lisek Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 Słuchajcie, od paru dnia mojemu silniczkowi doskwiera problem którego nie moge rozkminić. Podczas jazdy silnik dziwnie dzwoni. Tak jakby blacha podczas spawania, albo gdzyby coś blaszanego rezonowało, moze wydech? Problem występuje tylko podczas przyspieszania, czyli gdy rozpędzam silnik powoli to tego nie słychać. Tylko przy nacisnieciu pedału gazu ma 3/4 - do full gazu ;-) Dzwiek pojawia sie cicho i wraz z upływem czasu robi sie coraz głośniejszy. Sprawa zdaje sie dość łatwa - cos ociera, gdzies rezonuje, banał. No i właśnie ;-) Problem występuje wyłącznie na benzynie, na gazie (II gen - mikser) - jest zupełna cisza, co eliminuje takie elementy jak układ jezdny, zawory, rozrząd czy inne rzeczy które pracują zawsze razem ;-) Nie występuje też na biegu jałowym. Nie jest zależny od obrotów, ani od biegu na którym sie jedzie. Raczej występuje po prostu przy przyspieszaniu - gdy silnik sie rozpędza pod obciążeniem. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Nakierowac na to gdzie szukać problemu? Help ;-) Chce wyjechać nad morze za nie cały tydzień i wolał bym uporać się z tymi wszystkimi problemami. Moze ktos miał podobny problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koko666 Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 ciekawe, jedyne co mi sie nasuwa to to ze gaz ma wieksza liczbe oktanowa od paliwa i moze silnik troszeczke rowniej pracuje przez to... choc to i tak mi sie nie widzi... szukaj jakis oslon wydechu/kolektora zaraz za silnikiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 spalanie stukowe?? skoro na gazie nie ma by się zgadzało, dzwięk chyba klasyczny... za bardzo przyśpieszony zapłon jeździsz na gazie a benzyna w baku stara i ma mniejszą liczbę oktanową... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted July 27, 2008 Author Share Posted July 27, 2008 raczej nie jezdze na starej benzynie, ale ostatnio zalalem od kolesia taka ;-) Zalatwiana ;-) Niby ze sluzbowego spuszczana, jak zaczelo dzwonic to ja spuscilem i zatankowalem na BP, ale dzwonienie nie ustalo. Miałem tez problemy z elektryką, dlatego spodziewałem sie wlasnie spalania stukowego, spowodowanego nieprawidlowa praca elektryki, ale z tym problemem sie juz uporalem i niestety, dzwonienie zostało. Pojezdze jeszcze troche na tej benzynie, jak to nie pomoze to smigam na hamownie, zeby moc zajrzec pod maske w czasie pracy i sluchac. Moga tak chodzic wtryski? raczej nie taki dzwiek moim zdaniem. Jak dla mnie to wlasnie cos ze spalaniem - cos co atakuje wydech. [ Dodano: Nie 27 Lip, 2008 21:04 ] Udało mi sie jeszcze wyczaić jedna rzecz - do puki silnik jedzie na ssaniu, czyli ma zwiekszone obroty gdy jest zimny - silnik nie dzwoni. Sprobuje cofnac zapłon, jesli sie co kolwiek zmieni w kwestii dzwonienia to bede wiedział, że to coś w ten deseń. Czy w GA16DE jest czujnik spalania stukowego? W SR20 jest na bank bo kiedys wymieniałem, ale u mnie go nie widze nigdzie. [ Dodano: Nie 27 Lip, 2008 21:28 ] jeszcze jedna rzecz - nadmierne kopcenie przy przyspieszaniu, zostawiam niezła chmurkę, co sie nigdy nie zdażało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 na mój gust źle ustawiony zapłon... w stosunku do paliwa. no to chyba 100% stukowe jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koko666 Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 no ja mialem na mysli wlasnie spalanie stukowe, jak wszyscy wiemy jest uzaleznione od liczby oktanowej, a ze gaz ma ich wiecej wiec ci nie dzwoni... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted July 29, 2008 Author Share Posted July 29, 2008 zapłon odpada. Nagle by sie sam przestawił? Cośty. Opoznilem go to troche sie problem zredukował, ale silnik juz muli bo jest za pozny a i tak troche dzwoni. Pojezdze na benzynie, przegonie jeszcze syf ze zbiornika zobaczymy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnbrain Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Sprawdź jeszcze sondę lambda. Walnięta sonda nie ma większego wpływu na działanie silnika na gazie a na Pb owszem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted July 29, 2008 Author Share Posted July 29, 2008 sonde wymieniałem z pól roku temu, sprawdzałem, działa ok - na gazie bo na benzynie to ciezkopowiedziec, jesli to spalanie stukowe to bedzie pokazywala bzdury. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
towpik77 Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Witam ojciec wczoraj kupił p10 i ma podobny problem jutro będziemy walczyć podejrzanie wygląda ta osłona metalowa koło sondy lambda chyba ona tak dzwoni ale jutro się okaże co to było i napisze pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted October 12, 2008 Author Share Posted October 12, 2008 poza tą osłoną troche nizej na rurze tez jest blaszana osłona. Tez do wywalenia w cholere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.