antoniobermuda Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Witam. W moim Sunny N14 1,4 mam taki oto problem: Lewarek zmiany biegów dziwnie drga, nie jest to typowe drżenie, tylko duże skoki około 3-4cm. Objawy występują głównie w dwóch przypadkach: 1. Przy jeździe na półsprzęgle do tyłu, oraz przy dodawaniu i puszczaniu gazu przy jeździe na wstecznym 2. Na dwójce przy dodawaniu lub puszczaniu gazu Wcześniej myślałem że będzie to związane z poduszkami pod silnikiem, które na 100% były do wymiany, ale po wymianie dwóch (przedniej i prawej) stuki przeszły a lewarek dalej "lata" Na wyższych biegach już nie ma takiego efektu, czasem jest minimalny skok po zmianie z 2 na 3 ale już nie taki duży jak na dwójce i na wstecznym. Strasznie to jest denerwujące, co może być tego przyczyną, no i czy to nie jest niebezpieczne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest buli27 Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Ja bym sie dalej upieral ze jest to wina zawieszenia silnika posprawdzaj jeszcze raz te poduchy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yarema Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Spróbuj sprawdzić mocowanie lewarka, od spodu, (trzeba zdjąć osłonę). Miałem niedawno problem podobny do twojego, okazało się że to sprężyna która odciąga lewarek, kosztowała 2 zł i problem zniknął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoniobermuda Posted July 18, 2008 Author Share Posted July 18, 2008 Czyli trzeba wleźć pod auto, czy od góry jakoś się tam da dostać? [ Dodano: Pią 18 Lip, 2008 17:41 ] Wracałem z pracy i potestowałem trochę, w sumie też skłaniałbym się jednak do tego że to będą poduszki. Ewidentnie to szarpanie jest zgrane z silnikiem i jest takie dość twarde, sztywne, wydaje mi się, że gdyby to była jakaś sprężyna, to lewarek bardziej luźno by chodził, bardziej dyndał niż szarpał. Ale to tylko gdybanie, bo na autach się nie znam Tylko jak dojść do tego, która to poduszka? Nie za bardzo mi się chce wymieniać wszystkie, bo to jednak koszt. Nawiasem mówiąc znalazłem prawą poduszkę (tą którą wymieniłem na używkę) w tedgumie i jednak zastanawiam się czy nie kupić i wsadzić nówki. Jak myślicie, będzie się nadawał produkt polski? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Zawsze nowa będzie lepsza niż niewiadomego pochodzenia używka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoniobermuda Posted July 20, 2008 Author Share Posted July 20, 2008 Witam ponownie. No i się doigrałem, dzisiaj szlag trafił auto Jechałem sobie w miarę spokojnie w niedzielne popołudnie z odwiedzin u babci, zatrzymuję się, a tu lipa - nie da się wrzucić jedynki. Okazało się, że "coś" się przesunęło, nie wiem, skrzynia chyba, silnik wygląda że jest na miejscu no i jeden bieg, który mi się udało wrzucić, to trójka. Cała skrzynia jakby się przesunęła i biegów, które wchodzą na dół już się nie da wrzucić. Na szczęście było to jakieś 100metrów od mechanika, u którego na początku robiłem z autem, więc jakoś tam dojechałem na tej trójce. Panowie oczywiście w niedzielę nie pracują, ale jutro pewnie już będę na 100% wiedział co jest do zrobienia . Trudno zdarza się, dobrze że obok mechanika, a nie w szczerym polu na weekendowej wycieczce. Dam jutro znać co się rozleciało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 ja bym obstawial na linke/drazek (nie wiem jak to w nissanach jest rozwiazane) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoniobermuda Posted July 23, 2008 Author Share Posted July 23, 2008 Sprawa zaczęła się powoli wyjaśniać. Sytuacja jest nieciekawa, ale może coś się uda zrobić. Jak na razie mechanik zdiagnozował, że urwały się śruby łączące lewą poduszkę ze skrzynią, problem w tym że urwane śruby ciężko wykręcić, jutro mają próbować coś z tym zrobić, jak się nie uda ich wykręcić na podnośniku, to trzeba będzie wyjąć całą skrzynię, co wiadomo wiąże się z większymi kosztami. Pochwalę się jak poszło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jam Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 nie tak ciezko.. rozwiercasz, gwintujesz w lewa strone, wkrecasz cienka srube i wykrecasz calosc mozna tez nabic w srubie otwor na imbus mozna tez przyspawac imbis ;] mozna tez rozwiercic calkowicie, nagwintowac i juz tak wiec mozliwosci jest cala gama tylko trzeba chciec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoniobermuda Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 Udało się! Mechanik się pomęczył, ale się udało, co ciekawe okazało się, że poduszka w miarę OK, z tego wniosek, że lewarek latał przez to, że śruby zaczęły się odkręcać, a w końcu je ucięło. Nie ma to jak dostać autko z powrotem i to na weekend Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za odpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.