej strony który jest na wieloklinie i potrafi się wyrobić i przegub lata na frezie.. trzeba z prawej strony podnieść samochód i ręką sprawdzić czy przegub jest na sztywno na ośce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keey Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Sprawdzić też trzeba łożyska kół i zwrotnic. Przed wymianą tych łożysk nie jeździłem szybciej niż 100 km/h, bo myślałem, że się buda rozpadnie. Po wymianie różnica jest zaskakująca. Co prawda łożyska kół raczej w tym wypadku są mało prawdopodobne, to łożyska zwrotnicy mogą być tak nieprzyjemne. Jeśli chodzi o przeguby półosi, to w poprzednim aucie miałem z jednym z nich problem. Ale wtedy drgania kierownicy, jak i całego auta występowały tylko gdy wciśnięty był pedał gazu. Po odjęciu nogi powracał spokój. podnieś auto na lewarku i sprawdź czy koło nie lata pion-poziom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tr0ll Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Witam Z tym biciem kierownicy w P12 to jest naprawde dziwna historia. Moi rodzice mają P12 z 2002 roku, przebieg 35 tys. km. Po założeniu alu kierownica zaczęła drgać w okolicach 90 - 100 km/h. Kilkanaście razy jeździłem do przeważenia kół do różnych zakładów wulkanizacyjnych i nic. W końcu alu wróciły do producenta gdzie zostały wyważone na jakiejś super nowoczesnej wyważarce. I znowu nic, drganie nie ustało. W miedzyczasie auto przeszło przegląd gwarancyjny w ASO gdzie stwierdzono, że do wymiany są oba sworznie. Po wymianie kierownica ciągle drga. Już sam nie wiem co mam robić z tym samochodem :? Pozdrawiam Delphi Witam wszystkich, Problem może okazać się prostrzy. Jeśli alu nie są oryginalne mają najprawdopodobniej środkowy otwór o innej średnicy niż piasta koła. Trzeba założyć pierścienie centrujące. Pozdrawiam tr0ll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magik22 Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 u mnie była skrzywiona felga. po naprostowaniu wszytsko wróciło do normy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 ja miałem założone nakretki zabezpieczajace troche wieksze od oryginalnych nakretek i tez drgaly mi kola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magik22 Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 (edited) sprawdź gumy, wyważ koła. jeżeli to nic nie da. po prostu na podnośnik i sprawdzaj luzy w układzie kierowniczym. miedzy innymi końcówki drążków kierowniczych. ewentualnie możesz zrobić zbieżność ale ci opon nie ścina, ale sprawdzić można to tylko pare groszy a będzie spokój. jak możesz podaj rozmiar felg i jakie masz oponki?? oryginalne felgi czy nie?? ja stawiam na krzywą felgę. miałem do samo, bardzo podobny przypadek do twojego. mam niskoprofilowe opony i skrzywiłem prawą przednią felgę. jak sie jechało można było dostać choroby tej od wstrząsów ^^ Edited February 7, 2012 by magik22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebo24 Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Witam. U mnie problemem drgania były tarcze hamulcowe , zle wyrobiły się od miernych klocków. Po zeszlifowaniu u tokarza i wymienieniu klocków problem znikł.Koszt 40 zł. zeszlifownie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byczq Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Witam, jestem pierwszy raz na forum, dlatego proszę o wyrozumialość. Mam podobny problem z kierownicą. Od grudnia jestem włascicielem WP12 z 2006 roku sprowadzonej z Danii. Od samego początku w aucie troszeczkę drgała kierownica, głównie przy hamowaniu. Jednak po dwóch tygodniach ( w miedzyczasie wymiana opon na zimowe) drgania czuć było na sterze także w czasie jazdy na wprost. Stalo się to na tyle nieprzyjemne, że postanowiłem coś z tym zrobić. Pojechałem na stację diagnostyczną (pod Kaliszem) - diagnoza: luz na sworzniu przedniego wahacza i tuleje tylne wahacza (ponoć olejowe) popękane, już bez oleju - czyli wahacze do wymiany. Postanowilem potwierdzić diagnozę. Na innej stacji (tym razem w Łodzi) diagnosta stwierdził, że wahacze i tuleje są w super stanie, trzeba sprawdzić koła i tarcze, bo może ranty tarcz sa nierówne, co powoduje drgania klocków przy hamowaniu itd i stąd ten problem, ale głównie podejrzane są koła. Wobec tego pojechałem na wulkanizację. Spec obejrzał opony i stwierdził, że 3 z 4 opon sa do wymiany (na jednej "buła', druga zdeformowana - z przodu akurat, trzecia łysa). Alufelgi proste. Troche się wkurzyłem, bo te opony wytargowalem w cenie auta (pozdrawiam Szczecin i sprzedającego!). Nastepnego dnia - wymiana zimowek na nowe - Daytony 205/55 R16 - 1300 zł w plecy (z wymianą +azot inside). Przy wymianie (inny warsztat, niż poprzednio) felgi sprawdzone ponownie - stan: ok -proste. Po wymianie podczas jazdy na wprost kierownica już nie drży. Natomiast nadal pozostaly drgania przy hamowaniu, chociaż już o mniej więcej połowe slabsze w porównaniu do tego co było. No to sprawdziłem geometrię - tutaj tył jak z fabryki, przód - wszystko miesci się w normie. To jeszcze jedna stacja diagnostyczna (pod Łodzią tym razem) - opinia- po kolei: wahacze, wszystkie tuleje, sworznie, końcowki drążkow, łączniki stabilizatorow, łożyska, górny wahacz - wszystko OK, żadnych luzów, tarcze proste i jeszcze grube (auto niby 100 tys przebiegu). Jedynie co mogłoby podlegać wymianie wg diagnosty, to ewentualnie tylne tuleje wahacza przedniego, ponieważ w lewej i prawej guma odkleiła się na części obwodu od aluminiowej tulei w której jest mocowana. To być może powodować drgania wahacza podczas hamowania i przenosić się na kierowicę. Diagnosta przy uzyciu łoma, odchylając nim delikatnie trzpień wahacza, który wchodzi w tylną tuleję - pokazał mi wielkość tego odklejenia - od razu odslonilo się wnętrze tulej na odcinku ok. 2 cm. Odklejenie jest w obu tulejach od zewnętrznej strony - odbicie lustrzane. Na razie jeżdżę w takim stanie, czekam do wiosny - wtedy (jak już połataja trochę dziury po zimie) chcialbym tuleje wymienić (np na Dokuji albo Oyodo). Poza tym z uwagi na podejrzliwość wobec części z Reanult'a obawiam się jeszcze o maglownicę, ale czy ona - jej ewent. kiepski stan - może powodowac drgania kierownicy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Tarcze, jeśli już, to się przetacza a nie szlifuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 (edited) Co do tuleji to kupuj Oyodo, magłownica nie ma wpływu na drgania kierownicy, ja miałem wybite wszystko w wahaczach i podczas hamowania drżała kierownica, wymieniłem całe wahacze i nie mam zadnych drgań. Ja wszytko posprawdzałeś (felgi, opony, tarcze, drążki, końcówki) i jest ok a tylko tuleje masz do wymiany to zobacz jak bedzie wygladała sytuacja po ich wymianie. Edited February 9, 2012 by Oskar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.