Guest wujek_trzcina Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 (edited) Cześć. Zainteresowałem się bliżej zwiększaniem mocy w nissanowych silnikach i postanowiłem dołożyć swoje trzy grosze. Wszystko zaczęło się od przejażdżki jaką zafundował mi Junior swoją primą - moc wciąga, i chce się coraz więcej. Wypytałem Juniora o mody układu wydechowego i okazało się że to co jeszcze zostało w miarę seryjnego (w miarę, bo Coobcio portował) to kolektor wydechowy. Część ta jest ogólnie rzecz biorąc dość droga więc pomyślałem że fajnie byłoby widzieć uśmiech na Waszych gębach gdybyście dostali te kilka koników więcej za mniejszy worek zeta Wysępiłem więc na ten cel seryjny kolektor do SR20DE od Coobcia i przystąpiłem do pracy. Na początek zaserwuje Wam zdjęcia samych modeli. Pracuję równolegle nad dwoma wariantami kolektorów: 4-1 oraz 4-2-1. W planie jest też skrzynkowy (za konsultacjami Coobcia) pod turbo I tu moja prośba - proszę Was o komentarze, który z kolektorów, jak i gdzie się sprawdza. Np. w wolnossącym i doładowanym silniku - na razie mówimy o rurowych kolektorach. Jakie są Wasze doświdczenia itp. Kolejna prośba - napiszcie mi jak macie skonstruowany wydech (średnice) i długości wszystkiego co jest za kolektorem wydechowym). Chodzi o to komu jak "ciągnie" silnik przy określonych wymiarach układu (potrzebne mi to będzie do akustyki drgań itp). Nastepnym etapem będzie symulacja przepływu w tych modelach. kolejne zdjęcia wkrótce, no to jedziemy Edited November 28, 2009 by wujek_trzcina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtomek Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 o kurde, kłaniam się niżej niż nisko Mam 5 dni, zeby z pomocą gooru Coobcia zrobić czerwoną na Ryki. Może jakieś konsultacje w poniedziałek. Będę miał wolny dzień Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 wujek_trzcina, chyba porywasz się bardzo długi i żmudny projekt. Wiem coś o tym bo studiowałem na SiMRze. Nie prościej zeskanować coś co już produkują? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 2 i 3 gar zdecydowanie za szybko się zchodzi... zrób tak aby miejsce po jakim się zbiegają runery było przynajmniej 30-35cm dla konstrukcji 4-2-1 i ok 45-58cm dla konstrukcji 4-1 Materiał to najlepiej kwaśna rura 48,3 x 2mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 zastanawiaja mnie koszty materialu i pracy spawacza!! Czy ma to byc nierdzewka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Kwasior... pi razy oko materiał na flansze wyjdzie ok 100zł do tego rurki jakieś 150-180zł do tego od cholery roboty no i przede wszystkim nie wiadomo co z tego wyjdzie, trzeba będzie to przetestować na hamowni no i obowiązkowo parę wariantów robić i testować testować testować... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PMW Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 to całkiem nowa konstrukcja Hotshota 4-1 dedykowany specjalnie pod VE jeśli to moze w czymś pomóc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wujek_trzcina Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Bodek szrajbnął:wujek_trzcina, chyba porywasz się bardzo długi i żmudny projekt. Wiem coś o tym bo studiowałem na SiMRze. Nie prościej zeskanować coś co już produkują? Bodek, więcej wiary damy radę i będzie to made in Poland Ja studiowałem też na SIMRze ale uciekłem na WAT, pozdro dla ziomala Coobcio said:2 i 3 gar zdecydowanie za szybko się zchodzi... zrób tak aby miejsce po jakim się zbiegają runery było przynajmniej 30-35cm dla konstrukcji 4-2-1 i ok 45-58cm dla konstrukcji 4-1 Robi się Panie Szefie! Parametryczny model umożliwi mi to w kilka minut. WIĘCEJ komentarzy ziom, co jeszcze tu usprawnić? Coobcio wrajtnął:Materiał to najlepiej kwaśna rura 48,3 x 2mm Albo żaroodporna stal spawalna H5M na przykład - rozpoznaje temat. W modelach założyłem grubość ścianki 1.5 mm - za mało? Znów Qbek napisał:Kwasior... pi razy oko materiał na flansze wyjdzie ok 100zł do tego rurki jakieś 150-180zł do tego od cholery roboty no i przede wszystkim nie wiadomo co z tego wyjdzie, trzeba