Guest lukasz79pulawy Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Wykonując zawracanie na wstecznym przez nieuwagę wjechałem w stojący słup. Tylna Klapa i zderzak są do wymiany, ucierpiało też tylne wzmocnienie (tylny pas) gdyż jest najprawdopodobniej wgniecione. Interesuuje mnie na ile groźne są takie tylne stłuczki, czy auto z takim defektem po naprawie pojeździ jeszcze klka lat bez problemów, czy może lepiej się go pozbyć? Czy ktoś miał juz takie przygody? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mdzalewscy Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Interesuuje mnie na ile groźne są takie tylne stłuczki blacharze mechanicy wiedzą iż przednie stłuczki są mniej niebezpieczne dla geometri nadwozia niż tylnie, amatorzy co ściągali auta z zagranicy to patrzyli aby był walony z tyłu, a kto się znał to wolił przód, bo to bezpieczniejsze dla auta. Jeśli stłuczka jest nie duża, a na wstecznym nie było prędkości i naprawa zostanie przeprowadzona właścicwie to nie będzie problemów. Taka słuczka to nie powod aby się go pozbywać, bo przynajmniej wiesz co masz. Jeśli kupisz w to miejsce nowe auto to wiesz, że bezwypadkowe masz, jeśli inne używane to wybacz, ale możesz dopiero mieć po dzwonie. Chyba z 90% aut sprowadzany jest po dzwonie zwłaszcza z lat ok. 90-tych i początku lat 2000-cznych Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz79pulawy Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Pierwsze słyszę, że tylne kopniaki są bardziej szkodliwe niż przednie stłuczki. Zaskoczyłeś mnie teraz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marsdorf Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 przednie stłuczki są mniej niebezpieczne dla geometri nadwozia niż tylnie mógłbyś bardziej sprecyzowac swoją odpowiedz? ciekawy temat jak dla mnie i chetnie bym sie dowiedział dlaczego akurat jest tak jak piszesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wieshaq Posted August 9, 2008 Share Posted August 9, 2008 lukasz79pulawy dla lepszej przejrzystości daj jakieś fotki. Nie sądze żeby było az tak strasznie że trzeba by się po naprawie pozbywać nyski, tył faktycznie jest wrażliwszy i trudniejszy do wyprowadzenie po mocnym dzwonie, mdzalewscy napisał/a: przednie stłuczki są mniej niebezpieczne dla geometri nadwozia niż tylnie mógłbyś bardziej sprecyzowac swoją odpowiedz? zwłaszcza ze punkty mocowań jeżeli z tyłu są przesunięte po dzwonie (wystarczy jeden) to automatycznie po naprawie i wymianie uszkodzonych elementów powodują brak możliwości na poprawne ustawienie geometrii zawieszenia bo w większości samochodów z tyłu nie ma możliwości pełnej regulacji zbieżności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marsdorf Posted August 9, 2008 Share Posted August 9, 2008 hmm...nigdy bym nie powiedział. Zawsze wydawało mi sie że lepiej kupic auto uderzone w tył niz w przód. O ile wogóle warto kupic po nieprzyjemnej przygodzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mdzalewscy Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 zwłaszcza ze punkty mocowań jeżeli z tyłu są przesunięte po dzwonie (wystarczy jeden) to automatycznie po naprawie i wymianie uszkodzonych elementów powodują brak możliwości na poprawne ustawienie geometrii zawieszenia bo w większości samochodów z tyłu nie ma możliwości pełnej regulacji zbieżności. zgadza się, dodatkowo ważną sprawą w tylnich dzwonach jest to iż uszkodzenia (załamania blach) są często dalej posunięte niż konkretna strefa zgniotu. A mechanior naprawia wiadomo co, - to co widać, dlatego tak często kupcy oglądają podłogę bagażnika. Często w tylnich dzwonach do naprawy kupuje się np. całe ćwiartki tylnie, albo całe tyły. Chyba nie trzeba tłumaczyć co oznacza wymiana ćwiartki. A przód wymiana takich airbagów to pikuś, chłodnice, przednie pasy też no problem, czy nawet zawieszenie koła to dość prosta sprawa w naprawie i można to ładnie wyciągnać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.