Guest figur Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 witam, poraz kolejny padła mi płytka od 3-ech pierwszych biegów dmuchawy nawiewu i z braku szybkiej możliwości naprawy oryginalnej, wstawiłem płytkę od p11. ma trochę inny układ ścieżek i działa mi na dobrze na 1 biegu, 2-gi jest znacznie szybszy (prawie jak 3-ci w w oryginalnej), a 3-ci bieg ma prędkość mniej więcej obecnego drugiego (pracuje trochę wolniej ale to jest bardzo mała różnica). wpiąłem ją w kostkę nie zamieniając kabli. czy może ktoś przerabiał ten temat, czy jest możliwa poprawna praca wentylatora na płytce od p11? pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koko666 Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 ja mialem podobny problem, tez mi nie dzialalo, zalozylem plytke od p10 a mam p11, i dzialalo, choc ta co kupilem tez byla padnieta... wiec doszedlem do wniosku ze moze naprawie swoja stara. bylo juz o tym na forum, ale powiem ci jak to zrobic, bierzesz miernik i patrz ktora sciezka na plytce jest przerwana i gdzie... pozniej kawalek kabelka i zlutuj. u mnie juz dziala pieknie i koszt 0 zł. powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest figur Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 musiałem coś szybko założyć żeby dmuchało. chyba naprawię starą a od p11 później pogonię thx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jumper Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 czyli plytki od P11 nie moge zalozyc do Almery ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 zlutuj starą i od spodu daj na paste termoprzewodzącą (białą od procesorów za 3 zł) aluminiową blaszkę - radiator przymocuj go na nita (kawałeczek drucika z aluminium) i zaklep młotkiem ja tak mam 2 rok i działa... tylko blaszka nie moze być zbyt gruba ja mam 3 mm od starego zasilacza z kompa i ledwo weszła w szczeline. Trzeba było troche podskrobać nożykiem wejscie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jumper Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 u mnie plytka nie nadawala sie do naprawy tak wiec szuakam jakies innej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rrrobert Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Witam. Gdzie jest ta wspaniała płytka z opornikami w P11, bo mi dzisiaj dmuchawa zaczęła działać tylko na najszybszym biegu. Z góry dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitko Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Wprawdzie nie sprawdzałem u siebie w P11 ale pewnie tak jak miałem w P10 pod schowkiem naprzeciw pasażera. Klęknij i z latarką tam popatrz, powinien być widoczny kabelek i tył płytki wsuniętej w gniazdo, przykreconej po bokach 2 śrubkami. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rrrobert Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Są jakieś kable z płytką przykręcone w komorze dmuchawy. Ale na tej płytce nie ma oporników to zwykła blacha z kilkoma ścieżkami. Nie jestem pewny czy to o to chodziło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 o to o to Są jakieś kable z płytką przykręcone w komorze dmuchawy. Ale na tej płytce nie ma oporników to zwykła blacha z kilkoma ścieżkami. Nie jestem pewny czy to o to chodziło. tam nie ma widocznych oporników czy tam rezystorów. sama ścierzka jest opornikiem. sprawdz czy nie ma gdzies widocznej przerwy. na forum jest opis jak to naprawić ale nie zawsze sie da. pasuje od p10 i od almery tyle wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitko Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Własnie tak to wygląda. Najlepiej omomierzem znaleźć która ścieżka ma przerwę i jak gołym okiem nie widać to przez lupę można zobaczyć przerwę. Likwidacja przerwy klejem przewodzącym po czasie pada (odpada klej). Również zlutować ten materiał jest ciężko. Ja mam inny patent. W miejscu gdzie jest ścieżka przerwana wierci się otwór najcieńszym wiertłem np. 0,5 lub 1 mm. Potem z miedzianego gwoździka o średnicy wiertła ucina się tyle od łba żeby ok. 1 mm wystawało po włożeniu w otwór i delikanie zaklepuje się nita. Pewny sposób i niezawodny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rrrobert Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 co z tym zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dmx81 Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 rrrobert, wlasnie dzis to samo wyciagnalem, te wybrzuszenie starlem papierem, do tego troche przed nim i za nim odizolowalem sciezke (scierajac ta farbe czy co to jest...) pozniej polozylem wiazke drucikow wzdluz, aby dotykala odizolowanych fragmentow sciezki i zakleilem tasma klejaca przezroczysta no i dmuchawa smiga - czyli mozesz zrobic podobnie, ale lutujac ten drucik, lub uzywajac preparatu przewodzacego do rysowania sciezek, inni lutuja w to miejsce opornik, ja poki co nie mam dostepu i pare dni tak bede mial Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Janusz_ Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 dmx81 zaklejenie taśmą - moje gratulacje naprawdę, przecież ta płytka grzeje się jak głupia a kiedy dmuchawa pracuje to wtedy jest chłodzona. Starcie wybrzuszeń jeszcze lepszy (w sensie głupszy) pomysł, przecież to są oporniki a nie jakieś wybrzuszenia. Więc nie pisz głupot następnym razem jak nie wiesz. rrrobert jeśli Ci nie działa to możesz również wziąć płytkę z Sunnego N14, 100NX itp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rrrobert Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Poprawiłem lut (to wybrzyszenie) był jakiś zaśniedziały no i dmuchawa ruszyła i to była cała