Gość onnufry Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Witam, Mowa o samochodzie Nissan Sunny N13 z silnikiem 1.4LX. Samochód zakupiony ponad tydzień temu z zamiarem przejechania tylko i wyłącznie 10 tys. km. Problem: Przy włączonym silniku, po wysprzęgleniu mamy następującą sytuacje: a) Przy zapalonych światłach (np. mijania) - silnik pracuje normalnie na jałowych obrotach. Przy zgaszonych światłach - silnik zaczyna się dusić, ledwo co utrzymuje pracę. Przy włączeniu bądź wyłączeniu świateł (w czasie działania silnika) powyższa zmiana zachodzi błyskawicznie. Pytanie: Co to może być? Ew. ile to może kosztować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krispy Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Opór alternatora :!: Mam to samo przy mojej primerze, która musi mieć cały czas włączony odbiornik prądu, np. wentylator na 1. no a teraz to na światełkach cały czas. Jeśli wszystko jest wyłączone to obroty spadają ponieważ jedynym odbiornikiem jest akumulator, a alternaor stawia opór gdy nie ma poboru. Ja się tym już nie przejmuje od 2,5 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 a alternaor stawia opór gdy nie ma poboru. Ależ jest dokładnie odwrotnie, skąd taka niedorzeczna hipoteza ??? W rzeczywistości - przy braku poboru prądu alternator stawia znikomy opór mechaniczny, który to opór rośnie w miarę obciążania alternatora. To jest elementarz elektrotechniki i dotyczy każdej prądnicy (a alternator to też prądnica - prądu przemiennego). Problem opisywany ma swoje źródło gdzie indziej. W silnikach gaxxds jest elektromagnetyczny zawór powietrza dodatkowego, który otwiera się gdy włącza się większe odbiorniki prądu (światła, dmuchawę itp). Jeśli gaźnik jest źle wyregulowany, możliwa jest sytuacja gdy silnik prawidłowo pracuje gdy ten zaworek jest otwarty, a źle gdy jest zamknięty. Rada zasadnicza - regulacja gaźnika Rada prostsza - można ten zaworek odłączyć od komputera i podłączyć do instalacji elektrycznej tak, by stale był włączony gdy włączony jest zapłon. Wtedy silnik będzie zawsze pracował tak, jakby były włączone światła. I problem zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.