Guest pumba Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 Podczas jazdy słychać taki gwizd albo świst (niezbyt natarczywy ale z kabiny słychać). Jego ton "idzie w górę" wraz ze wzrostem obrotów silnika. Po rozpędzeniu i wrzuceniu na luz świstu nie ma, więc jest związany z pracą silnika. Na postoju nie udało się tego usłyszeć przy gazowaniu i otwartej masce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noar Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Witam. Moim zdaniem taki odgłos wydaje skrzynia biegów. W mojej P11 jest podobnie ale tylko na 4 biegu przy 2700obr/min i na 5 biegu przy 2100. Byłem u kolesia w Siedlcach ogólnie polecanego na forum Nissana. Stwierdził, że taki świst wydają zębatki skrzyni. Powiedział, że nie ma większego sensu tego robić. Tylko w twoim aucie cały czas jest taki świst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Witam. Moim zdaniem taki odgłos wydaje skrzynia biegów. W mojej P11 jest podobnie ale tylko na 4 biegu przy 2700obr/min i na 5 biegu przy 2100. Byłem u kolesia w Siedlcach ogólnie polecanego na forum Nissana. Stwierdził, że taki świst wydają zębatki skrzyni. Powiedział, że nie ma większego sensu tego robić. Tylko w twoim aucie cały czas jest taki świst? Niezależnie od biegu świst słychać tak od ok. 2500 obr/min. Przy zmianie biegów (czyli też wysprzęglaniu) ustaje. Nie jest jakiś b. głośny ale słyszalny no i wcześniej go nie było. Mam w planie wyjazd za urlop, do przejechania jakieś 2500-3000 km więc nie wiem czy się tym niepokoić :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iskierka Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Sprawć czy na postoju przy dodawaniu gazu . Jeśli tak to Alterrnator , MiaLem tak . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Sprawć czy na postoju przy dodawaniu gazu . Jeśli tak to Alterrnator , MiaLem tak . Przecież napisałem już. Na postoju nic nie słychać - tylko podczas jazdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noar Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 A jaki ma przebieg auto? Ogólnie mi powiedział, że mam sie nie przejmować tym świstem i jeździć ponieważ auto ma już swoje przejechane. Ale podjedź do jakiegoś warsztatu może coś ci podpowiedzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek70 Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 U mnie podobne do takich jak opisałeś odgłosy pojawiły się po nabiciu klimatyzacji nowymi czynnikami roboczymi. Na wolnych obrotach nic nie słychać, powyżej 2000 obr/min odzywa się sprężarka (gwizd/świst). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 pumba, a czy przypadkiem to nie idzie z głośników ?? Bo wydaje mi się, że tak. Sprawdź, bo pewnie podczas jazdy masz włączone radyjko, wyłącz je i czy gwizd nadal będize. Skoro mówisz , ze to z kabiny to stawiałbym na to, że masz kable sygnałowe puszczone gdzieś obok jakiś silniczków czy innych wiązek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 pumba, a czy przypadkiem to nie idzie z głośników ?? Bo wydaje mi się, że tak. Sprawdź, bo pewnie podczas jazdy masz włączone radyjko, wyłącz je i czy gwizd nadal będize. Skoro mówisz , ze to z kabiny to stawiałbym na to, że masz kable sygnałowe puszczone gdzieś obok jakiś silniczków czy innych wiązek. Radio wyłączone. Najciekawsze że zaczęło świstać również na postoju. Ani znajomy ani serwis ASO nic nie znaleźli :zdziw: Kazali jeździć aż się nasili :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frodman Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Hej. U mnie też się coś takiego pojawiło. Po zmianie przepływki dałem po "garach" i w górnym zakresie obrotów zaczęło świszczec. Dzisiaj dałem furke na warsztat i naprawiali mi Vacuum Pompę bo się rozszczelniła ale wątpię czy to to. A zdiagnozowałem to bo zaczęlo mi śmierdziec spod maski. Kapalo z pompy na rure idącą od silnika do kolektora wydechowego ktora byl zaj... nagrzana (jest zaslonieta folia termiczna) i olej od razu sie spalal na niej. Na razie nie mam zamiaru przeprowadzac agresywnych testów. Czekam az silikon zalapie na pompie (wybulilem za to 150 zł). Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Najciekawsze że zaczęło świstać również na postoju. ale na postoju rozumiem masz także włączony silnik ? Świst/gwiazd nasila się wraz ze wzrostem obrotów, tak ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 ale na postoju rozumiem masz także włączony silnik ? Świst/gwiazd nasila się wraz ze wzrostem obrotów, tak ? Tak ale od ok. 2200 rpm. Niestety na postoju przynajmniej na razie słabo to słychać albo wcale :zly: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anazar Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 (edited) Odświeżam wątek bo mam to samo. Szczególnie na 1 i 2 biegu... delikatnie jeszcze słychać na trzecim. Chyba skrzynia pada. Po wbiciu na luz nie gwiżdże. Wyraźnie słychać przy około 2000 do 3500 obr. oraz przy toczeniu się na wbitym 1 i 2 biegu i wciśniętym sprzęgle (przy dowolnych obrotach) Podczas toczenia się auta na wbitym niskim biegu i wciśniętym sprzęgle jest w sumie najgłośniej. Edited November 9, 2011 by Anazar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krik000 Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 (edited) Anazar ustaliłeś co było przyczyną? Bo mam podobne objawy od 3-4 miesięcy - świszczy na 1,2,3 biegu, na luzie nic nie słychać. Dodatkowo na badaniach diagnostycznych (2 miesiące temu) mechanik oznajmił mi że mam lekki wyciek oleju ze skrzyni - "uszczelnienie półosi napędowej prawej" (ale najwyraźniej jest niezbyt duży, bo nie mam jakiś plam w garazu, po postoju, pod autem, a poziom oleju jest też w normie). Żaden ze mnie mechanik, więc jak macie jakieś podpowiedzi o co pytać i co podpowiedzieć mechanikowi, żeby właściwie zdiagnozował usterkę, a nie wymieniać niepotrzebnie dobrych części to będę wdzięczny za wskazówki. ps. Do Pana z Siedlec się nie wybiorę, bo mam za daleko Edited February 1, 2012 by krik000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.