naprawa. Póki co działa już prawie miesiąc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kudlaty13 Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 witam, jestem nowym użytkownikiem forum a primerke mam od kilku miesięcy, ale już dzięki temu forum naprawiłem ten nawiew a nie mam wogóle pojęcia o autach, jednak dzięki wskazówkom tu znalezionym to zrobiłem wielkie dzięki dla wszystkich pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donn_primerra Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 witam, jestem nowym użytkownikiem forum a primerke mam od kilku miesięcy, ale już dzięki temu forum naprawiłem ten nawiew a nie mam wogóle pojęcia o autach, jednak dzięki wskazówkom tu znalezionym to zrobiłem wielkie dzięki dla wszystkich pozdrawiam no widzisz czyli mozna szukac czytać i działać .. niektorzy nowi tylko tematy powtarzajace sie zakladac potrafią. pozdro i co byś mial tylko problemy typu dmuchawa. pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 ja u siebie kiedys polutowałem - padło po paru miesiącach - drugi raz też polutowałem ale dokładnie czyściłem, zasrałem kalafonią i złapało, Trzyma już ze 2 lata i jest cacy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maly447 Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 witam u mnie ten sam problem, to jak by co to szukać w okolicach schowka tak? spoko to podziałam sam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fago Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 No ja u siebie zrobilem tak jak chlopaki opisali , te opornikizeby polutowac,jak wyjmiesz schowek to na dole bedzie szla taka kostka wpinanaw plastikowy tunel dmuchawy,ta plytka bedzie przykrecona na dwie srubki na krzyz tylko, umieszczona jest w tunelu dmuchawy bo ona sie grzeje, jak polutujesz oporniki, bedziesz musial powiekszyc ten otwor tak zeby po prostu wsunac te oporniki, ja je lutowalem do stykow meskich a potem wkladalem w stary plastik ten oryginalny , ktory mi zostal po wyrwaniu plytki z niego ,jak cos to pisz na gg511903,calkowity koszt tych oprniczkow wyszedl mnie ok 10zl , i jakies 15-20 minut zeby polutowac, a i te poszerzanie pilnikiem bardziej kichowate bo trzeba byc glowa w dol zeby widziec co sie robi noi oczywiscie przyswiecaci co rusz przymierzac,z tymi plytkami oryginalnymi spotkalem sie z kilkoma rodzajami , na niektorych sa widoczne oporrniczki male,na innych jakies blaszki, a u mnie byly naprzyklad same sciezki...Powodzonka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcinm Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 witam, poraz kolejny padła mi płytka od 3-ech pierwszych biegów dmuchawy nawiewu i z braku szybkiej możliwości naprawy oryginalnej, wstawiłem płytkę od p11. ma trochę inny układ ścieżek i działa mi na dobrze na 1 biegu, 2-gi jest znacznie szybszy (prawie jak 3-ci w w oryginalnej), a 3-ci bieg ma prędkość mniej więcej obecnego drugiego (pracuje trochę wolniej ale to jest bardzo mała różnica). wpiąłem ją w kostkę nie zamieniając kabli. czy może ktoś przerabiał ten temat, czy jest możliwa poprawna praca wentylatora na płytce od p11? pzdr Witam jestem świeży nie bić. Opisujecie panowie problem z nawiewem konkretnie 3 pierwszymi biegami czy ktoś się może orientuje o jakich parametrach jest ten rezystorek akurat tak sie składa, że pracuje w firmie produkującej płytki elektroniczne jak bym znał wartość opornika może udałoby mi się coś znaleźć i mógłbym pomóc zamiast kupować całej płytki pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest djrolex Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Witam wszyskich pozwolcie ze przylacze sie do waszego tamciku:)u mnie tez jest ten sam problem:)na szrocie znalazlem 2 primerki i w nich tez ta plytka nie dziala;/na allegro nie ma takich plytek i nie wiem gdzie mozna ja dostac, moze ktos z was wie skad ja wyrwac??bo wiem ze mozna ja sobie samemu zrobic ale ja jestem zielony w te klocki wiec ta opcja odpada, jesli ktos wie gdzie mozna takie cos kupic albo sam ma na sprzedanie to prosze o informacje!!pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WaldekSP16 Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 zlutuj starą i od spodu daj na paste termoprzewodzącą (białą od procesorów za 3 zł) aluminiową blaszkę - radiatorprzymocuj go na nita (kawałeczek drucika z aluminium) i zaklep młotkiem ja tak mam 2 rok i działa... tylko blaszka nie moze być zbyt gruba ja mam 3 mm od starego zasilacza z kompa i ledwo weszła w szczeline. Trzeba było troche podskrobać nożykiem wejscie Potwierdzam skuteczność tej metody , zrobiłem tak rok temu i narazie mam spokój. Samo lutowanie pomogło na kilka dni. Dopiero zastosowanie dodatkowego elementu oddającego ciepło z płytki rozwiązało problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zajdelek Posted January 23, 2010 Share Posted January 23, 2010 witam W mojej p11 na plytce bylo zgrubienie(odpadlo) czy mozna cos przylutowac zamisat tamtego zgrubienia? to jakis opornik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafek Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Ja mialem podobny problem, wentylator nie pracowal na 1,2,3 biegu jedynie na 4. Wymontowalem plyke i niestety okazalo sie ze zabezpieczenie termiczne "termik" jest przepalony i nie nadawal sie juz do reanimacji, wiec przeczyscilem styki i wlutowalem kawalek przewodu. Wyglada to teraz tak: Aha calosc udala sie tylko przy pomocy pasty do lutowania bo po idealnym wyczyszczeniu i lutowaniu cyna+kalafonia nie dalo rady... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.