Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Drgania kierownicy przy 100km/h


Gość cezar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z drgającą kierownicą w p 12 z 2002 roku. Drgania pojawiają się przy prędkości ok. 100 km/h. Serwis twierdzi, że przyczyną są koła... Ale wyważałem je już 3 razy i były ok (robili mi to nawet w serwisie), ale po założeniu na osie problem powracał...

Czy ktoś spotkał się z takim problemem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Z tym biciem kierownicy w P12 to jest naprawde dziwna historia. Moi rodzice mają P12 z 2002 roku, przebieg 35 tys. km. Po założeniu alu kierownica zaczęła drgać w okolicach 90 - 100 km/h. Kilkanaście razy jeździłem do przeważenia kół do różnych zakładów wulkanizacyjnych i nic. W końcu alu wróciły do producenta gdzie zostały wyważone na jakiejś super nowoczesnej wyważarce. I znowu nic, drganie nie ustało. W miedzyczasie auto przeszło przegląd gwarancyjny w ASO gdzie stwierdzono, że do wymiany są oba sworznie. Po wymianie kierownica ciągle drga. Już sam nie wiem co mam robić z tym samochodem :?

 

Pozdrawiam

Delphi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj znajomy mial podobny problem ale w toyocie,wywazal kola kilkakrotnie i dalej mu drgala kierownica.Jak sie pozniej okazalo samochodem jezdzila rowniez jego zona ale po kraweznikach :D i mial pokrzywione alumy.Kupil nowe i problem znikl :D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec moje alu mają chyba jakąś wadę produkcyjną, bo po krawężnikach nie jeżdże, a kierownica bije.

Czy zdarzyło się Wam kiedyś kupić nowe wadliwie wykonane alu?

 

Pozdrawiam

Delphi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo , problem jest prozaiczny, a mianowicie klocki hamulcowe sa zle dopasowane do tarczy, sa chyba ltroszke za szeroke , bylem na warsztacie ,mam gwarancje , tak ze nie kosztowalo mnie to ani centa, spilowali LECIUTKO KLOCKI wywazyli przednie kola i problemu do taj pory nie ma , wszystko jest w najlepszym porzadku, rozmawialem z szefem czy tak bedzie przy kazdej wymianie to powiedzial ze nowe sa juz idealnie dopasowane, jezeli masz jeszcze gwarancje to musza ci to zrobic w servisie jezeli nie to zrobisz to sam ,trwalo to wszystko moze z 15 minut , nie martw sie do drobnostka, czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki...

W takim razie wybiorę się jeszcze raz do serwisu i podpowiem mechanikowi...

Jeszcze tylko podpowiedz gdzie ten serwis, bo możne warto by się tam wybrać...

Pozdrawiam...:-)

 

PS. djeep dzięki za pw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie, ci trudno dojechac bo to 10 km. od Baden Baden w Gernsbach kreiß Rasttat, kawal drogi od Polski , w tym dolku pomiedzy Szwajcaria i Francja, 12 km. od Francji i 100 od Szwajcarii, to jest napewno to bo bylo badzo duzo tych samych modeli z tym samym problemem , ok. 100 zaczynala drzec kierownica ale przy 150 to przechodzilo , do dzisiaj mam spokoj , auto jest super tak ze nie narzekam, czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Z powyższych wypowiedzi nie wynika rozwiązanie problemu. Przyczyny mogą być dwie: krzywe felgi lub opona ma lekkie jajo poziome lub pionowe , dopiero po upewnieniu się że te dwa elementy są bez zarzutu szuka się przyczyny w tarczach lub zaciskach hamulcowych

 

Przegapiłem jeden element do drgań kierownicy. Może to być środkowy przegub z prawej strony który jest na wieloklinie i potrafi się wyrobić i przegub lata na frezie.. trzeba z prawej strony podnieść samochód i ręką sprawdzić czy przegub jest na sztywno na ośce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić też trzeba łożyska kół i zwrotnic. Przed wymianą tych łożysk nie jeździłem szybciej niż 100 km/h, bo myślałem, że się buda rozpadnie. Po wymianie różnica jest zaskakująca. Co prawda łożyska kół raczej w tym wypadku są mało prawdopodobne, to łożyska zwrotnicy mogą być tak nieprzyjemne. Jeśli chodzi o przeguby półosi, to w poprzednim aucie miałem z jednym z nich problem. Ale wtedy drgania kierownicy, jak i całego auta występowały tylko gdy wciśnięty był pedał gazu. Po odjęciu nogi powracał spokój. podnieś auto na lewarku i sprawdź czy koło nie lata pion-poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Z tym biciem kierownicy w P12 to jest naprawde dziwna historia. Moi rodzice mają P12 z 2002 roku, przebieg 35 tys. km. Po założeniu alu kierownica zaczęła drgać w okolicach 90 - 100 km/h. Kilkanaście razy jeździłem do przeważenia kół do różnych zakładów wulkanizacyjnych i nic. W końcu alu wróciły do producenta gdzie zostały wyważone na jakiejś super nowoczesnej wyważarce. I znowu nic, drganie nie ustało. W miedzyczasie auto przeszło przegląd gwarancyjny w ASO gdzie stwierdzono, że do wymiany są oba sworznie. Po wymianie kierownica ciągle drga. Już sam nie wiem co mam robić z tym samochodem :?