będzie to przetestować na hamowni no i obowiązkowo parę wariantów robić i testować testować testować... Koszta wezmę na siebie. Tak się składa że muszę zapłacić tylko za materiał i też nie w całości (tylko rurki) więc głowy do góry rebiata. Junior zadeklarował się na testera ale idzie w kamasz więc potrzebuję chętnych do testów. Coobciu, na Ciebie chyba mogę liczyć? PMW smarnął:to całkiem nowa konstrukcja Hotshota 4-1 dedykowany specjalnie pod VE jeśli to moze w czymś pomóc A masz toto w realu? Jak ktoś to ma to dawać mi, zrobimy reverse engineering i będziem mieć oryginalną podróbkie LECIMY Z ANALIZĄ PRZEPŁYWÓW ZIOMY. Wyniki wkrótce, po poprawce modeli. pozdro od wujasa dla wariatów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Ja studiowałem też na SIMRze ale uciekłem na WAT ciekawe dlaczego?? oczywiście trzymam kciuki za prace nad projektem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toli Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Nie lepiej pomierzyć i kopiować kolektor SAAC ? 4-1 powinien przypominać chyba kolektor motocyklowy tylko troche wcześniej łączony w 1 . Poza tym na modelu kąt 90 stopni zaraz przy głowicy też jest na różnej długości rury dala cylindra 1-4 i 2-3 ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wujek_trzcina Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Nie lepiej pomierzyć i kopiować kolektor SAAC ? Jak masz i możesz oddać to nie ma sprawy A tak poważnie, dla mnie bazą jest to co mam fizycznie na chacie czyli zwykła seria... Rozumiem że chodzi Ci o to żeby kolektor był równoodległościowy? Powoli. Zrobimy różne modele, porobimy analizy na przepływ, metodą iteracjii dojdziemy do najlepszego rozwiązania nie angażując się w koszta. Równoodległościowy wymaga skomplikowanego cięcia rur (jeśli to ma być 4-1, patrz np HKS do 200sx...). W Stanach załatwili to tak, że mając różne długości runnerów regulowali WYDATEK a więc i PRĘDKOŚĆ wylotu gazów poprzez zmiany średnic. Oznacza to że gostkowie tak zmieniali wydatek przy różnych długościach i średnicach aby zawsze mieć tą samą prędkość wylotową na każdym garnku. Policzyć to nie jest żadną filozofią, ale wtedy do garnka 1 i 4 należałoby zastosować inne średnice rurek. Pytanie: czy chcemy siętak bawić. Ja robię ten prototyp na równych (średnicowo) rurkach. Umawiamy się tak że najpierw robię prototyp 4-2-1. bodek napisał:ciekawe dlaczego?? oczywiście trzymam kciuki za prace nad projektem. Bodek straciłem tam zdrowie psychiczne Ale na WAT-cie odzyskałem na szczęście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtomek Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 [/quote]Junior zadeklarował się na testera ale idzie w kamasz więc potrzebuję chętnych do testów. Czerwona VE zgłasza się Ale jest jedno ale. Jak nie zepsuć tego, co jest dobre,ale w razie co, przywrócić to co było. Przecież to ex/ks/peryment. No i koszta hamowni, strojenia, dopasowania wydechu lub powrotu do starych ustawień, jeżeli będzie to możliwe bez dodatkowych nakładów. Warto przedyskutować temat z fachurami od .... SR20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wujek_trzcina Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Zrobię prototyp, zobaczymy jak wyjdzie w symulacjach. Zrobimy tak żeby wydech został taki, jaki osoba testująca będzie miała w danej chwili na samochodzie czyli zrobię również przejściówkę 2-1 dopasowaną do danego układu wydechowego żeby przyspieszyć test. Z hamownią kwestia będzie do uzgodnienia jak już zawiśnie to u kogoś na furze. Byłem chory ale już zdrowieję więc prace powinny ruszyć. Kolektor jest już poprawiony zgodnie z sugestiami Coobcia. Obmyśliłem też proces technologiczny tego wynalazku żeby nie był za bardzo wyczesany w kosmos a żeby dało się to zrobić w miarę prosto i zgodnie z modelem. Myślę że następne zdjęcia to będą już zdjęcia z analizy przepływowej we Fluencie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Jakiś czas temu też bawiłem się w budowe kolektora o to moje wypociny poza tym zrobiłem cały wydech sam na fotkach widać rużnice orginału a mojego fi 60.3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wujek_trzcina Posted July 25, 2008 Share Posted July 25, 2008 Tomaszek jak Ci to chodziło? Jakie wrażenia po podmiance? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 Tomaszek jak Ci to chodziło? Jakie wrażenia po podmiance? po takim modzie obowiązkowo trzeba wystroić auto świniakiem pod nowy wydech a moje auto nie było strojone po mątażu więc nie odczułem aż takiej spodziewanej poprawy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest robertss Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Witam, mam pytanko, czy aby obniżyć koszty produkcji takiego kolektora nie można wykorzystać do niego fabrycznych zakończeń( flansz)? Acha i jeszcze jedno czy ktoś z was wie czy te kolektory sprzedawane na ebayu mają wymiary takie same jak te fabrycznie? Oczywiście mam na myśli ta część od głowicy do dwururki pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 robertss, te z ebaya wsadza się w całości i pasują do seryjnego wydechu tzn przykręca się je do katalizatora... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxima262 Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Witam ten kolektor Hotshota 4-1 wydaje sie solidny. A kolegę podziwiam zrobił sobie sam kolektor to nie takie proste jak sie wydaje, też mam pomysł na taki kolektor 4-1 płytki już mam wycięte z 10mm blachy nierdzewnej wycinałem plasmą to jakoś poszło tylko problem sie zaczyna z doborem kolanek narazie to początek, puzniej zabawa w spawnie tigiem . Pozdrawiam i powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 No no - jestem pod wrazeniem profesjonalizmu z jakim podchodzisz do zagadnienia Nic tylko zyczyc powodzenia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wujek_trzcina Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Wstaję z umarłych, jestem już po kupnie mieszkanie. Czekajcie cierpliwie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 elo elo jak tam prace się posówają ?? Ja znalazlem pewne źródła w necie że pod zmodowane SR20DE i seryjne SR20VE najlepiej sprawuje się kolektor 4-1 o następujących parametrach: 4 odcinki od dlugości rur z przedziału 76-82cm z rurek 48,3x2mm, następnie takie zejści:http://www.burnsrstainless.com/MergeCollectors/4into1base/4into1base.html w rure 63,5x1,5mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wujek_trzcina Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Witam wszystkich Wariatów No dobra, możemy wracać do tematu Zabieram się do roboty zgodnie z sugestiami wujka Coobcia tylko: Coobstone napisal:http://www.burnsrstainless.com/MergeCollec...4into1base.html Ziom, ten link nie działa, masz jakieś foty tego zejścia? Obecnie właśnie rozmyślam nad tym jak zejść z 4 rur w 1 ale żeby było to proste do wykonania. Myślę że musi to być oczywiście stożek o zadanych przez Ciebie wymiarach (bo skoro już ktoś to sprawdził i działa to po co marnować czas) tylko gdybyś mógł, pomyśl czy w środku stożka mają być 4 kanały rozgraniczające każdy przepływ z rur czy wszystko ma wpadać do jednego worka (jak jest w ssac-u?) Redesign kolektora zrobie w weekend, do tego czasu powinienem zamiescic nowe fotki. W drodze jest soft do nalozenia siatki strukturalnej (kolega mi plyty nie przyniosl na dzisiaj). Dzisiaj powinienem miec juz soft do analizy przeplywu. Troche to trwało ale na wyjście juniora z woja powinienem to skonczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtomek Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Tu jest dużo więcej do oglądania: http://www.burnsstainless.com/index.htm pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wujek_trzcina Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Dzięki Tomson. Coobciu, masz jakis wykres bazowy z hamowni pod który będziemy mogli porownać osiągi? Namierzyłem już skład stali w Wawie (ul. Floriana 3/5, W-wa Wawer). Kolanka i rurki do wyboru do koloru. Wysłałem zapytanie o rury żaroodporne do spawania w TiG'u niestety nie dostałem jeszcze odpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.