 

Pozdrawiam

Delphi

 

Witam wszystkich,

 

Problem może okazać się prostrzy. Jeśli alu nie są oryginalne mają najprawdopodobniej środkowy otwór o innej średnicy niż piasta koła. Trzeba założyć pierścienie centrujące.

 

Pozdrawiam

 

tr0ll

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie była skrzywiona felga. po naprostowaniu wszytsko wróciło do normy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem założone nakretki zabezpieczajace troche wieksze od oryginalnych nakretek i tez drgaly mi kola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź gumy, wyważ koła. jeżeli to nic nie da. po prostu na podnośnik i sprawdzaj luzy w układzie kierowniczym. miedzy innymi końcówki drążków kierowniczych. ewentualnie możesz zrobić zbieżność ale ci opon nie ścina, ale sprawdzić można to tylko pare groszy a będzie spokój. jak możesz podaj rozmiar felg i jakie masz oponki?? oryginalne felgi czy nie?? ja stawiam na krzywą felgę. miałem do samo, bardzo podobny przypadek do twojego. mam niskoprofilowe opony i skrzywiłem prawą przednią felgę. jak sie jechało można było dostać choroby tej od wstrząsów ^^

Edytowane przez magik22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie problemem drgania były tarcze hamulcowe , zle wyrobiły się od miernych klocków. Po zeszlifowaniu u tokarza i wymienieniu klocków problem znikł.Koszt 40 zł. zeszlifownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jestem pierwszy raz na forum, dlatego proszę o wyrozumialość.

 

Mam podobny problem z kierownicą. Od grudnia jestem włascicielem WP12 z 2006 roku sprowadzonej z Danii. Od samego początku w aucie troszeczkę drgała kierownica, głównie przy hamowaniu. Jednak po dwóch tygodniach ( w miedzyczasie wymiana opon na zimowe) drgania czuć było na sterze także w czasie jazdy na wprost. Stalo się to na tyle nieprzyjemne, że postanowiłem coś z tym zrobić. Pojechałem na stację diagnostyczną (pod Kaliszem) - diagnoza: luz na sworzniu przedniego wahacza i tuleje tylne wahacza (ponoć olejowe) popękane, już bez oleju - czyli wahacze do wymiany. Postanowilem potwierdzić diagnozę. Na innej stacji (tym razem w Łodzi) diagnosta stwierdził, że wahacze i tuleje są w super stanie, trzeba sprawdzić koła i tarcze, bo może ranty tarcz sa nierówne, co powoduje drgania klocków przy hamowaniu itd i stąd ten problem, ale głównie podejrzane są koła. Wobec tego pojechałem na wulkanizację. Spec obejrzał opony i stwierdził, że 3 z 4 opon sa do wymiany (na jednej "buła', druga zdeformowana - z przodu akurat, trzecia łysa). Alufelgi proste. Troche się wkurzyłem, bo te opony wytargowalem w cenie auta (pozdrawiam Szczecin i sprzedającego!). Nastepnego dnia - wymiana zimowek na nowe - Daytony 205/55 R16 - 1300 zł w plecy (z wymianą +azot inside). Przy wymianie (inny warsztat, niż poprzednio) felgi sprawdzone ponownie - stan: ok -proste. Po wymianie podczas jazdy na wprost kierownica już nie drży. Natomiast nadal pozostaly drgania przy hamowaniu, chociaż już o mniej więcej połowe slabsze w porównaniu do tego co było. No to sprawdziłem geometrię - tutaj tył jak z fabryki, przód - wszystko miesci się w normie. To jeszcze jedna stacja diagnostyczna (pod Łodzią tym razem) - opinia- po kolei: wahacze, wszystkie tuleje, sworznie, końcowki drążkow, łączniki stabilizatorow, łożyska, górny wahacz - wszystko OK, żadnych luzów, tarcze proste i jeszcze grube (auto niby 100 tys przebiegu). Jedynie co mogłoby podlegać wymianie wg diagnosty, to ewentualnie tylne tuleje wahacza przedniego, ponieważ w lewej i prawej guma odkleiła się na części obwodu od aluminiowej tulei w której jest mocowana. To być może powodować drgania wahacza podczas hamowania i przenosić się na kierowicę. Diagnosta przy uzyciu łoma, odchylając nim delikatnie trzpień wahacza, który wchodzi w tylną tuleję - pokazał mi wielkość tego odklejenia - od razu odslonilo się wnętrze tulej na odcinku ok. 2 cm. Odklejenie jest w obu tulejach od zewnętrznej strony - odbicie lustrzane. Na razie jeżdżę w takim stanie, czekam do wiosny - wtedy (jak już połataja trochę dziury po zimie) chcialbym tuleje wymienić (np na Dokuji albo Oyodo). Poza tym z uwagi na podejrzliwość wobec części z Reanult'a obawiam się jeszcze o maglownicę, ale czy ona - jej ewent. kiepski stan - może powodowac drgania kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tuleji to kupuj Oyodo, magłownica nie ma wpływu na drgania kierownicy,

ja miałem wybite wszystko w wahaczach i podczas hamowania drżała kierownica,

wymieniłem całe wahacze i nie mam zadnych drgań.

Ja wszytko posprawdzałeś (felgi, opony, tarcze, drążki, końcówki)

i jest ok a tylko tuleje masz do wymiany to zobacz jak bedzie wygladała sytuacja po ich wymianie.

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...